Haideti sa fiu putin mai explicit, problema la mine nu se pune de vre-un defect in sistemul de franare, ci de efectul saniuta, adica in momentul cind pun frana brusc, se blocheaza toate rotile si masina pur si simplu patineaza pe sosea, mai mult decit ar trebui, vreau sa spun ca am mers si cu alte masini, dar ca logan-ul nu am intalnit nici una, la frana brusca sa se opreasca dupa foarte multi metri, si daca intr-adevar daca pun alt sistem de franare si cauciucuir mai late si efectul se diminueaza ma duc la RAR, si nu plec de acolo pana nu imi omologheaza franele.
Modificare Sistem Franare 1.6 8v
Collapse
X
-
Invata-te sa franezi mereu cu frana de motor, la mine cum de nu se blocheaza rotile? Si nu am ABS.
Comment
-
@evali_daniel: Abia acum, ai spus exact cum se manifesta fenomenul!
Parerea mea, ca blocarea simultana a rotilor fata spate, se datoreaza unei repartizari simultane a presiunii atat pe fata cat si pe spate, lucru ce nu ar trebui sa se intample...spatele trebuie sa actioneze cu ceva presiune mai redusa la gol si doar cand creste greutatea pe puntea spate, creste si presiunea in cilindrii receptori...fenomenul saniuta, se datoreaza si unei suspensii(cumva, arcuri sport) ceva mai rigide, ce nu permite aplecarea masinii spre in fata, la o franare mai puternica.
In mod sigur, poate ai constatat ca masinile testate de tine, aveau o suspensie mult mai silentioasa decat a loganului
sigpic
Comment
-
Nu va contazic,masina e cum a iesit din fabrica, dar azi am facut un test de frana cu un Opel Astra H 1.7CDTI, cu ABS si multe altele, pe o sosea cu placi, stupoare, Opelul sa oprit la 60 km pe ora in 10 metri de frana brusca si Loganasul la aceiasi viteza in 6 metri de frana brusca. Bine, am fost cu masinile personal, dupa ce am plecat cu Loganul de acolo am incercat-o si pe sosea d'asta normala, la 60 Km la ora am avut 13 metri de frana, am ramas prost. Ganditi-va pe o sosea umeda la o viteza de 60 km la ora cam cati metri de frana sunt daca pe sosea uscata am avut 13 metri, ca sosele cu placi sunt putine, aceste avand aderenta mai mare decit soselele normale cu bitum d'ala sau cum ii mai zice. Eu ma refer in cazul unei franari bruste, pentru ca eu de asta sunt interesat, la o viteza medie cum a fost la mine de 60 km la ora sa se opreasca masina cit mai repede.
Comment
-
Nu s-a inteles prea bine:
- Opelul a franat in 10 m, iar loganul in aceleasi conditii in 6 m.
- Apoi s-a schimbat tarlaua, iar loganul a franat in 13 m?
"Sosea d-asta normala" - dezvolta, te rog.
LE: am vazut la ce te referi. Insa tot nu am inteles: pe bitum franeaza mai prost, iar pe sosea cu placi mai bine? Esti sigur?
Comment
-
Atunci, incearca sa schimbi cauciucurile, si refa testul.
Abia dupa sa te gandesti sa modifici sistemul de franare.
Daca doresti asta, poti lua etrieri de van cu placutele si discurile aferente.
Daca doresti mai mult, se poate opta pt un sistem de franare cu discuri de 280 mm, ce porneste de la 300-400 euro.
Comment
-
@evali_daniel: dacă lucrezi în service și ai testat frânarea și a ieșit OK, cum prind frânele tale de se blocheaza simultan și fața și spatele? Cel puțin așa lași să se înțeleagă
Verificarea frânelor (cum ai spus că ai făcut-o) se face pe stand, static. ÃŽn condiții dinamice, lucrurile pot sta altfel, influențate de mai multe lucruri: cât de plin e rezervorul (contează câteva zeci de kilograme în plus), dar mai ales care e presiunea în roți. Dacă pe beton frânează mai bine decât pe asfalt, verifică presiunea în roți dar, înainte de asta ține cont și de vechimea cauciucurilor. Chiar dacă nu circuli foarte mult într-un an, cauciucurile pierd elasticitatea și implicit aderența, deși arată ca scoase din cutie și sunt Michelin (adică nici proaste, dar nici cele mai potrivite pentru Logan).The future is already here - it's just not very evenly distributed. - W. Gibson
Comment
-
Da foarte sigur, masinile sunt amandoua ale mele testul a fost facut de mine personal, doar ca la la al doilea test am fost doar cu loganul, adica ma intorceam de unde am fost cu opelul si am zis sa incerc din nou loganul si pe alta sosea decit cea cu placi, rezultatul, dezastru.
scuze daca m-am repetat, imi merge cam prost net-ul.
cu loganul fac 40 de km pe zi, e masina cu care ma duc la servici, cauciucurie sunt de anul trecut, cind mi-am luat si jantele, e masina cu care nu ies din oras, dar care o cam alerg, de aici si psihoza cu franarea, vreau daca se poate la 60 la ora sa opresc in 2 metri, bine exagerez ca sunt cam tampitel de fire, dar daca se poate de ce sa nu incerc.
si inca ceva, eu de la bun inceput am intreabt daca cineva a facut asa ceva si a avut rezultate, sa imi spuna si mie, sau si noua ce a facut daca nu e egoist, ca de teorii slava domnului am putea vorbi aici luni in sir.
Comment
-
[quote=evali_daniel;394845]...vreau daca se poate la 60 la ora sa opresc in 2 metri, bine exagerez ca sunt cam tampitel de fire, dar daca se poate de ce sa nu incerc......[quote]
Clientul nostru, stapanul nostru!
Vei opri in 2 metri fara sa bagi bani in masina, doar daca mai reduci putin viteza, pe la 15-20 km/h...sincer, nu am auzit masina la 60km/h sa opreasca in 2 m dar mai stii?
sigpic
Comment
-
scimba bre cauciucurile si nu ne mai barai la cap cu sisteme de franare. si daca nici cu cauciururi nu reusesti sa franezi fara sa faci masin asanie , atunci i-ati una cu ABS+ esp+ afu si nista caucioace jmechere la 10 mil bucata.....deja ma lasa nervii
Comment
Comment