A facut crististreulea niste teste cu/fara ABS. Franarile fara ABS au fost mai lungi. Pe timp de iarna, exista marele risc sa te pui de-a latul la o franare mai zdravana fara ABS...nu mai vorbesc de o frana intr-o curba alunecoasa, abordata inainte...practic n-ai nici o sansa daca carosabilul te-a luat pe nepregatite. La chestii d-astea e folositor ABS-ul. Eu unu prefer sa intru in cel din fata mea (asta daca n-am unde sa evit) decat sa ma trezesc pe contrasens sau parapet sau in vre-un sant, din cauza unei franari. Sa nu uitam ca nu toate rotile pot avea contact cu aceasi aderenta in acelasi moment.
Loganul iarna - dezamagitor?
Collapse
X
-
Poti frana la fel de bine si cu ABS pe gheata, totul este sa nu blochezi franele...
Daca te apuca panica si blochezi, si cu si fara ABS te duci tareeeee...dar cu ABS te opresti mai repede.
Deci tine cel mai mult de cel din spatele volanului si nu de ABS.
Comment
-
Eu am ABS si consider ca iarna nu este bun deloc.Cand ai nevoie de o frana mai brusca,te duci cam saniuta si cu abs-ul asta.Si cand este gheata si derapezi ce directie sa controlezi?
Am senzatia ca intra prea devreme abs-ul...Si pur si simplu cu o franare normala ma opresc mult mai repede decat cu pedala la fund.Cand intra abs-ul ala pur si simplu te duci si te duci si te duci.sigpic
Comment
-
ABS-ul deblocheaza roata pentru a avea directie si pentru a te opri mai repede . De aici incolo conteaza foarte mult conditiile in care rulezi , cat apesi frana , ce cauciucuri ai , ce temeperatura e afara , cat de speriat esti cand tragi de volan sau apesi pedala de frana .Daca prostii ar zbura, ar fi intuneric.
Comment
-
Originally posted by Pacco View PostEu am ABS si consider ca iarna nu este bun deloc.Cand ai nevoie de o frana mai brusca,te duci cam saniuta si cu abs-ul asta.Si cand este gheata si derapezi ce directie sa controlezi?
Am senzatia ca intra prea devreme abs-ul...Si pur si simplu cu o franare normala ma opresc mult mai repede decat cu pedala la fund.Cand intra abs-ul ala pur si simplu te duci si te duci si te duci.In fata unei minti tacute, se preda intreg Universul
Comment
-
Mult, mult mai usor ma descurc iarna cu ABS decat fara.
Cine spune ca iarna ABS-ul nu e bun, are o problema la condus.
Oricum iarna (pe zapada/polei) prea putin franezi, si atunci cand o faci necontrolat e minunat sa observi ca mai ai directie.
Frana de picior trebuie corelata cu frana de motor si te opresti bine, uneori chiar mai bine decat altu care are si gume de iarna.
PS: am demonstrat si iarna pe munte, dumul cu zapada batatorita, ca la ABS opresti masina in distanta mai scurta+ca ai control la directie.
Zapada batatorita, deci pica varianta ''profesionistilor'' conform careia se aduna zapada in fata cauciucelor la nonABS si se opreste mai repede, o laie, se duce ca sania fara ABS.Last edited by Octavian; 17 November 2010, 11:32.
Comment
-
NU inteleg de ce credeti ca daca rotile se blocheaza pe zapada, ele si au aderenta mai mare.
Serios acum, dupa ce v-ati dat seama?
Ca din ce teste vad, franarea fara ABS indiferent de conditii este mult inferioara celei cu ABS.
Sigur nu va bazati pe simturi?
Comment
-
Doar intr-o situatie exceptionala, in functie de carosabil-tip anvelopa-viteza, exista posibilitatea sa se opreasca mai repede, daca nu are ABS. Situatiile de genul asta fac parte din acea marja care nu poate fi acoperita de un sistem de siguranta, adica se intampla foarte rar SAU este un compromis acceptabil avand in vedere restul de beneficii ale ABS-ului.In fata unei minti tacute, se preda intreg Universul
Comment
-
Originally posted by Pacco View PostCand intra abs-ul ala pur si simplu te duci si te duci si te duci.
Daca,,,cu abs-ul te duci si te duci si iar te duci asa cum sustii,,,atunci fara abs cum te duci si mai ales UNDE TE DUCI?
Specifica si treaba asta te rog Pacco!
Zapada batatorita, deci pica varianta ''profesionistilor'' conform careia se aduna zapada in fata cauciucelor la nonABS si se opreste mai repede, o laie, se duce ca sania fara ABS.in timpul franarii.
Last edited by Ivan Marian; 17 November 2010, 11:46.
Comment
-
Sunt absolut convins ca ABS-ul este pus acolo pentru a imbunatatii comportamentul masinii si mai sunt convins ca distanta de franare nu tine cont daca masina este echipata cu ABS sau nu este. Principalul element care influenteaza distanta de franare este cel dintre scaun si volan.sigpicI don't want you to think like me, i just want you to think.
Comment
Comment