Defectiuni Aeroterma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Miram-as, aia de 192C este o siguranta termica nu rezistenta. Si pe urma cea originala este de 216C. Eu zic sa verifice rezistenta care limiteaza turatia motorului pentru treptele 1,2 si 3. Pe treapta 4 merge si fara. Uite schema electrica, (am incercuit piesa suspecta dupa parerea mea)

    mai vedeti si pozele de aici: http://www.loganclub.ro/forum/s_defe...-t14288p3.html postul #53
    Attached Files
    Last edited by vi_escu; 14 June 2012, 12:36.
    [Decât mult şi fără rost mai bine puţin şi prost!

    Comment


    • Originally posted by vi_escu View Post
      Verifica rezistenta de pe aeroterma.
      Spune-i cum vrei.
      Originally posted by vi_escu View Post
      Miram-as, aia de 192C este o siguranta termica nu rezistenta.
      Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.

      Comment


      • Ca sa nu producem confuzii, nu ca ar conta!
        Pe aeroterma este montat un bloc functional care contine 3 rezistente si o siguranta termica.
        Rezistentele sunt inseriate cu motorul aerotermei toate trei pentru treapta 1, doua pentru treapta 2 si una pentru treapta 3. Ele au rolul de a limita curentul prin motor si deci turatia acestuia. Am atasat in alt post schema.
        Siguranta termica protejaza blocul de rezistente/motorul aerotermei in cazul blocarii acestuia din diverse motive. Daca rotorul nu se mai invarte creste curentul absorbit (pentru ca scade tensiunea contra-electromotoare) si odata cu el creste energia disipata sub forma de caldura. Siguranta termica "se topeste", intrerupe circuitul si protejeaza restul componentelor, evident mult mai scumpe (ca se mai arde motorul si protejeaza siguranta de 3,5 lei tine de bafta fiecaruia!)

        (imi cer scuze pentru editarea unei imagini postata de un coleg)
        Attached Files
        [Decât mult şi fără rost mai bine puţin şi prost!

        Comment


        • Tensiune contra-electromotoare? Poti detalia un pic subiectul?

          Comment


          • Pot, dar nu face obiectul topicului.

            Foarte pe scurt. La pornire un motor se comporta ca o simpla rezistenta (turatia este 0) si consuma un curent maxim. Pe masura ce creste turatia, fluxul magnetic variabil induce in bobinele motorului o tensiune (proportinala cu turatia, numarul de perechi de poli, etc). Aceasta are sens opus tensiunii de alimentare si se de aia se numeste contraelectromotoare (cratima era de la desprtirea in silabe). Ea se scade din tensiunea de alimentare si face ca in functionare un motor sa consume un curent mai mic decat la pornire. Din acelasi motiv un motor cu rotorul blocat, gripat, etc consuma un curent mai mare decat cel nominal.
            Last edited by vi_escu; 15 June 2012, 00:45.
            [Decât mult şi fără rost mai bine puţin şi prost!

            Comment


            • Multumesc,pentru explicatie.Eu am invatat denumirea acelei tensiuni,sub forma de -tensiune electromotoare indusa-,dar mi-am dat seama ca e acelasi lucru spus altfel.

              Comment


              • salutare
                am un LOGAN 1.5dci Ambition din 2007 si azi am avut probleme cu aeroterma. Ieri am auzit un zgomot in treapta 1-2 dar cand am dat pe 3-4 nu se mai auzea, iar azi mi s-a ars siguranta de 30 A si, am inlocuit-o si nu mai merge aeroterma. Pe treapta 1,2,3 nu se misca deloc in schimb pe treapta 4 are o tendinta de a porni. Stiti cumva de poate fi ?
                sigpicFGA-ul meu ... http://www.loganclub.ro/forum/tr_93_...9.html?t=25709

                Comment


                • Trebuie verificata motorasul aerotermei care poate avea probleme de natura electrica sau mecanica,apoi trebuie verificat grupul de rezistente ce genereaza turatiile 1,2 si 3,care sigur e defect.Treapta a 4-a de viteza e pe direct,nu trece prin nici o rezistenta,de aia functioneaza(cit ii permite starea tehnica a motorasului).Nu stiu cit te pricepi,dar e un pic de munca...! Verifica sa nu fie blocata cu ceva,turbina aerotermei...e posibil!

                  Comment


                  • si trebuie neaparat sa dau bordu jos ?
                    sigpicFGA-ul meu ... http://www.loganclub.ro/forum/tr_93_...9.html?t=25709

                    Comment


                    • Salut.
                      Pagina a doua a acestui thread si vei otine informatiile dorite.
                      Uite aici.
                      Numai bine.
                      Last edited by valeriuciprian; 22 October 2012, 21:43.
                      Un Logan----YNG-----
                      Numai bine.

                      Comment


                      • Originally posted by felye View Post
                        salutare
                        am un LOGAN 1.5dci Ambition din 2007 si azi am avut probleme cu aeroterma. Ieri am auzit un zgomot in treapta 1-2 dar cand am dat pe 3-4 nu se mai auzea, iar azi mi s-a ars siguranta de 30 A si, am inlocuit-o si nu mai merge aeroterma. Pe treapta 1,2,3 nu se misca deloc in schimb pe treapta 4 are o tendinta de a porni. Stiti cumva de poate fi ?
                        Rotor blocat, fapt care a dus la aderea modulului cu rezistente si a sigurante pe alimentare; si da trebuie demontat bordul pentru a demonta motorasul aerotermei.
                        Originally posted by big_electro61 View Post
                        trebuie verificat grupul de rezistente ce genereaza turatiile 1,2 si 3,
                        Genereaza turatiile?
                        Rezistentele din acel modul mai degraba au rol in controlul turatiei, prin inserierea cu motorasul.
                        Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.

                        Comment


                        • mie cam teama de airbagul din volan ...de aia nu vroiam sa il dau jos ...
                          sigpicFGA-ul meu ... http://www.loganclub.ro/forum/tr_93_...9.html?t=25709

                          Comment


                          • Originally posted by IancuMIC View Post


                            Genereaza turatiile?
                            Rezistentele din acel modul mai degraba au rol in controlul turatiei, prin inserierea cu motorasul.
                            Genereaza =face posibila existenta a 3 turatii. Controlul unei turatii,o avem in cazul relantyului,care este controlat de calculator.Controlul este un feedbeck(raspuns la ceva petrecut),nu poti controla ceva ce nu s-a petrecut! Ma exprim citeodata greu de inteles,dar am o scuza ca nu am terminat la "Litere".

                            Comment


                            • Originally posted by felye View Post
                              mie cam teama de airbagul din volan ...de aia nu vroiam sa il dau jos ...
                              Daca dai jos bateria, nu ar trebui sa ai problema, ia legatura cu Streulea, Augustin sau Razvy si rezolvi problema mai usor.

                              Comment


                              • Salut.
                                uite aici ceva info.
                                Era bine daca aveai timp sa citesti tot acest thread si o rezolvai mult mai repede.
                                Numai bine.
                                Numai bine.
                                Un Logan----YNG-----
                                Numai bine.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google