Lovitura Bordura - Sa-mi Fac Probleme?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Lovitura Bordura - Sa-mi Fac Probleme?

    Salut,

    Revin cu o intrebare oarecum intr-un sens preventiv.

    Imi cer scuze daca sunt prea exagerat si ideea nu merita un nou thread:

    Astazi a trebuit sa urc pe o bordura destul de inalta si cu margine taioasa (aprox 15 -20 cm inaltime) cu partea laterala dreapta. Am avut impresia ca am adaptat bine viteza de urcare (~5 km/h?) insa s-a simtit un impact destul de nasol cand a atins roata din fata. Cred ca viteza a fost putin mai mare decat ar fi trebuit, urcand direct de pe un drum cu circulatie intensa, coloana in spate si etc.

    Am examinat roata si nu parea nimic in neregula cu exceptia unei urme negre de cauciuc pe muchia jantei (jante de aliaj - standard logan ambition). Urma s-a sters destul de usor cu o carpa si putin lichid de parbriz.

    N-am mai vazut asa urme pe muchia jantei de la orice groapa sau obstacol am atins cu roata in mers ceea ce imi da de gandit ca, cauciucul s-a presat foarte tare frecand puternic muchia jantei?

    Intrebarea e:

    Ar trebui sa ma astept la probleme pe partea dreapta fata? Janta usor deformata, cauciuc, bieleta etc? Nu pare sa se auda nici un zgomot in mers sau joc in volan dar n-am apucat sa merg decat prin oras unde mai mult de 60 nu am atins.

    Daca e un grad de risc mare, cum credeti ca as putea verifica eventuale urmari simplu, fara a fi nevoie sa trec pe la service/vulcanizare?

  • #2
    cred ca cel mai mare soc l-a aut anvelopa,dar sa speram ca nu a fost afectat talonul sau sa se fi taiat cordul .si janta a avut de suferit,dar mai putin.pe viitor sa fi mai atent ca jentile de aliaj daca se stramba se repara destul de scump(se roluiesc).dar sa ai in vedere ca se pot strica si alte piese.
    Welcome to the Club, We Have Jackets !

    Comment


    • #3
      Daca n-o sa ai pierderi de presiune la anvelope sau vibratii in volan la viteza mai mare, atunci nu e cazul sa te ingrijorezi.
      In fata unei minti tacute, se preda intreg Universul

      Comment


      • #4
        Mersi mult de raspunsuri.

        Laterala cauciucului, linia de contact cu janta nu pare sa fie deteriorata in nici un fel. Ma gandesc ca daca s-ar fi "taiat cordul" (plasa din interior?) s-ar fi vazut o "galca" sau macar o denivelare vizibila pe peretele lateral.

        Comment


        • #5
          De ca nu pui rezerva?Ca sa stai linistit...
          Forum neinteresant. Delogat definitiv.

          Comment


          • #6
            Ar fi trebuit sa simti ceva anormal in comportamentul masinii daca intradevar se intampla ceva, chiar si la 60 km/h.
            sigpicI don't want you to think like me, i just want you to think.

            Comment


            • #7
              eu am avut janta ovala si nu am simtit nimic, abia cand a fost ridicata pe elevator am vazut ca fuleaza. dar nu s-a stricat nici un piviot sau alta articulatie.
              sigpic

              Comment


              • #8
                Stiti ce?Sunt defecte care nu apar imediat,intotdeauna timpul isi spune cuvantul!
                Forum neinteresant. Delogat definitiv.

                Comment


                • #9
                  Exact o bordura de aia de vreo 15 cm am lovit si eu sa evit un cretin...
                  Ca si rezultat, s-a strambat janta in asa hal incat a trebuit sa o schimb.
                  Peste 50km/h nu se putea merge, decat in forma de elipsa, asa de rau s-a deformat.
                  Am schimbat janta si gata!Cauciucul n-a patit nimc.
                  Cand e vorba de bani, toti suntem de aceasi religie...

                  Comment


                  • #10
                    Am patit si eu in seara asta, am prins putina mazga, nisip intr-o curba la stanga de 90 de grade mai larga, aveam cam 45 km/h, asfalt uscat si bun pe drum drept dar in curba aia... mai este si inclinata.., ce sa mai, n-am mai putut sa o controlez cu rotile virate stanga la maxim am urcat in franare o bordura de vreo 4-6 cm as spune cu ambele roti fata de pe fata. Prima inspectie vizuala a mea, cauciucul dreapta era putin murdarit de la bordura dar nimic grav (edit: rotile sunt drepte ca unghi de cadere, fix ca inainte, nu au o pozitie suspecta). Merg eu cu masina, nu bate deloc, nu are nicio problema, directia raspunde la cea mai mica miscare a volanului, si ca sa fie treaba si mai in regula, am mers cu 120-130 km/h pe un drum cu 4 benzi pentru a testa daca are vreo problema, nu bate nimic, nu tremura deloc si nu trage stanga sau dreapta cu volanul lasat drept. Care e problema care ma framanta, la viteze mai mici, mi se pare mie sau daca tin volanul fix drept o ia foarte fin la stanga, alteori ramane perfect dreapta (pe bulevard cu 2 benzi), nu stiu ce sa cred, poate mi se pare mie sau cand merg cam cu 40-60 km/h ca sa o tin dreapta parca tin volanul usor spre dreapta. Sa fie drumurile mai inclinate? Dupa patania asta am fost foarte atent la directie, nu bate deloc, nu trage rau de tot nici in stanga, nici in dreapta, a dracu' la 120 cu volanul lasat liber merge perfect drept, iar volanul sta drept! Mi se pare mie? Este normal sa faca asa? Ce-mi recomandati, sa o duc mai intai la vulcanizare? Scuzati ca pun atatea intrebari, sper sa fi fost doar o intamplare nefericita fara urmari grave.
                    Last edited by aleXpeed; 10 November 2009, 23:51.
                    4 pistons + GPL + tuningu' casei = km multi & 1.5 dCi 85 BoiP

                    Comment


                    • #11
                      Poate fi si din cauza drumurilor,cand mergi incet.
                      Forum neinteresant. Delogat definitiv.

                      Comment


                      • #12
                        Asa sper sa fie, o sa o testez si pe a lui tata pe aceleasi drumuri mai ales la viteza mica, stiu ca normal trage putin de la suprafata soselei, ar fi normal. Am bielete de directie noi, unghiurile foarte bune, mi se pare mie ca la viteze mici parca trage fin ori stanga, ori dreapta, ori e dreapta, dar la viteze mari nu am deloc probleme, oricum lovitura s-a simtit destul de tare, poate am avut noroc cu balonul cauciucului care este inca pe 65.
                        4 pistons + GPL + tuningu' casei = km multi & 1.5 dCi 85 BoiP

                        Comment


                        • #13
                          Depinde cat de puternica e lovitura , e posibil ca aparent sa nu fii patit nimic cauciucul si janta dar sa se fi strambat tija amortizorului si astfel unghiul de cadere sa fie afectat cu 1-3 grade , nu e vizibil la ochi sau in rulare dar in timp poate uza cauciucul . Un control unghiuri directie pe un stand bine calibrat poate inlatura orice urma de suspiciune.
                          Pain brings out the truth in us all...
                          ...how much truth can you stand?

                          Comment


                          • #14
                            Am mers si cu cealalta, "nepatita" daca o pot porecli cumva, nicio diferenta nene. Am umblat cu a mea astazi o groaza, nu bate, nu troncane, nu tremura, nimic, merge fix ca inainte. Asta mai noua pe aceleasi drumuri trage fin stanga sau dreapta exact ca a mea. Ce sa zic, traiasca Loganurile si cred ca a mea m-a avertizat intr-un fel sa am mai multa grija. Cand vor fi finante o sa-mi iau un set de cauciucuri ca lumea sa nu se mai lase baloanele asa rau... .

                            @EUGEN2008: multumesc pentru sfat, ma voi interesa pentru o verificare, si daca ar fi sa fie ca tine, daca tot fac o chestie, umblu la toate 4 amortizoarele, cine stie dar repet, masina merge la fel pe directie si ce ma mai temeam eu in comparatie cu cealalta.
                            4 pistons + GPL + tuningu' casei = km multi & 1.5 dCi 85 BoiP

                            Comment


                            • #15
                              sal

                              am o lovit azi o bordura cu viteza f mica undeva sub 5 km/h si apoi am constatat ca am muscat un pic din cauciuc . adica o gaura adinca de maxim 2-3 mm pe profilul exterior . iar lata la fel vreo 3 mm . Am mers cu masina nici o diferenta ... m-am dus la vulcanizare cei de acolo mi-au zis ca daca intervin strica mai mult decit repara . altii la alta vulcanizare mi-au spus ca daca nu a ajuns la stratul de panza exterior nu este nici o problema . M-am uitat pe cauciuc si stanta cu DOT este mai adanca decit gaura provocata de bordura .

                              La ce sa ma astept ? va face galma sau explozie cumva anvelopa ? Se poate repara asa ceva ? Pana atunci am reparat-o eu cu Super Glue

                              Comment

                              Working...
                              X
                              Anulare DPF
                              Politica de Securitate Google