Originally posted by andrei
View Post
Originally posted by Seba
View Post
De exemplu. Ai 70 Km/h si franezi brusc.pe partea dreapta a soselei ai uscat si pe partea stanga este uscat. Ce se va intampla. Cum e de asteptat ambele roti dreapta va ajunge imediat la limita de aderenta. ABS-ul la slabii forta de franare, apoi va crea iar presiune in sistem. Asta doar pe cela doua roti. Aceasta scadere si crestere de presiune se face cu frecventa foarte mare. Tu nu sesizezi doar o pulsatie in pedala. Ce se intampl cu rotile de pe partea dreapta. Iti spun eu. Nimic, pentru ca nu au ajuns la limita de aderenta. Deci Abs-ul nu va actiona pe celelalte doua roti. Mai e o chestie de spus. Daca sistemul ABS a intervenit indiferent de nr. de roti pe care a facut-o , acesta va limita presiunea de franare si la celelalte roti, in zona unde roata cu aderenta cea mai scazuta a ajuns la limita de aderenta. Ca sa intelegeti mai bine, La o franare de urgenta cu o roata pe gheata , presiunea in intregul sistem de franare, se va limita exact cand roata de pe gheata incepe sa patineze. Face asta tocmai pentru a nu se crea dezechilibru ST/DR pe aceiasi punte (pericol de rasucire). Daca tot nu ai inteles, mai intreaba, nu ma supar. Sper ca am fost inteles.
Ma scuzati. Ai 70 Km/h si franezi brusc.pe partea dreapta a soselei ai gheata si pe partea stanga este uscat
Comment