Am o mare problema cu alternatorul: la relanti nu incarca deloc,numai dupa ce apas o data pedala de acceleratie.Ma poate ajuta cineva cu o informatie de genul asta?Ce poate fi?Releul de incarcare?Carbunii?
Probleme Alternator
Collapse
X
-
De obicei la releu defect baga prea mult, ajunge pe la 17V. Cred ca una din cele trei faze nu mai functioneaza, dioda defecta. Nu stiu cum este la alternatorul loganului dar acesta era simtomul la vechile alternatoare, la relanti nu incarca iar tensiunea se ridica in functie de accelerare dar nu depasea vreo 13 V. Dupa cum am inteles la alternatorul de logan si releul si diodele sunt in alternator si acestea se schimba cu totul. Asta in cazul in care face in permanenta dar daca apesi o singura data pe acceleratie iar dupa aceea isi revine, adica functioneaza normal, este posibil sa-ti patineze cureaua si asta din doua cauze, una ar fi ca este slaba/deteriorata si nu poate asigura alternatorului o rotatie minima la care acesta sa produca curent, a doua ar fi ca poti avea probleme cu releul de incarcare, tensiunea de incarcare fiind prea mare alternatorul este invartit mult mai greu si patineaza cureaua. Acestea sunt pareri personale.
-
din cate stiu, la alternatoarele moderne pana la atingerea turatiei/tensiunii de incarcare bobina rotorului este alimentata in impulsuri scurte pt a se evita consumul inutil de curent. este posibil ca regulatorul de pe masina ta sa nu sesizeze acel prag sau sa ai o turatie mica la alternator. la logan nu am masurat si nu stiu exact cum stau treburile, dar in general solutiile noi sunt adoptate de toti cei care fabrica alternatoare.sigpic
Comment
-
Originally posted by mihaitanica View PostDa 14,7 i-mi incarca dupa ce accelerez odata dar daca nu accelerez i-mi incarca12,3 si nu e bine.Last edited by X@by; 11 December 2009, 14:02.I HAVE A !sigpic
fara linkuri externe in semnatura
Comment
-
releu
Vad ca ai PREFERENCE 1,4 MPI.Daca masina nu e foarte batrina(in km) exista posibilitatea sa scapi cu o simpla curatare a alternatorului,mai exact a colectorului si releului.Daca la demontare releului vezi ca ai carunii uzati,schimba-i.
Pentru asta e nevoie sa demontezi releul de pe alternator(se poate fara demontarea alternatorului de pe masina).
Scule necesare:cheietubulara de 13 si 15 cu T sau clichet mic si o surubelnita in cruce.
DEMONTARE RELEU:
-desfaci una din bornele de la baterie
-scoti mufa din releu.
-cu tubulare de 13 desfaci piulita care pride firul de +
-cu tubulara de 15 desfaci celalta piulita care tine capacul de pe alternator
-ce surubelnita in cruce desfaci surubul care tine capacul de pe alternator.
-scoti capacul.
-desfaci toate cele 3 suruburi de prindere a releului si piulita de 13
-scoti releul si il cureti bine cu un spray de contacte,inclusiv canalele carbunilot si verifici ca acestia sa culiseze usor.
-cu spayul de contacte cureti colectorul de pe rotor(locul pe care calca carbunii)
-montezi totul la loc cu grija.
Daca ai carbunii uzati se poate ca si colectorul sa fie pe duca,iar in cazul asta tre sa faci o vizita pe la un electrician .
Lungimea normala a carbunilor se vede in poza atasata,dar sint ok pina la aproximativ 6-7 mm daca colectorul e bun.
Succes!Attached FilesProgramari chei Logan - Resoftare Logan 1.4-1.6 si Solenza 1.4http://www.loganclub.ro/forum/showpo...&postcount=300
Comment
-
Alternatorul nu mai incarca, sa aprins martorul bord
MCV 1,6 16V
cate fire intra in mufa la alternator
va rog raspundeti urgent pe adresa de mail petrosic@gmail.com
Comment
Comment