Probleme Franare

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Probleme Franare

    Mai precis, de ceva timp franarea este mult mai puternica pe roata fata dreapta decat pe roata stanga. La orice frana mai puternica, roata dreapta se blocheaza imediat in timp ce cea stanga continua sa se invarta.

    Problema o am de vreo 2 luni, din lipsa de timp nu i-am dat atentie mai ales ca la franari "normale" nu se simte nimic. Dar astazi era sa o patesc urat din cauza asta, mi-a iesit in fata un bosorog cu o dacie din 1900 toamna fara sa se asigure si am fost nevoit sa franez violent de la 80-90 la 0. Ambele roti s-au blocat dar din cauza franarii mult mai puternice pe dreapta in loc sa mentin traiectoria am luat-o mult in dreapta si cu toate ca am corectat din volan cat de mult am putut m-am oprit la 5 cm de masinile parcate pe margine.

    Dupa aceea am mai facut un test pe o strada libera si din nou am constatat ca oricat as corecta eu traiectoria tot trage dreapta.

    Masina are 26 000 km, placutele le-am schimbat singur la 20 000 cu unele Ferodo FSL 845, recomandate pe forum. Desi nu sunt deloc multumit de ele, nu cred ca placutele ar fi cauza pentru ca dupa ce le-am montat, desi mai slaba, franarea era totusi uniforma.

    Care ar putea fi cauza? Se poate rezolva pe garantie? Mentionez ca mai am vreo 6 luni de garantie extinsa.

    Nu am mai specificat, dar evident este vorba de varianta fara ABS.

  • #2
    ejti sigur ca lasa 2 urme pe asfalt la franare ?

    Comment


    • #3
      Da, doar ca urma lasata de roata dreapta e mai lunga si mai accentuata. Acum ma gandesc ca problema poate fi si invers, franarea sa fie normala pe dreapta dar mult prea slaba pe stanga.

      Comment


      • #4
        vezi că s-ar putea să ai etrierul pe stânga gripat...eu am pățit ceva asemănător.dacă o lași să se oprească singură, nu se opreste ca și cum ar fi înfrânată?Încearcă s-o mai aerisești pe față la ambele roți, în special stânga.Dacă tot așa prinde frâna, înseamnă că trebuie să cureți cilindrul de la etrierul din stânga, că e posibil să fi ruginit sau mâzgă...așa a fost la mine.
        sigpicVIAȚA ESTE SCURTĂ!!! TRĂIEȘTE-O LA MAXIM LA VOLANUL UNUI LOGAN

        Comment


        • #5
          La fosta masinuta (dacia supernova) aveam o problema asemanatoare, doar ca invers, la franare puternica ma arunca pe sensul opus de mers, roata stanga avea discul de frana in stare buna iar cel din dreapta santuri adanci si frana era mult mai eficienta pe roata din stanga. In cazul tau la 26000 km nu cred sa ai discurile in asa hal, ale mele la aproximativ 24.000 se vede in poza ca sunt ca noi. Dupa ce verifici daca nu ai etrierii blocati, placutele de frana in stare buna (sa aiba pasta toate 4, sa nu frece fier pe disc) la remontare curata bine cu o carpa canalul unde gliseaza si unge cu vaselina bine de tot cele doua suruburi din fotografii, ele asigura culisarea partii exterioare a etrierului (jumatatea dinspre roata, ce-a dinspre planetara e fixa) . Daca sunt gripate ele pot fi cauza care diferentiaza forta de franare la rotile fata. Succes.
          Attached Files

          Comment


          • #6
            In prima poza masuratoarea este degeaba, discurile pot ajunge cat unghia si ce ai masurat tu acolo tot asa ramane pentru ca placutele nu calca niciodata acolo!

            Comment


            • #7
              Inainte sa te apuci de verificat si dat jos elemente de pe masina, regleaza presiunea rotilor astfel incat sa fie aceiasi si pe stanga si pe dreapta. Daca si dupa asta se intampla la fel, mergi la o verificare in service.
              sigpicI don't want you to think like me, i just want you to think.

              Comment


              • #8
                Originally posted by vasile78 View Post
                In prima poza masuratoarea este degeaba, discurile pot ajunge cat unghia si ce ai masurat tu acolo tot asa ramane pentru ca placutele nu calca niciodata acolo!
                Corect, multumesc pentru observatie dom' Vasile. Am facut aceasta masuratoare pentru ca discul nu prezinta deloc o margine la diametrul exterior. In momentul cand apare uzura, se simte la pipaire in acea zona un fel de riz. Dar in momentul in care plimb degetele peste oglinda pana pe acel cant si nu se simte nimic, inseamna ca e cel putin apropiata de adevar masuratoarea.

                Comment


                • #9
                  Se continua aici.
                  Am rugamintea de a da search inainte de formarea oricarui topic. Si de asemenea de a nu ignora anunturile forumului, in cazul de fata, forumul a gasit SINGUR topicuri cu aceeasi denumire, insa initiatorul a decis sa treaca cu vederea.

                  Comment

                  Working...
                  X
                  Anulare DPF
                  Politica de Securitate Google