Probleme Alternator

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Probleme Alternator

    Am o mare problema cu alternatorul: la relanti nu incarca deloc,numai dupa ce apas o data pedala de acceleratie.Ma poate ajuta cineva cu o informatie de genul asta?Ce poate fi?Releul de incarcare?Carbunii?

  • #2
    De obicei la releu defect baga prea mult, ajunge pe la 17V. Cred ca una din cele trei faze nu mai functioneaza, dioda defecta. Nu stiu cum este la alternatorul loganului dar acesta era simtomul la vechile alternatoare, la relanti nu incarca iar tensiunea se ridica in functie de accelerare dar nu depasea vreo 13 V. Dupa cum am inteles la alternatorul de logan si releul si diodele sunt in alternator si acestea se schimba cu totul. Asta in cazul in care face in permanenta dar daca apesi o singura data pe acceleratie iar dupa aceea isi revine, adica functioneaza normal, este posibil sa-ti patineze cureaua si asta din doua cauze, una ar fi ca este slaba/deteriorata si nu poate asigura alternatorului o rotatie minima la care acesta sa produca curent, a doua ar fi ca poti avea probleme cu releul de incarcare, tensiunea de incarcare fiind prea mare alternatorul este invartit mult mai greu si patineaza cureaua. Acestea sunt pareri personale.

    Comment


    • #3
      Mihai, cum ai ajuns la concluzia ca nu incarca?

      Comment


      • #4
        Am masurat.Deci cum am zis daca pornesc si nu accelerez nu incarca iar daca o accelerez o singura data isi revine si incarca normal.

        Comment


        • #5
          Daca nu se aprinde martorul cu bateria din bord in functionarea motorului la ralanti cred ca nu-i problema. Am sa masor de curiozitate cat am la bornele bateriei cand motorul functioneaza la ralanti.

          Comment


          • #6
            Iti zic eu: undeva la 14 si ceva.
            I HAVE A !sigpic
            fara linkuri externe in semnatura

            Comment


            • #7
              Da 14,7 i-mi incarca dupa ce accelerez odata dar daca nu accelerez i-mi incarca12,3 si nu e bine.

              Comment


              • #8
                din cate stiu, la alternatoarele moderne pana la atingerea turatiei/tensiunii de incarcare bobina rotorului este alimentata in impulsuri scurte pt a se evita consumul inutil de curent. este posibil ca regulatorul de pe masina ta sa nu sesizeze acel prag sau sa ai o turatie mica la alternator. la logan nu am masurat si nu stiu exact cum stau treburile, dar in general solutiile noi sunt adoptate de toti cei care fabrica alternatoare.
                sigpic

                Comment


                • #9
                  Originally posted by mihaitanica View Post
                  Da 14,7 i-mi incarca dupa ce accelerez odata dar daca nu accelerez i-mi incarca12,3 si nu e bine.
                  Daca tu in relanti ai 12,3 inseamna ca nu incarca deloc. Iar la accelerare 14,7 nu-i putin cam mare?
                  Last edited by X@by; 11 December 2009, 14:02.
                  I HAVE A !sigpic
                  fara linkuri externe in semnatura

                  Comment


                  • #10
                    verifica doar cu contactulpus, cati volti ai? eu aveam undeva la 10.8 doar contactul pus si vreo 13.9 cu motorul pornit.
                    Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

                    Comment


                    • #11
                      releu

                      Vad ca ai PREFERENCE 1,4 MPI.Daca masina nu e foarte batrina(in km) exista posibilitatea sa scapi cu o simpla curatare a alternatorului,mai exact a colectorului si releului.Daca la demontare releului vezi ca ai carunii uzati,schimba-i.
                      Pentru asta e nevoie sa demontezi releul de pe alternator(se poate fara demontarea alternatorului de pe masina).
                      Scule necesare:cheietubulara de 13 si 15 cu T sau clichet mic si o surubelnita in cruce.
                      DEMONTARE RELEU:
                      -desfaci una din bornele de la baterie
                      -scoti mufa din releu.
                      -cu tubulare de 13 desfaci piulita care pride firul de +
                      -cu tubulara de 15 desfaci celalta piulita care tine capacul de pe alternator
                      -ce surubelnita in cruce desfaci surubul care tine capacul de pe alternator.
                      -scoti capacul.
                      -desfaci toate cele 3 suruburi de prindere a releului si piulita de 13
                      -scoti releul si il cureti bine cu un spray de contacte,inclusiv canalele carbunilot si verifici ca acestia sa culiseze usor.
                      -cu spayul de contacte cureti colectorul de pe rotor(locul pe care calca carbunii)
                      -montezi totul la loc cu grija.
                      Daca ai carbunii uzati se poate ca si colectorul sa fie pe duca,iar in cazul asta tre sa faci o vizita pe la un electrician .
                      Lungimea normala a carbunilor se vede in poza atasata,dar sint ok pina la aproximativ 6-7 mm daca colectorul e bun.
                      Succes!
                      Attached Files
                      Programari chei Logan - Resoftare Logan 1.4-1.6 si Solenza 1.4http://www.loganclub.ro/forum/showpo...&postcount=300

                      Comment


                      • #12
                        Alternatorul nu mai incarca, sa aprins martorul bord
                        MCV 1,6 16V
                        cate fire intra in mufa la alternator

                        va rog raspundeti urgent pe adresa de mail petrosic@gmail.com

                        Comment


                        • #13
                          unul singur!

                          Comment


                          • #14
                            Verifica periile pentru inceput.
                            Ai firul gros de plus permanent cu bateria (de obicei rosu) prins pe surubul de 6mm, si mai ai o mufa cu un fir ce merge la becul din bord.
                            Last edited by lau; 10 December 2011, 23:01.

                            Comment


                            • #15
                              Ai umblat pe la baterie sau pe la cabluri?
                              sigpic

                              Comment

                              Working...
                              X
                              Anulare DPF
                              Politica de Securitate Google