orice problema ar avea ar fii trebuit sa se aprinda martorul de ABS , ar putea fii orice, calculatorul de injectie defect, modulul de abs, unul dintre cei 4 senzori defect, panglica de pe rulmentii de fata sau de pe tamburi , un cablaj frecat etc. Du-te la un tester , de preferat in reteaua dacia , asta ca sa rezolvi problema din prima. Nu umbla sa cheltui bani pe la mecanici care-si dau cu parerea ca n-au cum sa ghiceasca care e problema fara un tester si nici tu te apuca sa schimbi piese la intamplare pana-i dai de cap.
Manifestarile ABS-ului
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
@gabidaboy, poate ne spui si care a fost prostia care te-a costat 320lei, cine stie cum se leaga cu acest defect.
@Seba: Mie mi s-a aprins led-ul si cand am ramas fara baterie la masina si am incercat sa o pornesc impinsa. S-a stins abia dupa ce am schimbat bateria.Limba noastra'i o comoara, in adancuri infundata..
My ride
Comment
-
mai sincer sa fiu nu mi se aprinde niciun martor de abs in bord; a fost urcata masina pe calculator la service-ul de care am zis mai sus si baietilor le aparea la toate celelalte roti viteza de 0km/h, iar la stanga fata 650km/h. ei au spus ca are legatura aceasta eroare cu abs-ul;
nu, nu am simtit niciodata abs-ul intrand; am citit de curiozitate cum trebuie sa se simta, iar pana acum nu am simtit la pedala nimic;
prostia facuta a fost ca am inlocuit becurile de pozitie/frana cu unele cu led; ce nu am facut a fost sa fiu atent ca cele originale aveau pe filament pintenii aflati unul mai sus, celalalt mai jos, pe cand becurile cu leduri aveau pintenii la acelasi nivel; aceasta situatie ducea mereu la arderea sigurantei pt stopuri; (bineinteles era vorba de un scurtcircuit) necunoscand foarte multe despre mecanica/electrica auto la acea vreme, m-a dus capul sa schimb sigurantele astfel: 10-15-20-30A. pe primele 3 le-a ars, pe ultima n-a mai ars-o ci mi-a prajit instalatia electrica pe spate; iesea un fumalau in habitaclu..., ce sa mai zic de portbagaj; in zilele imediat urmatoare am efectuat un control al pagubei: fire prajite in portbagaj(ulterior la service am vazut ca erau prajite pana in habitaclu sub mocheta din spatele banchetei), mufa de la fire topita, mufa de la tripla topita, placuta de plastic pe care sunt becurile triplei gaurita, contactorul de la pedala de frana care aprinde stopurile topit; colac peste pupaza, am plecat si cu masina la drum lung cu tripla dreapta bulita; semnalizare in spate pe ea ciuciu+trafic moderat pe drum+tiruri=distractie
acum costuri: tripla 140lei, mufa cabluri 10lei, de la dezmembrari, manopera 180lei; apropo de manopera, am stat langa ei sa invat ce si cum, iar operatiunea a fost foarte simpla: au taiat firul de unde era ars si au legat altul, apoi au izolat imbinarea cu izoler; cost final 180 lei; sa ma c.a.c. in manopera lor, daca imi explica cineva o faceam de unul singur;
baieti, mare atentie la becuri; asta e prostia
Comment
-
650km/h? asta inseamna o frecventa de 4.5KHz citita pe canalul espectiv de computerul abs. verifica sa n-ai un plus aiurea la firele de la senzor. sau incearca sa schimbi senzorul ala de pe fata, eventual intre ei, cei doi senzori de pe fata. apoi la o diagnoza vezi daca s-a mutat eroarea pe alta roata. in caz ca da, senzorul e hiba. daca eroarea persista pe stanga fata, tre' sa "suni" firele (daca ai manualul de service, vezi schema electrica si te prinzi care unde duce) si sa te rogi sa fie un fir de vina, altfel, singurul vinovat ramane calculatorul de abs.Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.
Comment
-
pai zi-le sa-ti schimbe senzorul de la roata aia care se invarte cu 650km/h si daca dispare eroarea, asta e, dai banul si ai stai linistit. eventual intreaba inainte cam cat costa, sa n-ai vreo surpriza. daca ti se pare mult, fuga la dezmembrari si ia un senzor, daca gasesti la bani buni.Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.
