Alcoolul etilic tehnic are in compozitie alcool etilic, alcooli superiori (denaturanti)(care miros ca dracu, de obicei se baga un amestec de alcooli superiori numit ulei de fuzel ,care rezulta ca deseu de la distilariile de alcool etilic) si violet de metil (nu de gentiana). Alcoolul rafinat are o concentratie de 96 - 96.6 % alcool etilic si retul apa. Pentru ca alcoolul etilic sa se amestece cu benzina, trebuie sa aiba minim 98 %.
Despre E 85 pot spune urmatoarele:
Este un combustibil ecologic obtinut din etanol rafinat din diferite plante fermentate. Alcoolul etilic anhidru amestecat in proportie de 85%/15% cu benzina, da E85. Fiind un combustibil cu cifra octanica ridicata (105), duce la o crestere de putere a propulsorului unul similar care functioneaza cu benzina normala. In mod firesc, solicitarile la care este supus motorul sunt si ele mai mari, motiv pentru care o serie de componente ale propulsorului trebuie intarite, in timp ce sistemul de injectie este reprogramat, pentru a injecta cu 60% mai mult combustibil. E85 este un conductor excelent, elementele metalice ale circuitului de alimentare trebuind eliminate. Primul automobil alimentat cu bioetanol a fost celebrul Ford T. Henry Ford a decis sa ofere acesta alternativa inovatoare deoarece foarte multi fermieri americani erau capabili sa-si produca singuri combustibilul. In mod surprinzator, cand a fost testata cu o mixtura moderna de E85, masina de 79 de ani a functionat ireprosabil. T-ul se descurca bine cu ambii carburanti separat sau cu mixtura lor, caz in care soferul avea posibiliatea sa regleze proportia amestecului in mod manual, de la un comutator de pe tabloul de bord. Masinile moderne care functioneaza dupa modelul acesta sunt denumite flexible-fuel vehicles si sunt in stare sa determine automat masura in care trebuie sa combine cele doua “ingrediente”. Unele pot functia si cu bioetanol pur (E100), caz in care emisiile de dioxid de carbon coboara la zero. Suedia si Statele Unite sunt cele mai mari piete pentru astfel de autovehicule, solutia flexi-fuel fiind disponibila atat pentru enormele SUV-uri sau pick-up-uri americane, cat si pentru modele europene precum Saab 9-5, nou-lansatul Volvo C30 sau chiar Renault Clio Symbol. Una dintre cele mai reusite masini alimentate cu etanol (pur) este Saab Aero X Concept. Influentata de traditia aeronautica a companiei suedeze, este un exercitiu de tehnologie si design prezentat la Salonul Auto de la Geneva, din februarie 2006. Bolidul e propulsat de un V6 de 2,8 litri, twin-turbo, ce dezvolta 400 CP. Performantele sunt fulminante, Aero X accelerand in doar 4,9 secunde pana la 100 km/h, in ciuda gabaritului destul de mare (4.675 x 1.918 x 1.276 mm; greutate: 1.500 kg).
Conform normelor europene, combostibilul actual trebuie sa contina minim 5 % (si creste procentul in fiecare an), o componenta regenerabila, ecologica. In momentul actual, in benzina se adauga ca aditiv de cresterea cifrei octanice alcool etilic rafinat absolut de fermentatie (in loc de tetraetil de plumb).
Acesta ar trebui din start sa dizolve apa din benzina din rezervoare, binenteles daca nu e adaugata prea multa la pompe sau pe masina.
Despre E 85 pot spune urmatoarele:
Este un combustibil ecologic obtinut din etanol rafinat din diferite plante fermentate. Alcoolul etilic anhidru amestecat in proportie de 85%/15% cu benzina, da E85. Fiind un combustibil cu cifra octanica ridicata (105), duce la o crestere de putere a propulsorului unul similar care functioneaza cu benzina normala. In mod firesc, solicitarile la care este supus motorul sunt si ele mai mari, motiv pentru care o serie de componente ale propulsorului trebuie intarite, in timp ce sistemul de injectie este reprogramat, pentru a injecta cu 60% mai mult combustibil. E85 este un conductor excelent, elementele metalice ale circuitului de alimentare trebuind eliminate. Primul automobil alimentat cu bioetanol a fost celebrul Ford T. Henry Ford a decis sa ofere acesta alternativa inovatoare deoarece foarte multi fermieri americani erau capabili sa-si produca singuri combustibilul. In mod surprinzator, cand a fost testata cu o mixtura moderna de E85, masina de 79 de ani a functionat ireprosabil. T-ul se descurca bine cu ambii carburanti separat sau cu mixtura lor, caz in care soferul avea posibiliatea sa regleze proportia amestecului in mod manual, de la un comutator de pe tabloul de bord. Masinile moderne care functioneaza dupa modelul acesta sunt denumite flexible-fuel vehicles si sunt in stare sa determine automat masura in care trebuie sa combine cele doua “ingrediente”. Unele pot functia si cu bioetanol pur (E100), caz in care emisiile de dioxid de carbon coboara la zero. Suedia si Statele Unite sunt cele mai mari piete pentru astfel de autovehicule, solutia flexi-fuel fiind disponibila atat pentru enormele SUV-uri sau pick-up-uri americane, cat si pentru modele europene precum Saab 9-5, nou-lansatul Volvo C30 sau chiar Renault Clio Symbol. Una dintre cele mai reusite masini alimentate cu etanol (pur) este Saab Aero X Concept. Influentata de traditia aeronautica a companiei suedeze, este un exercitiu de tehnologie si design prezentat la Salonul Auto de la Geneva, din februarie 2006. Bolidul e propulsat de un V6 de 2,8 litri, twin-turbo, ce dezvolta 400 CP. Performantele sunt fulminante, Aero X accelerand in doar 4,9 secunde pana la 100 km/h, in ciuda gabaritului destul de mare (4.675 x 1.918 x 1.276 mm; greutate: 1.500 kg).
Conform normelor europene, combostibilul actual trebuie sa contina minim 5 % (si creste procentul in fiecare an), o componenta regenerabila, ecologica. In momentul actual, in benzina se adauga ca aditiv de cresterea cifrei octanice alcool etilic rafinat absolut de fermentatie (in loc de tetraetil de plumb).
Acesta ar trebui din start sa dizolve apa din benzina din rezervoare, binenteles daca nu e adaugata prea multa la pompe sau pe masina.
Comment