Probleme Centura Siguranta Pasager

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Probleme Centura Siguranta Pasager

    Salutare!
    Am si eu o prblema cu centura de siguranta pasager. Am avut un pasager care a tinut neparat sa traga de centura sa mi demonstreze ca nu se blocheaza la timp dc opresc brusc sau alte chestii. Fiind insistent din fire nu s a lasat pana nu a stricat centura. Astfel centura nu se mai ruleaza in interior si deci a ramas toata afara si deci nu mai poate fi folosita de pasagerul din dreapta.
    Acum apar intrebarile:
    1.Stie cineva cum arata mecanismul care rula centura in locul ei?
    2.Ce s ar fi putut intampla? As putea remedia singur problema? Nu prea am chef de servis sincer.

    Astept sugestii! Multumesc!

  • #2
    Salut.
    Cred ca singura chestie e alta noua.Pe care sa o schimbi singur.
    Cred ca sa stricat sistemul de retragere automata a centurii.
    ps:poate mai sunt cei care au patit acelasi lucru si ne pot da mai multe informatii.
    Numai bine.
    Un Logan----YNG-----
    Numai bine.

    Comment


    • #3
      @laurentiu106: Nu poti remedia singur problema. Daca centura nu mai ruleaza, ai doua variante: sau s-a rupt arcul spiralat (destul de putin probabil, fiindca nu cred ca a tras mai tare dacat daca aveai parte de un impact frontal) sau s-a distrus lagarul centrifugal (adica e o bila intr-un lagar din plastic, care, prin miscarea in diferite axe, blocheaza centura sa nu dea drumul victimei in caz de impact sau rasturnare). Bine ca s-a distrus asa si nu ai avut aventuri. Directia service si scandal (nu care cumva sa spui ca a tras unul de ea pana a luat-o dracu, ci pur si simplu s-a stricat). Dureaza un pic pana o schimba (cca o ora, ca sunt multe de desfacut si de montat inapoi, dar sigur o vor schimba. Nu te juca cu focul doar pentru ca nu ai chef de umblat. Intr-o zi poate vei sta tu pe scaunul ala sau cineva drag ori apropiat tie. Te risti?

      @AG 23 YNG: unele modele de centuri au un unghi sub care se monteaza retractorul (cel care s-a stricat la colegul nostru), chiar daca banda iese drept din ornamentul de pe stalp. Acest unghi depinde exact de acel lagar cu bila de care am pomenit, dar in general este undeva in jur de +/-10 - 15 grade fata de verticala. Montarea defectuoasa duce la probleme in cazul unui accident in care centura nu functioneaza, pentru ca se ajunge la producator, care nu-i vinovat ca omul si-a schimbat centura si nu a spus la nimeni. Chiar nu cred ca e OK sa "glumim" cu asa ceva.

      @laurentiu106: Mergi in service.
      Last edited by JREwing; 5 October 2009, 11:04.
      The future is already here - it's just not very evenly distributed. - W. Gibson

      Comment


      • #4
        Mi-e greu a crede ca s-a defectat doar prin acele cateva "teste" facute de amic...
        Alea sunt gandite si incercate la mii (poate zeci de mii...?) de astfel de frichineli
        Ca idee generala, o centura se schimba obligatoriu dupa un accident (cand a fost folosita)
        Logan Ambition-dCi, 70 CP (+25); C.V.-JR5, A.H.; barza sosita in 2007, iulie

        Comment


        • #5
          @77sky: Au mult plasticarai in ele. La acel lagar, in mecanism este un pinion de plastic cu un clichet de blocare din metal (sau invers, functie de modelul de centura). Rolul lor este de limitare a fortei in caz si functie de accident. Adica: la impact frontal violent tine, dar cedeaza la un moment dat, ca sa nu raneasca mai tare victima, dar la rasturnare sau inclinare mai mare a masinii ramane blocat, ca sa tina victima sa nu cada. Problema este ca, fortat acel mecanism in mod repetat (adica trageri repetate pana la blocare, apoi lasare) ajunge la niste uzuri in urma carora se poate produce deteriorarea sa. Nu-i obligatoriu sa se fi stricat, dar e suficient sa se fi blocat in urma "testelor". Cum crezi ca ar putea reactiona mecanismul la un impact, daca in parcare a crapat????
          The future is already here - it's just not very evenly distributed. - W. Gibson

          Comment


          • #6
            In sectorul 3 unde a si gasi un service Dacia ok?
            De unde sa nu aduc masina cu mai multe lipsuri. Am citit ceva istorii pe forum.

