If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Eu sunt convins ca ABS-ul inbunatateste franarea iarna, chiar mi-am dezvoltat un stil de oprit cu ABS cand e zapada daca nu intra e clar ca merg sub-optimal
Din nefericire placutele de frana se duc cam repede prin metoda asta
ABS-ul deblocheaza roata pentru a avea directie si pentru a te opri mai repede
niciodata iarna(pe zapada ) abs-ul nu se va oprii mai repede fata de o masina fara abs , si asta pe testate.
dar fiecare crede ce vrea si face ce vrea.
acuma incep sa`i dau dreptate celui care a zis mai sus ca cei care il contesta nu au abs sau au mers foarte putin cu un logan cu abs.
Iata ce am gasit eu pe net despre abs....Eu la loganul meu am abs bosh 8.1...iar ce este cu negru bolduit de mine..este adevarat..Eu cand franez pe zapada sau gheata am distanta de franare mai mica.........
.................Sistemul ABS (Antilock Braking System) a fost creat pentru a ajuta conducatorul auto sa mentina controlul directiei si sa impiedice vehiculul sa derapeze in timpul frinarii.
Aparut la mijlocul anilor 1980, ABS-ul echipeaza acum din ce in ce mai multe vehicule, tendinta fiind de a se impune ca echipament obligatoriu pe toate autovehiculele noi.
Functiile ABS-ului
Sistemul ABS are doua functii principale: repartitia electronica a frinarii intre fata si spate, prin reglarea alunecarii rotilor spate si prevenirea blocarii rotilor la frinare, prin reglarea independenta a alunecarii celor 4 roti.
Modularea frinarii asigurate de sistemul ABS este independenta de efortul asupra pedalei de frina. De aceea, in caz de urgenta, este recomandat sa aplicati asupra pedalei de frina o presiune puternica si continua. Nu sint necesare apasari succesive ale pedalei.
Punerea in functiune a dispozitivului ABS se manifesta printr-o pulsatie mai mult sau mai putin puternica resimtita la pedala de frina.
Atentie pe timp de iarna
Pe carosabilul uscat sau usor umed, veti observa ca distanta de oprire este aproape aceeasi ca si in cazul frinelor obisnuite. Pe gheata sau pe zapada, dimpotriva, distanta de oprire este mai lunga.
Va recomandam sa fiti preventivi si sa opriti la o distanta considerata sigura fata de celelalte autovehicule sau obstacole. Frinarea si directia vehiculului sint limitate de forta de tractiune pe care pneurile o pot genera. Testele au aratat ca pneurile de iarna reduc, in conditii de carosabil de iarna, din distanta de oprire a unui vehicul dotat cu sistem de frinare ABS. Instalind patru pneuri de iarna in loc de doua, veti mentine o tractiune egala pe fiecare roata care va va ajuta sa conduceti, opriti si sa accelerati vehiculul in siguranta.
Indicatorul ABS
Indicatorul martor al ABS lumineaza citeva secunde la punerea contactului, timp in care sistemul isi face o auto-verificare. Uneori martorul luminos poate fi insotit si de un semnal sonor (doar la anumite modele de masini). Cind indicatorul se stinge, sistemul este operational.
Daca martorul luminos nu se stinge dupa citeva secunde, atunci sistemul are o defectiune. Frinele functioneaza normal, dar nu mai beneficiaza de avantajele ABS. Se poate continua drumul normal, dar cu precautie, intrucit la o frinare mai brusca rotile se pot bloca ducind la alunecarea necontrolata a vehiculului si la imposibilitatea virarii. Verificati cit mai repede ABS-ul in service-ul specializat al marcii masinii.
