Mersi ptr. sfat
Manifestarile ABS-ului
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Am pus azi o frana din cauza unui derbedeu care nu mi-a acordat prioritate si am auzit niste zgomote de parca s-a rupt roata dreapta. Vreo 2 poc-uri de parca aveam pietroaie intre placuta de frina si disc.Am reluat consecutiv pe mai multe portiuni frane de aceeasi intensitate si nu se auzea nimic.Dupa tot ce am citit pe aici zgomotele sunt specifice intrarii in functiune abs-ului insa la inceput ti-e groaza.
Comment
-
Acele caraituri sunt specifice intrarii in functiune a sistemului ABS (manifestarea ABS-ului), pentru ca roata sa se rostogoleasca cate putin, pastrand traiectoria initiala; nu e nici o defectiune.Last edited by IancuMIC; 4 December 2012, 16:00.Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.
Comment
-
Se aprinde martorul ABS deoarece la pornirea motorului pe timp de ger, e nevoie de un amperaj mare al acumulatorului si in timpul actionarii electromotorului tensiunea din baterie scade nemaifiind suficienta pentru alimentarea calculatorului de ABS. Prin urmare acesta se restarteaza si automat se aprinde si martorul in bord!
Comment
-
Apropo de ABS si distanta de franare pe zapada afanata (drum curata doar cu lama) intr-adevar mareste distanta de franare, dar nu din cauza sistemului ABS in sine.
Am avut zilele trecute o experianta neplacuta, vrioam sa-i fac loc la un Gigel sa iasa din benznarie, am franat ca nesimitu si ce drac sa vezi...eu cu pedela de frana in podea cum se zice si motorul se tureaza.
Nu obisnuiesc sa franez cu doua picioare (adica ambreaj si frana) si a trebuit cand am ajuns acasa sa cuget un pic la cele intamplate.
Cum dracu eu franez sa caraie abs-ul (eram in tr II) si motorul se tureaza.
Explicatia e simpla, motorul a dat sa moara (rotile aproape blocate) si in asemenea situatii (multi ati sesizat) ECU ii da gaz automat sa nu lase sa moara motorul...
Am ajuns in pragul a sub 1000 rpm si vad pe turometru (m-am uitat pt ca nu intelegeam ce se intampla) si vad pe turometru cum spuneam ca urca turatia in 1500-1800 rpm cu pedala de frana apasata la blana si in frana de motor pe tr II.
Deci pt mine cam asta ar fi explicatia de ce se mareste distanta de franare cu abs pe zapada, nu povesti ca se aduna zapada in fata cauciucelor (la fara abs) si te opresti mai repede.
Concluzia e ca abs-ul e bun pt directie pt ca mai ai posibilitate de manevre in cazuri extreme pe zapada, dar Nu sa opresti in distanta scurta masina aproape pe loc.
Comment
-
Originally posted by Pury View PostSalut, o intrebare am si eu...cand pornesc masina si nu e neaparat frig afara se aprinde martorul ABS in bord iar la 2-3 secunde se stinge. care ar putea fi problema?
Poate fi de la curentul slab din baterie cum spune colegu Dantis, dar e clar ca nu e o ingrijorare.
Comment
-
nu are nimic ca se stinge mai tarziu sau se aprinde 1-2 secunde dupa pornire,si la Opelu meu tot asa se intampla,din cauza frigului de afara,mai ingheata si ele ca nu poti sa le tii in casa la caldura oricat ai tine la masina,indiferent de marca
Comment
-
Originally posted by Octavian View PostApropo de ABS si distanta de franare pe zapada afanata (drum curata doar cu lama) intr-adevar mareste distanta de franare, dar nu din cauza sistemului ABS in sine.
Am avut zilele trecute o experianta neplacuta, vrioam sa-i fac loc la un Gigel sa iasa din benznarie, am franat ca nesimitu si ce drac sa vezi...eu cu pedela de frana in podea cum se zice si motorul se tureaza.
Nu obisnuiesc sa franez cu doua picioare (adica ambreaj si frana) si a trebuit cand am ajuns acasa sa cuget un pic la cele intamplate.
Cum dracu eu franez sa caraie abs-ul (eram in tr II) si motorul se tureaza.
Explicatia e simpla, motorul a dat sa moara (rotile aproape blocate) si in asemenea situatii (multi ati sesizat) ECU ii da gaz automat sa nu lase sa moara motorul...
Am ajuns in pragul a sub 1000 rpm si vad pe turometru (m-am uitat pt ca nu intelegeam ce se intampla) si vad pe turometru cum spuneam ca urca turatia in 1500-1800 rpm cu pedala de frana apasata la blana si in frana de motor pe tr II.
Deci pt mine cam asta ar fi explicatia de ce se mareste distanta de franare cu abs pe zapada, nu povesti ca se aduna zapada in fata cauciucelor (la fara abs) si te opresti mai repede.
Concluzia e ca abs-ul e bun pt directie pt ca mai ai posibilitate de manevre in cazuri extreme pe zapada, dar Nu sa opresti in distanta scurta masina aproape pe loc.
Comment
Comment