Salut baieti.am un laureate 1.4 din 2008 cu care am 12500km si dimineata dupa pornire, cand incepe sa scada turatia spre 1000 ture incepe sa se auda o bataie ca aceea de piston de la dacia1300(acel cloncanit) care,dupa cateva minute dispare(incepe sa se incalzeasca motorul).vreau sa va spun ca daca stai in fata masinii nu se aude bine ci daca stai in dreptul usilor fat (dr sau stg)sau daca esti intre alte masini in parcare si ai geamurile deschise.am fost la service si au acceptat ca se aude ceva dar ca nu trebuie sa-mi fac griji.voi ce credeti?
Bataie de piston?
Collapse
X
-
Nu vad ce legatura poate avea ambreiajul, cu bataia...si cu incalzitul motorului.
Nu cumva, folosesti un altfel de ulei(mai vascos) decat cel recomandat?
Mai degraba, prezenta unui ulei mai vascos ce ajunge cu intarziere in rampa de ungere poate produce acel zgomot si dispare, in momentul care se realizeaza presiunea in sistemul de ungere, chiar daca lampa de presiune ulei s-a stins...
Oricum, mai trec cateva zeci de secunde pana se echilibreaza presiunea de ulei in sistem si de aici, recomandarea ca la prima pornire, sa se evite accelerarile repetate pentru incalzirea motorului.
Daca uleiul folosit este unul agreat de constructor, ma gandesc la un posibil filtru de ulei cu defect al supapei sau pompa de ulei, ramane dezamorsata.
Parerea mea, ca ar fi indicata cat mai urgent o atenta analizare a fenomenului de catre un specialist si bine ar fi, sa nu existe decat o alarma falsa decat sa fie prea tarziu pentru motor.
Bataia de piston nu dispare dupa incalzire si se mentine la turatii!..nu cred sa fie piston
Asteptam, rezultatul final!
Sa fie, cu mult noroc!!!Last edited by angel; 5 October 2009, 22:23.
sigpic
Comment
-
nu mai speria omu degeaba ca nu are ungere si alte minuni,masina lui nu are nimic.este noua .cred ca abia i-a facut prima revizie.problema este la amreiaj si nu stau sa intru in detalii ca nu am de ce.Last edited by Seba; 6 October 2009, 21:45.Asistenta: RAZVAN YPO - 0726240862 COSMIN CGK - 0767132803
Comment
-
am calcat ambreiajul si bataia nu dispare,am pus-o la tester si totul e ok,folosesc ulei 5w30 de la dacia pus la revizie( becul de ulei se stinge instantaneu la pornire) dar bataia exista si cred ca s-a marit fata de iarna trecuta cand am auzit-o prima data (am uitat fata de la cas in casa si asa am auzit-o)
eu totusi raman la parerea mea pentru ca zgomotul e acelasi cu cel de la 1310( dar ceva mai redus) si se aude mai bine dinspre inapoi pt ca si la 1310 se auzea mai bine pe partea opusa galeriei de evacuare(o spun din experienta)
dar de ce nu credeti ca poate fi un piston? pt ca sunt motoare facute la pitesti nu in Franta si deci facute de romani
Comment
-
Eu m-am ales cu bataia asta de pe la ~8500 km, i-am dat odata forja cand motorul nu era chiar cald.
Am un ''toc toc toc toc toc'' constant care se aude bine de la volan, de afara nu prea, numai daca stai in lateral si ciulesti foarte bine urechile.
Am fost distrus la inceput, am crezut ca e inceputul sfarsitului.
Intre timp la 15000 km am schimbat oloiu, am aspus la service ca ''bate motoru'' desigur ca ei nu au auzit nimic.
Mi-am bagat picioarele, si l-am luat la forja ori de cate ori am avut ocazia si placerea (ceea ce fac si in ziua de azi).
Pe la ~20000 km i-am bagat si o remapare si i-am dat forje la 6500-7000 rpm.
Am zis ca daca crapa, sa crape si gata.
NU a crapat si merge foarte bine.
Bataia ''toc toc toc'' dispare dupa niste forje sanatoase si reapare cand merg ca pensionaru' (am 56000 km).
Am ascultat cu un bat (metoda batraneasca care ti-o recomand, faci caus cu mana la capatul parului si celalat capat il lipesti de motor, sub fiecare bujie).
Se aude un tocanit de la pistonul 4 (la mine). Posibil sa fie o bataie de bolt piston ) dar care cum spun, nu se mai aude cand dau forje.
Altii au ras de mine (pt ca nu au stiut ce sa asculte) dar nu-mi fac probleme, merge ca ''uns''.
Daca nu forjezi motorul in nebunie poti sa ramai pe DaciaOil, daca esti forjor de meserie (eu zilnic ii dau 5-6000 rpm) baga ceva mai bun, asa doar de ''siguranta''.
Mai da si tu ceva detalii" de afara cu motorul cald se aude ceva?
