nu are cerinte, doar se supune legilor fizicii. orice sistem de siguranta functioneaza atata timp cat soferul nu incearca sfidarea fortei de frecare si a momentului de inertie.
Manifestarile ABS-ului
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Originally posted by Seba View Postnu are cerinte, doar se supune legilor fizicii. orice sistem de siguranta functioneaza atata timp cat soferul nu incearca sfidarea fortei de frecare si a momentului de inertie.
Comment
-
cand am zis "orice sistem de siguranta" formularea a inclus si esp acolo, ori ala functioneaza la corpuri in rotatie sau o franare pe viraj, cu transfer de mase, nu-ti face masina giroscop? atunci poti sa te pisi linistit pe el de abs cand esti in derapaj...Last edited by Seba; 11 March 2009, 15:49.Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.
Comment
-
-
@ octavian 30 Cu cauciucuri de vara , la vale cam greu .Caraie de mama focului si pana la urma tot frana de motor e eficienta plus codusul prudent. Sa nu ma intelegi gresit , sunt patit si atunci am regretat ca nu mi-am cumparat cauciucuri de iarna .
@ seba Cerinte : sa ai cauciucuri adecvate bune adaptate anotimpului si sa nu sfidezi legile fizicii . Ai mai spus-o si tu in alte posturi , poti sa ai mama sistemelor electronice (ABS, EBD, ASR , DSC etc.) daca ai iesit din parametrii lor de functionare nimic nu te mai salveaza.
Comment
-
Originally posted by Renault View PostABS - ul ramane cel mai sfant sistem. Este cel mai necesar dintre toate mai bun si ca ESP si ca ASR ca toate ABS SFANT RAMANE parerea mea
Intr-adevar, in situatii uzuale ABS-ul ajuta atat ca distanta de franare cat si la corectarea traiectoriei de franare.
Insa in sitatii la limita de aderenta, prelungeste distanta de franare. Un sofer bun care "simte" frana intr-o masina bine reglata, cu gume bune opreste mai scurt decat un sofer care "blocheaza" brusc ABS-ul.
Am patit-o avand incredere in ABS (nu era prima masina cu ABS pr care o aveam), la scurt timp dupa ce am luat un MCV echipat cu faimoasele Debica Passio (MCV-ul a fost deschizator de drumuri in "downgrade"-ul Dacia. Cand l-am luat in toamna 2006 din prima serie, eu am crezut ca mi-au furat la dealer gumele Michelin)
Intamparea:
O incepatoare care mergea in fata s-a speriat de ceva in trafic pe o stada cu linie de tramvai, la viteza de cca. 30 km/h si a franat brusc. Cu toate ca nu eram foarte aproape de ea si am reactionat imediat, nu am facut decat sa ascult ABS-ul: crrrrrrrrrrr...poc. Ea avea un kk de fiat de 15 ani si a oprit. Eu nu. Cu orice masina fara ABS, chiar cu rotile blocate as fi oprit departe de ea.
Se trage concluzia: ABS + gume proaste = distanta mai mare de franare decat fara ABS.
Aviz posesorilor de gume stock Debica sau Kormoran pe variante ABS....Last edited by detail; 12 March 2009, 01:24.
Comment
-
@detail nimeni nu zice ca nu e asa dar si abs ul ajuta foarte mult dar eu uite am caucicuri michelin energy (stock) si cu abs u in combinate is foate multumit de frana. alte cauciucuri nu am avut sa vad diferenta ma rog. Abs ul nu e facut sa opresti mai repede ci sa poti evita cand franezi in podea desi eu pe asfalt tind sa cred ca opresti mai repede daca ai abs decat cu rotiile blocate si bineinteles cu cauciucuri de calitate gen Michelin, Pirelli Continetal, Dunlop etc. Sanatate!
Comment
-
Daca ai Debica scapa de ele! vezi teste pe www.TireTest.com
@Renault: Am mai multi ani de condus decat ai tu cu totul, si am tocit mai multe seturi de anvelope de diverse tipuri. Michelin Energy sunt niste cauciucuri OK. Dar atat!Last edited by detail; 12 March 2009, 15:49.
Comment
Comment