ABS Bosch 8.1
Bosch a demarat recent productia noului sau sistem ABS, vesiunea 8.1. Blocul hidraulic a fost redus cu aproximativ 20%, usurind greutatea ansamblului. ABS 8.1 este mai silentios, iar pedala de frina emite mai putine vibratii.<<<<<< Mai important, aceasta noua versiune reduce distanta de frinare, mai ales pe suprafete alunecoase. >>>>>Cea mai importanta evolutie se regaseste la bucla de regularizare, mai peformanta, pentru motorul pompei, a carui viteza este astfel adaptabila la situatia de condus. Acest lucru a permis echipelor de dezvoltare Bosch sa foloseasca un motor electric de mici dimensiuni, factor determinant pentru reducerea per ansamblu a dimensiunilor blocului. In plus, declansarea pompei si a supapelor a fost optimizata, pe parcusul punerii la punct a produsului. Reglarea la viteza variabila a motorului electric permite o reducere suplimentara a vibratiilor si a zgomotului produs in timpul utilizarii. Specialistii Bosch au reusit, de asemenea, sa reduca in mod considerabil intensitatea semnalelor de inalta frecventa ale zgomotului produs de functionare.
ABS-ul deblocheaza roata pentru a avea directie si pentru a te opri mai repede
niciodata iarna(pe zapada ) abs-ul nu se va oprii mai repede fata de o masina fara abs , si asta pe testate.
dar fiecare crede ce vrea si face ce vrea.
acuma incep sa`i dau dreptate celui care a zis mai sus ca cei care il contesta nu au abs sau au mers foarte putin cu un logan cu abs.
sunt de acord cu ce a zis CataFOF si asta nu numa la \logan ci si la alte masini cu Abs
1.6i 75 de catari frumosi si un magar la carma
ASTRA F CARAVAN (X16SZR)
Cred ca s-au tot dat clipuri in care se explica tehnic si prin teste, care e comportamentul sistemelor de siguranta.
La Logan nu e problema versiunii sau tipului de ABS ci repartizarea masei pe cele 4 roti.
Bai frate , toti sunteti testeri ? nu acum serios draga catafof si ovy22, ia zi tu , pentru ce a fost facut ABS ?
imi permit sa ma bag si eu(miez )pt aia care ii uita Dumnezeu cu piciorul pe frina si mai inchid si ochii in caz de pericol,dar si pt siguranta,mentine pozitia masinii in caz de franare,micsoreaza distanta de franare,dar pe gheata poti sa ai cele mai sofisticate sisteme,daca nu stii sa te si folosesti de ele,eu cred ca sunt degeaba,aici ma refer la masinile cu cutie de viteza manuala,unde cand se pune frana se calca si ambreiajul,iar asta anuleaza multe elemente de siguranta,iar pt unii sunt prost intelese aceste sisteme de siguranta si de aici ei devin mai viteji,vezi Bezmeticu,intr-o proportie statistica a accidentelor,cele mai multe sunt facute de tineri cu varsta aproximativa 25 ani,care au masini capabile din toate punctele de vedere,sisteme siguranta,cai putere,dinamica...si inca o chestie,daca ti-e scris in frunte ca esti alesul,poti sa ai tu cea mai cea si cel mai tare sistem de orice fel,asa ca revin la ce am scris mai sus,ca cel mai bun sfetnic e prevenirea si mersul civilizat si cat de cat in proportii regulamentare,iar daca toti ar tine cont de astea,nu ar mai avea astia ce stiri sa dea la TV...eu zic ca nu am scris nimic aiurea,iar daca am zis ceva aiurea,sa mi se taie capul
sigpic Poate pentru lume ești o singură personă,dar
pentru o anumită persoană, ești întreaga lume!
Masina fara ABS opreste mai repede pe zapada pentru ca se strange zapada in fata cauciucului ,atunci cand se blocheaza roata ( aceasi chestie se intampla si pe pietris , tot asa se strange pietris in fata rotii), dar pe gheata unde nu are ce sa se stranga, tot dracul ala e.
Am masina cu ABS si iarna fara cauciucuri adecvate e tare naspa, dar macar nu m-am rotit niciodata oricat ar fi carait ABS-ul.
CataFOF a fost facut sa mareasca distanta de franare Daca tu asta crezi despre ABS zine si noua ce numar ai la masina sa ne ferim de tine cand esti tu pe strada
Din pacate unii ar putea intelege din treaba asta (ca fara abs iarna franeaza pe distanta mai scurta) ca e si mai bine/eficient iarna sa n-ai abs.
Poate va mai vin si idei... ))
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment