Am avut si eu acel tacanit insesizabil,cind bagam motorina de la moll,dar de cind pun motorina de la petrom (super plus aditivata),merge altfel masina si nu se mai aude.Acel zgomot a fost de la calitatea motorinei care la noi in tara este sub orice critica.mai folosesc aditivul de la firma (2+2) este super...
Bataie tachet(culbutor defapt...)
Collapse
X
-
Salutare. Si eu am o bataie la motor. Al meu e 1,4 mpi si 46000 km. Bataia apare (de fapt este o tzacaneala, tzac-tzac) la 5 max 10 min de la pornirea motorului, pentru ca apoi sa devina insesizabila. Asta ce poate fi? Nu are legatura cu benzina sau uleiul. Uleiul il schimb la 8000 km, acum am 4500 cu ultimul schimb.
Comment
-
problema cu tacanitul o avea atit masina tatalui meu cat si cea a cumnatului amindoua fiind laureate 1,4 mpi si stiti cum am rezolvat-o prin schimbarea calitatii uleiului de motor prin ceva mai bun si garantat adica CASTROL sau ELF si vreau sa va zic ca mere giugiuc,dar la fiecare schimb efectuat la 7500 km se cumpara si un recipient pt spalare motor in interior acesta se toarna cand motorul e rece se lasa cca 5 minute la relanti si la sfarsitul celor 5 minute se tureaza o data in maxim motorul,se face schimbul de ulei si filtru si dupa mere de zici ca nu-i pornit,vb foarte serios si fara gluma,nu prea imi vine a crede ca deja au inceput sa bata culbutorii la atitia km,dar poate sa fie el cel ghinionist
DRIVE SAFEsigpic
Poate pentru lume ești o singură personă,dar
pentru o anumită persoană, ești întreaga lume!
Comment
-
e posibil daca zici ca schimbul de ulei e facut la 8 mii mergi la un mecanete istet sa iti stranga culbutorii,mai sus ai si dimensiunile de strangere dar nu stiu daca sunt dimensiunile de strangere la rece sau la cald,mai intreaba
dar daca nu e foarte deranjanta bataia eu zic sa stai linistit ca cine stie ce face mecanete si dupa o sa iti para mai rau ca inainte
daca rezolvi ceva zine si noua ce ai facut sa mai cumulam date noisigpic
Poate pentru lume ești o singură personă,dar
pentru o anumită persoană, ești întreaga lume!
Comment
-
Ai dreptate. Bataia nu este deranjanta. Am avut initiativa de a regla culbutorii, mai demult. Dar la recomandarea unor mecanici am renuntat, tocmai din cauza ca reglajele ar fi putut fi facute prost s-atunci mi-am revizuit atitudinea. Pana n-o batea sa aud din masina nu-i fac nimic. Oricum, daca va fi vreodata sa-i reglez, voi posta aici.
Comment
-
aceiasi chestie o am si eu cu acel tacanit.masina are 3100km. la ralanti nu se aude nimic pentru ca apoi cand plec cu masina dupa 2500 rpm sa se auda acel tacanit. dupa ce motorul s-a incalzit acel tacanit dispare. m-am mai linistit dupa ce am citit pe aici dar pentru linistea deplina a mea o sa merg la reprezentanta sa vad ce si cum.
Comment
-
sfatul meu merge-ti in service autorizat dacia,dati un ban in plus dar in caz de ceva puteti cere daune,asa in fata blocului daca nu le strange-ti cum trebuie si vi se strica vreo supapa sau chiar culbutor,se pot strica si scaunele unde etanseaza supapele,supapele pot sparge si pistoanele daca se deschid aiurea,cheltuiti o groaza de bani si tot in service autorizat ve-ti ajunge
de retinut ca daca supapele nu inchid sau nu deschid cum trebuie datorata culbutorilor puteti avea si un consum de carburant mai ridicat,asta se verifica stand in spatele masinii si mirosi-nd teava de esapament daca nu se constata miros de benzina nici o grija,dar nici bataia culbutorului nu e de neglijat daca incepe sa bata deranjant
culbutorii au rolul de a deschide si inchide prin supape camera de ardere,aceasta daca nu etanseaza cum trebuie sau nu deschide poate duce la rateuri,consum si o rea functionare a motorului
sigpic
Poate pentru lume ești o singură personă,dar
pentru o anumită persoană, ești întreaga lume!
Comment
-
Aoleu, eu ii reglam in fata blocului si nu a sarit motorul in aer.
Comment
-
Daca nu sunt reglati cum trebuie o sa mearga rau in ralanti, tremura ca naiba.
Tacanitu ala NU vine de la culbutori.
Eu i-am reglat ca la carte (pt ca imi tremura rau in ralanti) si merge brici.
Nu e greu, numai sa ai scule (tubulara de 8, o inelara de 10 pt culbutori si o lera).Attached Files
Comment
-
da daca nu is reglati bine poa sa moara motoru in relanti ?
intreb asta pentru ca trebuia sa merg dupa 500 km de cand mi-a pus chiulasa la mecanic si in timpu asta tacanea ca dracu ... dintr`o data nu mai tacane deloc ...da nici masina nu prea mai merge bine si probleme cu statu la relanti.Pentru a evita imposibilitatea resetarii parolei pe forum, userii cu adresa de @yahoo.com sunt rugati sa activeze o alta adresa de mail, diferita de @yahoo.com.
Comment
-
Poa' sa moara la ralanti.
La mine in ralanti facea urat de tot, tremura tare (parca era un suport rupt) si daca ascultai la toba mergea aiurea de tot, cam asa: ''parrrrrrrrrrrrr-par-par-parrrrrrrrrrrr-par-parrrrrrr-par-par-parrrrrrr...''
Dupa reglare se aude un frumos ''parrrrrrrrrrrrrrrrr..'' continuu si circular.
Probabil ca ai cateva supape care raman atacate de culbutor si atunci e clara treaba.
Comment
-
problema e ca pana acum tacaneau ca dracu ca nu erau prea tare stransi ... si asa dintr-o data ...nu se mai aude nimic.
si consumul din ce imi indica pare ok ... 9.2 % la mers blana ... si 6.4 % in rest ...fara sa il menajez in vreun fel.Pentru a evita imposibilitatea resetarii parolei pe forum, userii cu adresa de @yahoo.com sunt rugati sa activeze o alta adresa de mail, diferita de @yahoo.com.
Comment
-
Nu stiu exact ce fenomen a aparut, dar o verificare la culbutori nu ia mult timp (daca imi aduc bine aminte, dupa cateva sute de km trebuie verificata strangerea la chiulasa si reglati din nou culbutorii).
E clar ca daca inainte ii auzeai cum tacane si acum nu ii mai auzi, nu mai au pic de joc, poate chiar mai rau, raman cum am spus ceva supape atacate.
PS: macar elimini o cauza.
Comment
-
alexule nu ma refer la cine se pricepe dar cred ca iti dai seama ca ma refer la cei care sau lasat de zidarie si sau luat de mecanica in fata spatele blocului,scuze zidarilor era un exemplu si scuze de off
poate sa iti si moara motorul dar atita vreme cat consumul e ok nu cred ca va murisigpic
Poate pentru lume ești o singură personă,dar
pentru o anumită persoană, ești întreaga lume!
Comment
Comment