In urma cu mai multe luni am constatat ca din compartimentul motor se aude la relanti o bataie ritmata (ex. bataie 1-2-3-4, pauza 1, 2 secunde, bataie 1-2-3 ...) zgomotul este metalic si oarecum asemanator cu cel de culbutori de la vechea dacie. Se aude doar la cald ( cel mai tare se aude daca dupa un drum o las sa se raceasca 20 min, apoi o pornesc si o las pe relanti) si din zona pasagerului. Am fost cu ea in service cand am constatat prima data si mi-a fost recomandat un schimb de ulei (mai bun), am efectuat schimbul la 15.000 km si am pus in motor Mobil1 0w-40 sintetic, primul a fost la 8.000 km si am pus Texaco 5w-40. Zgomotul nu a disparut ba chiar pot spune ca se auzea mai tare. La 25.000 km am facut din nou schimbul acum cu Elf 5w-40, zgomotul si-a mai diminuat din putere dar tot se aude pe fundal si la fel de ritmat. Am fost in service si mi s-a spus ca nu am de ce sa-mi fac probleme ca este un zgomot normal pentru 1.6 16 v si se datoreaza jocului tehnologic al axelor cu came - ultima varianta, anterioare - posibil culbutori, posibil pompa ulei????????. Acum mi-au spus ca cel mai bun ulei este cel Dacia si ca la urmatorul schimb cand vor pune Dacia zgomotul va deveni insesizabil si ca de scapat de el nu se poate intrucat este unul tehnologic. Mentionez ca nu este cel provocat de ambreiaj intrucat pe acesta il cunosc bine fiind la al doilea Logan.
Bataie Motor 1.6 16v
Collapse
X
-
O sa incerc sa inregistrez maine cu un reportofon digital, nu am auzit pana acum la alte modele acest zgomot dar nici nu pot spune ca am ascultat prea multe motoare de logan foarte atent. Am schimbat uleiul la recomandarea celor din service pe motiv ca la cald Mobil 1 si-ar schimba cam tare indicele de vascozitate, lucru care pe mine nu m-a convins (uleiurile sintetice tocmai pentru acest lucru fiind apreciate) dar fiind masina in garantie am facut schimbul pentru a si vedea daca zgomotul dispare, desigur nu s-a intamplat acest lucru.
Ma bucur sa aud ca cei din service au dreptate in acest caz dar o sa incerc sa vin si cu o inregistrare audio a motorului.Last edited by Bobo1973; 28 July 2009, 22:54.
Comment
-
Si la tine se aude acea bataie ritmata? Stii cumva si cauza? Eu pe Elf am mers la celalalt Logan 1.4Mpi dar la acesta am pus prima data Texaco 5w-40ca au zis ca asa trebuie la acest model si apoi cand am auzit zgomotul si am fost sa-i intreb m-au pus sa cumpar Mobil 1 pe motiv ca ii trebuie un ulei sintetic mai performant si acum au pus Elf 5w-40. Multumesc pentru raspunsul prompt pentru ca m-am mai linistit (o gramada de mecanici - toti din service-uri Dacia mi-au pus o gramada de diagnostice, pompa ulei, culbutori, si ultimul joc normal la axele cu came care mie mi s-ar parea cel mai apropiat de adevar, sper sa nu gresesc). Eu nici nu am avut un alt 16v cu care sa compar sunetul produs de motor.
Comment
-
Cu o coada de matura se poate asculta la motor daca e bataie de culbutor , un capat pus la fiecare piston in paerte si capatul celalalt pus la ureche, facut ''palnie cu palma/tinut in palma.
Daca ziceti ca asa face toate e ok, la 1.6 16V a lui colegu Shaloo n-am auzit zgomotul asta, merge ''ceas''.
Eu as zice ca un culbutor are joc (da da, sunt hidraulici) compensatorul lu' peste nu face treaba buna. Exact asa a sunat 1.6 16V de pe Focus dupa ce l-am pornit dupa doua sapt de repaus total, cateva minute facea acest tacanit dupa care prin minune mare s-a facut liniste.
PS: ai incercat sa-l iei la niste forje sanatoase sa vezi daca mai face asa dupa?
Comment
-
eu as zice ca se ating 2-a piese pe sub capota...suna ca cobrele alea vechi la care erau duse amortizoarele care faceau ca motorul sa nu vibreze.Un om inteligent nu va fi niciodata rau. Rautatea se naste din prostie, inferioritate si frustrare.
Comment
-
Am verificat suportii, traseul de evacuare, prindere plastice, nu am gasit nimic slab. Bataia este ritmata dupa cum ati auzit si se aude undeva din zona curelei de distributie, dar fara a o localiza sigur in acea zona. Parca mai din josul motorului nu chiar de la nivelul culbutorilor sau tachetilor. Un singur lucru nu am facut nu am suit-o pe elevator pornita si cu scutul dat jos.
Comment
-
In urma cu cateva luni am avut o problema cu motorul in urma careia a trebuit sa schimb o biela.
In fine... ideea e ca dupa aceasta interventie se aude un tacanit exact ca al tau.
Mecanicii au spus ca nu e ceva grav, mai ales ca a mea e diesel.
Cert este ca inainte nu se auzea si ma cam seaca teaba asta.
Acum vazand ca si la benzina face la fel tind sa cred ca e un tachet.
Exact aceeasi frecventa are si se aude parca din zona distributiei.ECUFix
Please don't visit my homepage!
Comment
Comment