Comment
-
am fost in service, din pacate nu pt abs, ci ca sa-mi schimb niste bucse si sa-mi pun discuri ventilate; i-am spus mecanicului despre abs asa, fugitiv, iar parerea lui a fost un posibil rulment la roata; am varsat 1000 lei in servici, insemnand piese+manopera si nu mai am niciun ban asa ca voi interveni la abs la salariul urmator; pana atunci rulez masina sa se aseze placutele frumos si sper sa am o franare mult mai eficienta
Comment
-
Originally posted by gabidaboy View Postsalut! am masina echipata cu abs dar nu-mi intra cand franez; oare de la ce sa fie? am fost in mai la un service, dar nu mai tin minte ce a zis mecanicul;
ma poate ajuta cineva va rog?Originally posted by gabidaboy View Postmai sincer sa fiu nu mi se aprinde niciun martor de abs in bord; a fost urcata masina pe calculator la service-ul de care am zis mai sus si baietilor le aparea la toate celelalte roti viteza de 0km/h, iar la stanga fata 650km/h. ei au spus ca are legatura aceasta eroare cu abs-ul;
nu, nu am simtit niciodata abs-ul intrand; am citit de curiozitate cum trebuie sa se simta, iar pana acum nu am simtit la pedala nimic;
prostia facuta a fost ca am inlocuit becurile de pozitie/frana cu unele cu led; ce nu am facut a fost sa fiu atent ca cele originale aveau pe filament pintenii aflati unul mai sus, celalalt mai jos, pe cand becurile cu leduri aveau pintenii la acelasi nivel; aceasta situatie ducea mereu la arderea sigurantei pt stopuri; (bineinteles era vorba de un scurtcircuit) necunoscand foarte multe despre mecanica/electrica auto la acea vreme, m-a dus capul sa schimb sigurantele astfel: 10-15-20-30A. pe primele 3 le-a ars, pe ultima n-a mai ars-o ci mi-a prajit instalatia electrica pe spate; iesea un fumalau in habitaclu..., ce sa mai zic de portbagaj; in zilele imediat urmatoare am efectuat un control al pagubei: fire prajite in portbagaj(ulterior la service am vazut ca erau prajite pana in habitaclu sub mocheta din spatele banchetei), mufa de la fire topita, mufa de la tripla topita, placuta de plastic pe care sunt becurile triplei gaurita, contactorul de la pedala de frana care aprinde stopurile topit; colac peste pupaza, am plecat si cu masina la drum lung cu tripla dreapta bulita; semnalizare in spate pe ea ciuciu+trafic moderat pe drum+tiruri=distractie
acum costuri: tripla 140lei, mufa cabluri 10lei, de la dezmembrari, manopera 180lei; apropo de manopera, am stat langa ei sa invat ce si cum, iar operatiunea a fost foarte simpla: au taiat firul de unde era ars si au legat altul, apoi au izolat imbinarea cu izoler; cost final 180 lei; sa ma c.a.c. in manopera lor, daca imi explica cineva o faceam de unul singur;
baieti, mare atentie la becuri; asta e prostiaDegradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.
Comment
-
Originally posted by gabidaboy View Postam fost in service, din pacate nu pt abs, ci ca sa-mi schimb niste bucse si sa-mi pun discuri ventilate; i-am spus mecanicului despre abs asa, fugitiv, iar parerea lui a fost un posibil rulment la roata; am varsat 1000 lei in servici, insemnand piese+manopera si nu mai am niciun ban asa ca voi interveni la abs la salariul urmator; pana atunci rulez masina sa se aseze placutele frumos si sper sa am o franare mult mai eficientasigpic
Comment
-
tot nu-mi intra abs-ul; daca te referi la cum franeaza acum cu noile discuri si placute pot sa spun ca inca se afla in perioada de "rodaj", daca-i pot spune asa; pana acum am observat ca franeaza la fel de bine dupa 3-4 franari bruste, spre deosebire de celelalte cand dupa a 2-a franare observam ca distanta de oprire se marea
Comment
-
da. dar nu se merita din punct de vedere al costurilor. ai nevoie de calculator abs, servopompa (ambele vin monobloc), seonzorii de la roti, rulmentii rotilor trebuiesc schimbati, probabil si mici modificari la instalatia electrica. chiar cu piese din dezmembrari, costurile sunt mari. in plus, exista varianta ca ceva sa nu fie bine facut, calculatorul de abs sa nu mearga si ai frane normale la bani si piese de frane cu abs.Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.
Comment
Comment