Manifestarile ABS-ului

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #61
    Originally posted by andrei View Post
    Si eu ce am spus? Nu acelasi lucru?

    Mai pe scurt, cand se trage frana de mana (fara actionarea pedalei, normal) rotile spate sunt blocate sau se invart mai incet (daca nu tine bine frana de mana), UCE ABS da comanda pentru deblocarea lor, acest lucru neputand fi realizat si ca atare aprinde martorul ABS. Nu vad unde e greseala.


    Nu e o contrazicere, e doar o discutie constructiva!
    Calculatorul de ABS niciodata nu poate da vreo comanda pentru deblocare atata timp cind nu este creata presiune in sistemul de franare de catre pedala de frana.Exceptie facand sistemele cecu ESP(este mult mai mult de povestit la ESP). Sa va fie clar, sistemul ABS intra in actiune doar atunci cind rotile,in cazul unei franari de urgenta, ajung la limita de aderenta. Doar atunci. In rest aveti o masina cu frane normale ca un Logan fara ABS. ABS-ul da comanda de blocare doar atunci cind roata este la limita de aderenta, folosind ca forta de franare frana de serviciu (adica presiune de 100...125 bari in sistemul de franare).Martorul ABS nu se aprinde ca nu poate debloca roata, se aprinde pentru ca nu are semnal de la rotile respecive ce sunt blocate. Este o mare diferenta.

    Originally posted by Seba View Post
    @adicata:1000% de acord cu ce ai postat, sper ca oamenii sa invete ceva din ce-ai punctat acolo.
    o singura completare: daca s-ar debloca doar roata blocata, masina va incepe sa se rasuceasca. gandeste-te ca ai partea drepata pe gheata, stanga pe asfalt si franezi blana. ce obtii? o rasturnare de situatie . pt a elimina acest neajuns, s-a inventat ebd-ul, ala face franarea pe punti la nivelul rotii cu cea mai slaba aderenta, pt a nu dezechilibra masina si a nu o scoate de pe traiectorie. daca ai si esp, atunci, da, e posibil sa se deblocheze doar roata blocata, dar oricum cu scadere de presiune in roata pereche de pe aceeasi punte si cu intarirea franei pe roata din fata de pe partea exterioara a curbei de derapaj pe care se va inscrie masina daca s-ar frana doar 3 roti din 4. nu mai stiu adresa exacta de unde am aflat astea, dar era de pe un site audi, explicatia se referea la esp-ul bosch...
    Nu prea ai inteles cum functioneaza ABS-ul.

    De exemplu. Ai 70 Km/h si franezi brusc.pe partea dreapta a soselei ai uscat si pe partea stanga este uscat. Ce se va intampla. Cum e de asteptat ambele roti dreapta va ajunge imediat la limita de aderenta. ABS-ul la slabii forta de franare, apoi va crea iar presiune in sistem. Asta doar pe cela doua roti. Aceasta scadere si crestere de presiune se face cu frecventa foarte mare. Tu nu sesizezi doar o pulsatie in pedala. Ce se intampl cu rotile de pe partea dreapta. Iti spun eu. Nimic, pentru ca nu au ajuns la limita de aderenta. Deci Abs-ul nu va actiona pe celelalte doua roti. Mai e o chestie de spus. Daca sistemul ABS a intervenit indiferent de nr. de roti pe care a facut-o , acesta va limita presiunea de franare si la celelalte roti, in zona unde roata cu aderenta cea mai scazuta a ajuns la limita de aderenta. Ca sa intelegeti mai bine, La o franare de urgenta cu o roata pe gheata , presiunea in intregul sistem de franare, se va limita exact cand roata de pe gheata incepe sa patineze. Face asta tocmai pentru a nu se crea dezechilibru ST/DR pe aceiasi punte (pericol de rasucire). Daca tot nu ai inteles, mai intreaba, nu ma supar. Sper ca am fost inteles.

    Ma scuzati. Ai 70 Km/h si franezi brusc.pe partea dreapta a soselei ai gheata si pe partea stanga este uscat
    Last edited by adicata2003; 23 January 2009, 19:17. Reason: Automerged Doublepost

    Comment


    • #62
      pai si eu ce-am zis? hotaraste-te, cand o roata e pe gheata, se franeaza toata puntea respectiva la limita rotii cu aderenta minima sau nu? ca te cam contrazici...ba se elibereaza roata care aluneca si restul se franeaza blana, ba se scade presiunea in tot sitemul...
      crede-ma ca am incercat sa franez cu jumatate de masina pe gheata si cu jumatate pe asfalt, nu s-a rasucit. dar dupa ce am provocat o eroare la abs, am franat fara sa inghet rotile de pe asfalt. stii ce-a urmat? o pirueta de toata frumusetea. repet, rotile n-au fost blocate, decat cele de pe gheata. acum intreb: crezi ca abs-ul daca frana "blana" rotile de pe asfalt si le lasa pe alea de pe gheata sa franeze la limita lor de aderenta, nu s-ar fi rasucit masina? aceeasi parcare, aceeasi viteza, franare cu toate 4 rotile pe gheata, aproximativ aceeasi distanta parcursa pana la oprire ca si cand as fi mers cu 2 roti pe asfalt si 2 pe gheata. explica-mi inca o data cum se franeazaz doar 2 roti de pe o parte si masina nu se rasuceste sau cum nu se franeaza toate la nivelul celei ce patineaza ca sa se evite rasucirea. ceva nu se "pupa" in explicatia ta si experimentul facut de mine acum 2 ani
      Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

      Comment


      • #63
        Salutare. Nu stiu cum sa fac sa fiu mult mai explicit. De ex. rulezi cu 60 Km/h pe o sosea unde pe marginea ei (partea dreapta a masinii) este gheaza. Din diverse motive trebuie sa frnezi brusc(frana de urgenta). Apesi cu maxima putere pedala. Presiunea va creste rapid in tot sistemul (la toate rotile). Primele roti ce vor ajunge la limita de aderenta vor fi cele de pe dreapta, adica cele de pe dreapta. Cu cit calea de rulare este mai alunecoasa rotile ajung mault mai repede la limita de aderenta (asta o simtiti cu totii, cind franati pe zapada veti observa ca ABS intra imediat). Cind ajung la limita de aderenta si incep se se blocheze cele doua roti de pe dreapta, intervine ABS-ul. Practic ABS-ul nu le lasa sa se blocheze. Asta o face slabind si marind presiunea la rotile respactiva cu frecventa mare. Daca ai filma o masina ce franeaza cu ABS-ul, apoi ai da play cu incetinitorul vei observa cum roata se blocheaza(in timp real pt 0.1.....0,2sec), apoi se deblocheaza . Si tot asa. ABS-ul face treaba asta cu frecventa foarte mare, Practic roata se blocheaza pt. 0,1 sec, apoi se deblocheaza pe 0.1 sec, si tot asa.



        De ce nu se va rasuci masina? Pentru ca daca rotila din dreapta ajung foarte repede la limita de aderenta ceea ce corespunde sa spunem la 20 bar in sistemul de franare (pe un carosabil uscat ca sa ajungi la limita de aderenta iti trebuie peste 100 bari), si la celelalte roti de pe stanga cele ce ruleaza pe asfalt uscat se va limita forta de franare. Ca sa intelegi mai bine si presiunea la cele doua roti de pe stanga va fi tot 20 bari(exact presiunea unde rotile de pe dreapta se blocheaza si intervine ABS-ul.) . Poti sa apesi tu cit vrei pe pedala, mai sus de 20 bari la rotile de pe stanga nu va creste.

        Daca ar creste mai mult la rotile de pe stanga masina s-ar rasucii.


        Sper ca am fost destul de explicit.
        Last edited by adicata2003; 24 January 2009, 17:52.

        Comment


        • #64
          wow, eu abia acum am vazut in ce s-a transformat tread-ul asta. moderatorii nu fac nimic. adica e vorba de martor ABS aprins, nu de "Manifestarile ABS-ului"
          sigpic

          Comment


          • #65
            Sau vorba unuia care a zis ca daca loganul nu are ABS pe toate 4 roti nu este o chestie valabila si drept urmare nu si-a luat logan cu abs ca nu ii foloseste (decat la 10-15 km/h).Sa mori de ras nu alta.Eu am un logan partener full option normal iar el luase loganul cu face lift care deabia aparuse dar fara ABS si mi-a aruncat chestia asta de prost ,cred ca nu stia ce este ala abs....offff,,,offfff,,,,,offfff

            Comment


            • #66
              Este face lift fara ABS?
              Eu nu am stiut.

              Comment


              • #67
                La inceput, da, au fost versiuni fara ABS.
                Cel mai nou proiect auto din România!
                Foarte curând şi teste cu modele Dacia.

                Comment


                • #68
                  Ieri m-a salvat ABS-ul. Mergea o pi... aaa... blonda in fata mea, pe o strada dintr-un cartier din Cluj, care se intersecta cu o straduta, de fapt o cale de acces catre niste case. Intersectie nu e semnalizata pt. ca urla de la o posta care e drumul cu prioritate deci nici nu se discuta treaba cu prioritatile. Tipa se OPRESTE brusc in mijlocul drumului si se uita in stanga si in dreapta ca nu cumva sa vina vreun carucior. Eu veneam in spatele campioanei de F1 cu 40 la ora, la 5-6 metri distanta. Am calcat frana de pocnea tabla de sub pedala si ascultam bataia ABS-ului, care si-a facut treaba cu brio, oprindu-ma la 3 cm de masina din fata, fara alunecare sau alte chestii. Carosabil umed, anvelope de iarna Dayton DW-510, Logan Laureate Ph2 MPI 1.6, si injuraturile din dotare.

                  Comment


                  • #69
                    Dar am inteles ca pe ph 2 ABS-ul e mai bun decat pe ph1.
                    Este adevarat?

                    Comment


                    • #70
                      Cica ar fi mai eficient si practic Da : pare mai eficient si nici nu mai scoate sunetul ala de scut tîrît pe jos . Si AFU te ajuta un pic mai ales cand franezi brusc , dar tot ineficienta mi se pare franarea cu decat fara abs. SIMPTOM: Apesi , pedala impinge , abs tacane si masina se duce saniutÄ
                      1.6 MPi Icy White

                      Comment


                      • #71
                        Ti se pare ineficienta franarea cu ABS?Adica non-ABS e mai bun?...Lumea tot evolueaza..apar tot mai multe sisteme de siguranta,cum ar fi si ABS-u si tu zici ca nu-i bun.Uite aici un video:ABS vs. ~ABS.

                        PS:Stii povestea cu vulpea si strugurii banuiesc...
                        Cumpar volan de Duster

                        Comment


                        • #72
                          mie nu mi se pare 'degeaba' abs-ul. am avut o inmormantare la tara miercuri, si cum pe jos era gheata si deasupra apa pentru ca incepea sa se topeasca, am zis sa incerc sa vad ce face abs-ul. si am zis ca nu incerc pe drum drept, ci in curba. am dat viteza pana la 40km/ora pentru ca nu vroiam sa imi scape masina si sa ajung in raul din dreapta mea. in curba, cu rotile virate spre dreapta, am calcat frana. pana sa intre abs-ul in functiune, s-au blocat rotile si se ducea inainte, nu dupa virajul rotilor. cand a intrat abs-ul, m-a repus pe drum. abs-ul a intrat imediat, dar am avut timp sa imi dau seama ca intrasem putin in postura de 'sanie', si nu ma asteptam sa ma echilibreze la loc pe drum dupa ce intra abs-ul. cand am vazut ca nu s-a dus sanie, ci m-a pus pe drum, am ramas placut surprins.

                          cine zice ca abs-ul nu e de folos, mai bine sa nu mai zica. sa tina pentru el. cineva a zis ca lui nu ii trebuie abs pe masina, si acum dupa sarbatori a facut-o lata intr-o curba tocmai pentru ca s-au blocat rotile. daca avea abs se salva.
                          Dacia Logan Abs Plus 1.4 2008 / Dacia Duster Black Touch 1.6 16v 2017 -- BV 83 RMJ / BV 84 RMJ --

                          Comment


                          • #73
                            Auzi..daca ai zis ca ai franat in curba...nu s-a dus de spate?Eu nu am incercat..si nici tata care are ani buni de soferie nu a vrut sa incerce.Am impresia ca s-ar duce de spate,neavand ESP si rotile spate fiind pe tambur ..franeaza altfel decat cele de pe fata.
                            Cumpar volan de Duster

                            Comment


                            • #74
                              nu s-a dus spatele. si nici nu ma asteptam. pentru ca nu am tras frana de mana. ABS-ul vine echipat cu EBD. abs-ul lucreaza cu rotile din fata si ebd-ul cu rotile spate.
                              Dacia Logan Abs Plus 1.4 2008 / Dacia Duster Black Touch 1.6 16v 2017 -- BV 83 RMJ / BV 84 RMJ --

                              Comment


                              • #75
                                Originally posted by soboBN View Post
                                Auzi..daca ai zis ca ai franat in curba...nu s-a dus de spate?Eu nu am incercat..si nici tata care are ani buni de soferie nu a vrut sa incerce.Am impresia ca s-ar duce de spate,neavand ESP si rotile spate fiind pe tambur ..franeaza altfel decat cele de pe fata.
                                Daca intri prea tare in curba normal ca ABS-ul nu te mai scoate.
                                Diferenta de ABS sau fara ABS e ca la aceeasi viteza o poti controla din directie, deci chiar daca fuge spatele poti face ceva corectii (oricum le poti face )

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google