Pai daca ai ABS acum nu apesi la fund pedala de frana, ci franezi la limita ruperi adeentei iar in momentul in care nu ai apreciat bine forta necesara aplicata pedalei de frana atunci te ajuta ABS ul. Am observat la multi gandirea asta ''am ABS franez fara frica''.
Manifestarile ABS-ului
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Mai oameni buni,,voi va speriati degeaba de abs-ul asta si sa va spun de ce...
Am testat si eu abs-ul masinii mele de multe ori la vreo 40 - 50 de km/h pe gheata si zapada batatorita si a reiesit urmatoarele.
Daca ai 40-50 la ora si mentii forta de franare pe pedala mica,,intra abs-ul si te duci mai mult decat daca mentii apasata frana cu forta si energic.
Adica daca apesi pedala usor,,intra abs-ul si te duci 12 metri taras....iar daca apesi pedala cu forta atunci te duci taras 7 metri( date aproximative si testele au fost facute la mine pe o straduta in acelasi loc si reper ca punct de franare era un stalp de curent).
Cu alte cuvinte,,,voi cei care nu va cunosteti manifestarile abs-ului la diferite forte de apasare ale pedalei va speriati ca ,,calcati frana usor si va duceti mai mult decat de obicei pt ca pedala trepideaza de la pulsatii si va asteptati sa va opriti repede fara a mari presiunea de apasare pe pedala....Ia apasati voi cu forta pe pedala aia de frana si sa vedeti voi ce surprinsi o sa fiti de distanta mai mica de franare ca sa numai vorbim de controlul directiei ca nu are rost!
Sper ca m-am facut inteles!Last edited by Ivan Marian; 28 December 2010, 11:01.
Comment
-
Ce prosti au fost aia care au facut abs-ul.Ce prosti sunt astia de Dacia ca au pus abs in standard pe toate masinile.Daca nu puneau abs sa vezi ce zicea lumea ,ca Dacia e naspa ,nu are nici un fel de sistem de sigurnta ,nu are nimic.Sunt unii pe aici care sustin ca sunt incurcati de abs ,ba chiar sunt suparati ca s-a deschis si "rahatul" ala de airbag si are arsuri desi a scapat de cosciug.Cred ca Dacia ar trebui sa faca niste teste la reprezentantele din tara in niste poligoane ,cum si cu ce se mananca sistemele astea de siguranta, ca multi "e dati "jos de pe tractor si s-au suit in logan.Acum fiecare face cum doreste.Parerea mea.daca sa simte cineva jignit deschid frigiderul pentru cadouri si mii de scuzeLast edited by @nvidia; 28 December 2010, 12:45.
Comment
-
Baieti, informativa, apoi postati aici. Sunt unii aici care nu stiu si cred ce spuneti voi.
Si pina la urma chiar nu var rostul acestei conversatii.
Este clar ca e mai bine cu ABS. Nu degeaba, VW, Audi, Si multi alti producatori, il au in serie la toate modelele. Mi se pare ca este de ceva timp este obligatoriu ca toate masinile produse in comunitate sa prezinte asa ceva in serie, ca de altfel AirBagul sofer. Asa ca degeaba vb, oricum vorbiti in necunostiinta de cauza si in primul rand nu stiti exact cum functioneaza acest sistem. Este un element de siguranta activa si de aceea este foarte bun.
Si inca o chestie, nu mai va prostiti si scoateti siguranta ABS, deoarece daca nu functioneaza ABS-ul la masinile cere il au este mult mai grava decat la celelalte ce nu il au din fabrica. Asta deoarece pe puntea spate nu este prezent repartitorul si astfel se blocheaza imediat puntea spate (este mai usoara si forta de franare aceiasi pe ambele punti). Risc de rasucire pe zapada, daca se blocheaza puntea spate.Last edited by adicata2003; 28 December 2010, 12:50.
Comment
-
Un scurt istoric al eficientei ABS-ului:
Pe suprafetele cu aderenţă mare, uscate sau ude, majoritatea maşinilor echipate cu ABS obţin distanţe de frânare mai bune (mai scurte) decât cele fără ABS. Un şofer cu abilităţi medii pe o maşină fără ABS ar putea, printr-o frânare cadenţată, să atingă performanţele unui şofer începător pe o maşină cu ABS. Totuşi, pentru un număr semnificativ de şoferi, ABS îmbunătăţeşte distanţele de frânare în varii condiţii. Tehnica recomandată pentru şoferi într-o maşină echipată cu ABS, într-o situaţie de urgenţă, este să se apese pedala de frână până la fund şi să se ocolească eventualele obstacole. ÃŽn asemenea situaţii, ABS va reduce semnificativ şansele unui derapaj şi pierderea controlului, mai ales cu maşinile grele.
Pe zăpadă şi macadam, ABS-ul măreşte distanţele de frânare. Pe aceste suprafeţe, roţile blocate s-ar adânci şi ar opri automobilul mai repede, dar ABS-ul previne acest lucru. Unele modele de ABS reduc acest efect mărind timpul de ciclare, lăsând astfel roţile să se blocheze în mod repetat, pentru perioade scurte de timp. Avantajul ABS-ului pe aceste suprafeţe este îmbunătăţirea controlului maşinii, şi nu frânarea, deşi pierderea controlului pe astfel de suprafeţe rămâne totuşi posibilă.
Odată activat, ABS-ul va face ca pedala sa pulseze. Unii şoferi, simţind acest efect, reduc apăsarea pe pedală şi astfel măresc distanţa de frânare. Aceasta contribuie la mărirea numărului de accidente. Din acest motiv unii constructori au implementat sisteme de asistenţă la frânare ce menţin forţa de frânare în situaţii de urgenţă.
Comment
-
Originally posted by crull View Post...am observat la multi gandirea asta ''am ABS franez fara frica''.
Mai demult am citit undeva - cand inca nici nu se discuta de ABS - ca daca soferii ar aprecia mai bine,cand se impune frana de urgenta,s-ar reduce cu mult nr. accidentelor grave.ABS simplifica lucrurile.
Comment
-
deci nu sunt singurul care consteca ABS-ul ca MARESTE distanta de franare pe pe timp anevoios , gen zapada , polei , mazga , etc.
dar de la distanta de franare sa ajuns ca lumea este incostienta , ca aia de la dacia "e" prosti (poate da ) , ca ma lovit unu in fund fara abs si etc.
ce mai urmeaza ?
Comment
-
Originally posted by darksid3 View PostD-aia te intreb...ca daca testezi cu anvelope de vara sau doua anvelope de iarna pe fata si doua de vara pe spate, ABS-ul intra repede...sesizeaza rotile spate ca se infraneaza si te duci sanie, chiar daca rotile fata au mai multa aderenta.
am luat imprumut 2 jante cu gume de iarna pe spate, identice ca profil si i am dat sa mearga. teste din nou. alta viata. era cu totul altceva. frana excelent fara absolut nici o problema si ABS ul intra clar mult mult mai tarziu
Comment
-
macar noi avem abs , il decuplam cum vrem si cand vrem
totul sa pornit cand sa zis ca mareste distanta de franare , nu ca nu e bun de nimic.
are si avantaje si dezavantaje , dar voi parca sunteti teleghidati , nu se poate discuta cu voi .
Comment
Comment