Daca ridici capota auzi vreo bataie?
Comment
-
@daperom: de ce ti-ai luat dacie, daca stii ca e facuta de romani? trebuia sa-ti iei masina cu svastica, facuta de ubermensch...nu pricep cum unii nu puteti vedea dincolo de gard si la o problema din 5 milioane gasiti rezolvarea "e romanesc, de aia nu merge". ca-n epoca de piatra, orice chestie neanteleasa asa a lasat-o Dumnezeu. acum avem "e facuta de romani"...Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.
Comment
-
nu octavian_30,la mine se aude doar dimineata la prima pornire cateva minute si atat d-aia cred ca e fusta de piston nu bolt sau altceva.se incalzeste pistonul si se aseaza pe camasa si nu mai bate.in rest merge bine, nu foarte bine si daca ridic capota cu motorul cald se aud tachetii (tot se aude ceva!) iar cand merg cu ea ba se aude ceva pe sub bord ba zdrangane o usa s.a.m.d. s-ar putea sa mearga mult si bine fara probleme dar e vorba si de factorul psihologic(masina noua si bate ceva sau daca se strica motorul dupa ce iese din garantie? ) CE E AIA REMAPARE? I-AI BAGAT SLICK DE MOTOARE? CREZI CA SE REZOLVA CU SLICK?
Seba, sa stii ca am regretat din prima secunda ca m-am lasat influentat de prieteni sa-mi iau logan nou (la care platesc rate 10 ani) si ca am vrut si eu masina noua cand am avut un golf care la 170000km mergea mai bine ca loganul meu cand avea 6km.O problema din 5 milioane?mai uita-te prin forum. eu ,daca stiam de forumul asta dinainte nu mai luam logan nici gratis.acum regretele sunt tardive si as schimba-o oricand cu"o masina cu svastica" dar nu ma lasa banca
vasile78, eu sunt sigur 99% ca e un piston si ma intreb cum se va auzi pe la 100000km tinand cont ca nici la 1310 nu aparea bataia inainte de 40-50000km
IN REST, SA AUZIM DE BINE SI VA MAI ASTEPT CU PARERI PE VOI CA PE LA SERVCE-URI NU AI CU CINE SA STAI DE VORBA( o alta problema)
Comment
-
io zic ca te agiti putin cam mult cu zgomotele a mea are 30k si se aud tot felu de zgomote pe care deja nu le mai bag in seama de mers merge brici desi acu 2 zile am luat o bordura la vreo 40 la ora de mi-a bubuit cauciucu si am zis ca am rupt bascula, acu vreo 8 luni pe la vreo 80 la ora am luat un mare cataroi pus in drum din kre a rezultat numai cauciucu distrus si janta putin indoita si cam atat (nu cred ca lucrurile ar fi stat la fel daca aveam golful de care zici tu). parerea mea ca masina isi merita toti banii e foarte fiabila faci cam tot ce-ti trece prin cap cu ea si rezista eroic. mai zicea cineva pe forum ca decat sa rupa o masina de 15 000 euro in 10 ani mai bine rupe 2 de 7000. si oricum stai linistit ca am mers cu destule masini si crede-ma ca am auzit un mic zgomot chiar si la un s 600, am mers cu un a6 care in momentu in care bagai picoru mai tare in gaz cadea acu la vitezometru si cand reveneai la loc si tineai constant urca iar deci probleme apar si la masini de peste 50 k asa k bucurate de logan. numai bine
Comment
-
daca ti-ai facut rate pe 10 ani pt un logan (nu stiu versiunea, dar fiind 1.4 nu cred ca a fost mai mult de 8000-8500oiro), nu prea-mi vine sa cred ca prietenii te-au influentat sa-ti iei logan si nu mercedes...scuza-mi ironia...dar am fost si eu in situatia respectiva, asa ca nu tine figira
is curios ce mercedes nou ti-ai fi luat cu 8000 de euro, ca-n ala nu zdrangane plasticurile. cand te uiti la banii pe care-i dai pe o masina, tre' sa stii ca aia ii e valoarea. imi place ca toti compara vw de 10 ani cu logan nou, pt ca sunt la aceiasi bani ambele. vezi pretul la un logan de 5 ani raportat la un vw de 5 ani, sa vezi ca raportul se pastreaza. iar faptul ca ti-ai luat masina in rate, eu vad in asta o obligatie in a-ti lua masina noua, nu sa joci la loteria sh. parerea mea, a unuia care a avut la un moment dat 2 loganuri in rate. ca o posibila consolare pt tine, sa stii ca sutn loganuri cu sute de mii de km la care nu s-a schimbat nici o piesa esentiala, au mers fara probleme. si cu un pic de grija din partea soferilor, nici nu zdrangane de sa crezi ca se destrama tot...repet: uita-te la alte masini noi de valoare apropiata si vezi ce-ti ofera. o sa fii surprins ca loganul iese ca una din cele mai bune oferte la clasa lui.Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.
Comment
Comment