            Comment


            • #7
              Este un service dacia la diham in spate la benzinaria petromV. Bafta

              Comment


              • #8
                Du-te la reprezentanta. De regula sunt sensibili la chestii din astea. Uita-te la Toyota: au chemat in service zeci de mii de masini (in garantie sau nu) pentru un covor nenorocit. Cum te-ai simti sa afli peste un timp ca defectul de la masina ta e unul de serie, iar tu te-ai dus la SC Garaju' SRL in timp ce cineva murea?
                The future is already here - it's just not very evenly distributed. - W. Gibson

                Comment


                • #9
                  Am fost la reprezentanta. Stupoare!
                  430 centura noua
                  40 manopera.
                  Din punctul meu de vedere e enorm.
                  Intrebarea ar fi unde pot gasi una noua pe net?
                  Rog ajutor, caut de 2 zile si nu gasesc.
                  Au orice dar parca nu si centuri de siguranta.

                  Comment


                  • #10
                    Daca tragi de centura mai iese ceva din rola? La mine la munca sunt obligat sa pun centura "pasagerilor", si de atata frecat centura a facut niste cute si uneori nu mai intra singura inapoi. Atunci o trag pe toata afara si o indrept (de la atata folosire a mai intrat si gresit pe canal, si nu e logan, e mercedes) si merge mecanismul! Daca tot nu vrei sa dai bani pe o centura noua si asta crezi ca e stricata, dezmembreaz-o si vezi macar care-i buba!

                    Comment


                    • #11
                      Sa inteleg ca masina nu mai e in garantie...
                      Suna la Vocea Clientului si explica civilizat ce ti s-a intamplat si ca nu ti se pare normal sa te incaseze pentru un defect. De asemenea, cere sa mergi programat la un alt service. Centura de siguranta NU SE STRICA decat daca are un defect de fabricatie ori de asamblare sau a participat la un accident. Nu se poate strica daca o freci in fata blocului. Lucrez in domeniu, iar daca ni se strica vreo centura (si facem teste cu ele de le sar bilele...) le schimbam gratuit oricand si facem scandal mai departe. Oricum, verifica si varianta lui vasile78. E posibila si aceea, nu m-am gandit inainte.
                      The future is already here - it's just not very evenly distributed. - W. Gibson

                      Comment


                      • #12
                        Am verifiact si nu e rasucita. Pur si simplu e iesita toata, daca trag de ea nu mai iese nici un mm. Am sa o desfac dar din cate stiu ea e facuta astfel incat sa nu poata fi reparata si nu inlocuita.
                        Sa inteleg ca as putea sa o schimb gratis chiar daca masina nu e in garantie?
                        Centurile, fiind element de siguranta au regim special?

                        Comment


                        • #13
                          Nu stiu ce fac alții. Ți-am spus ce facem noi cu scaunele cu care echipăm microbuze, pentru că centurile pur și simplu nu au cum să se strice de la tras, ci doar în accidente, iar atunci se scimbă obligatoriu. Personal, după cum ți-am spus, aș scrie la Vocea Clientului. Evident, nu cred că aș spune că s-a jucat cineva cu centura ci că, la o frână, centura șoferului a funcționat, iar pasagerul aproape că s-a oprit pe bord... Și dacă nu ai băga duma cu frâna, dar ai fi foarte contrariat și incisiv în mail (și chiar ar trebui să fi, nu doar să te prefaci) și ai da și vreo două telefoane la Vocea Clientului, sigur vei avea un răspuns foarte clar.
                          Totuși nu am înțeles din postul tău dacă mai ai garanție sau nu la mașină. Încearcă. Nu ai de pierdut decât un pic de timp.
                          The future is already here - it's just not very evenly distributed. - W. Gibson

                          Comment


                          • #14
                            Multumesc mult de idee!
                            Am facut ieri un mail la Vocea clientului in care am fost socat de faptul ca sa stricat asa usor (la o frana) si le am cerut ceva detalii despre testele care le fac ei si garantia acestor elemente de siguranta. Astept raspuns in termenul dat de ei (48 de ore) si dupa am sa sun.
                            Promit sa revin cu vesti.

                            Comment


                            • #15
                              am o nedumerire, am vazut ca la renault clio centura de siguranta are un fir si o mufa, ce anume ar face acea mufa, si loganul are asa ceva ?
                              Logan by Renault Pure Blood
                              Nothing beats Low Cost

                              Comment

                              Working...
                              X
                              Anulare DPF
                              Politica de Securitate Google