masinile echipate doar cu ABS mentin forta de franare constanta si intrerup placuta sacadat. EBD ul si reduce forta de apasare pe placuta incercand sa ajute roata sa recapete aderenta.
Manifestarile ABS-ului
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
alessandro, abs face corectia. un abs n-ar functiona corect fara un sistem ebd, tocmai ti-am dat exemplu franarea cu stanga pe asfalt uscat si cu dreapta pe gheata. franeaza tare pe o gura de canal, ai sa vezi ca urma rotii de pe asfalt va si ea intrerupta pe lungimea echivalenta diametrului gurii de canal. mie asta imi indica fara dubii ca presiunea a scazut pe toata puntea. in sensul acestei discutii gasesti pe site la audi niste explicatii cum e cu ebd, abs, etc...
adicata, poza aia spune tot, pt cazul respectiv. in anumite cazuri, insa, abs-ul chiar te incurca.Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.
Comment
-
am facut asta pe gheata. rotile din stanga pe gheata (nu zapada) si dreapta era pe asfalt uscat.
un prieten a observat roata stanga cum franeaza sacadat intrerupt iar alt prieten care statea in dreapta a obsearvat ca roata fata a nu s a blocat/sacadat deloc. masina a pastrat perfect traiectoria dreapta, eu tinand mainile departe de volan
parerea mea este ca la un test organizat de franare unde te poti concentra sa pedalezi cat mai bine frana, ABS ul mareste distanta de franare fata de frana clasica. intr o situatie absolut critica unde se impune frane de urgenta disperata, cati dintre noi se pot controla sa managerieze frana cu eficienta maxima ? este uman sa ii dai la blana sa iesi cu pedala prin podea. aici unde chiar este nevoie si se impune, ABS ul micsoreaza distanta de franareLast edited by alessandro; 29 September 2011, 08:28.
Comment
-
Ce de "meseriasi" si pe aici... Franari in gropi, ABS-uri cu rulmenti, rulmenti cu ABS-uri...
Unul n-ar citi topicul din scoarta in scoarta...
Comment
-
pai alexule, daca roata de pe uscat n-a sacadat, inseamna c-a fost franata la maxim sau mergand pe presiunea mai mica de pe partea rotii de pe gheata, n-a apucat sa intre in limita de aderenta? daca frana si aia de pe uscat la maxim, cum ziceau unii, nu-ti ajungeau 3 maini sa tii volanul, daramite sa nu tii mainile pe el...Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.
Comment
-
problema abs
nu stiu daca aici tre sa postez,dar am ajuns f stresat din cauza aceasta
de vreun an si ceva tot se aprinde abs-ul dupa care se stinge,se intampla cand iau gropi ,am scos senzorii i-am curatat de praf si tot acelasi manifest.aprins nu sta f mult dar sta .ce ar trebui sa schimb ? senzorii,rulmentii sau si una si alta?
am uitat sa specific,loganul este din 2006 ,nu a fost schimbat niciodata nimic la rotile din fata si nici lovit nu a fost,pe un tester al unui amic mi-a dat eroarea pe senzor dreapta fata
Comment
-
Te-ai gandit cumva sa nu mai iei gropile cu piciorul in frana sau in acceleratie? Sau te-ai gandit sa nu mai iei gropile deloc?
Comment
-
Stiu foarte bine in ce tara ma aflu, Cristi si stiu foarte bine si conditiile in care circulam. Insa, cu putina atentie, putem evita genul acesta de neplaceri. De ani de zile circul cu jante pe 17, cu suspensie si scaune sport si inca nu ma plang de dureri de spate.
Dar na, romanul si-a luat Logan, trece zburand peste drumuri desfundate, peste canale, peste santuri, etc. Iar in ultima perioada, eu n-am mai vazut drumuri cu cratere, cel putin nu pe rutele frecventate de mine. Am vazut canale sub nivel, am vazut adancituri, am vazut diferente de nivel intre 2 portiuni asfaltate, etc. insa cu acestea se poate circula, bineinteles, cu atentie.
Eroarea de ABS apare cand exista vreun contact imperfect la senzori sau cand una din roti se invarte mai repede decat celelalte.
Comment
-
aveti idee cum poate influenta lichidul modul de functionare al ABS ului ? sau se poate seta in vreun fel ABS ul ?
la mine se comporta cel putin ciudat desi am schimbat lichidul si comportamentul a fost acelasi.
pe finalul franarii simt cum lasa roata sa curga pe o distanta relativ mare fara nici un fel de frana dupa care o prinde o blocheaza si iar ii da drumul fara nici un fel de frana actionata. urmele de guma de pe asfalt sunt foarte scurte si au distanta foarte mare intre ele. masina franeaza foarte bine pana intra ABS ul. dupa ce intra efectiv nu se mai opreste
comportamentul asta l am avut si cu lichidul stock si cu Motul RBF 660. identic
am pus rotile mele pe Loganu celalalt ( ph1 16v ) si i am tras frane. urmele de pe asfalt sunt lungi si "translucide" sa zic asa . genul de urma lasat la limita aderentei. de asemenea distanta dintre urme este foarte mica. simt efectiv cum se infigea masina in asfalt si parca pedala se apasa singura din ce in ce mai tare.
011011011011011 cam asa arata frecventa franarii la PH1
001001001001001 cam asa arata la mine 1 este frana iar 0 este momentul cand ABS da drumul rotii
Comment
-
Vezi sa nu ai asistenta la franarea de urgenta (AFU), e specific modelului ABS Boch 8.1 .Din ce am inteles eu acest tip de abs continua franarea cateva secunde si dupa ce ai luat piciorul dupa pedala de frana. Eu am ABS 8.0 si franeaza ca in primul exemplu al tau (PH 1).
Comment
-
AFU apasa pedala automat la o apasare violenta a pedalei de frana. eu am 8.1 si nu simt acest lucru . la ph1 lu' tata se intampla lucrul asta, sa amplifice forta la pedala.
eu ma refeream la faptul ca ABS ul imi da drumul sa plonjez in fata eliberand presiunea din frane.
la Ph1 pedala se aude crrrrrrrrrrrrrr iar la mine la Ph1 crr crr crr crr crr
la ph1 ABS dispare pe finalul franarii si masina ingheata in loc. la mine la ph2 si la 20 kmh imi mai taie odata franele si plonzej iar 1 2 metri in fata
sa nu mai zic ca pe gheata daca merg cu 15 20 kmh si ma infig in frana se opreste in 10 metri poate si mai mult
Comment
Comment