Pompa Servo??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Pompa Servo??

    Buna.Azinoapte cand ma intorceam acasa(din oras)...la o intersectie ..am bracat volan maxim dreapta si am accelerat putin mai tare si s-a auzit un zgomot .Am tras pe dreapta si am constatat : volanu vibreaza foarte tare la orice invartire a lui(mai ales pe loc),se aude un huruit puternic..de la compartimentu motor dar nu am apucat sa vad cam de unde (eram singur). Asta se intampla numai cand virez..parca as fi ramas fara servo..dar face un zgomot foarte puternic la orice viraj..si parca si motorul are ceva...gazele de esapament au un alt zgomot(sa zic mai puternic )si putin decalat..daca nu ma insel avea si un miros mai ciudat
    Am mers asa pana acasa ... azi fiind duminica nu cred ca e deschis undeva..
    Recomandati-mi un service bun in tm daca ati mai fost si mergeti regulat..si sa poata sa lucreze cu CASCO..si daca aveti o idee ce ar putea fi..Multumesc

  • #2
    din ce ai scris tu acolo suna ca si cum ai fii ramas fara lichid de servodirectie, pompa functioneaza pe sec , s-a gripat si s-a incins . Verifica daca mai e lichid in vasul de expansiune, e cel prins de masca de fata dintre faruri
    Pain brings out the truth in us all...
    ...how much truth can you stand?

    Comment


    • #3
      lichidul a fost primul lucru la care m-am gandit ..dar era bun nivelul !astazi am fost la cineva care mai lucreaza cu masini. mi-a slabit cureaua de la servo-alternator bla bla...ca la ultima revizie au strans-o frate de nu puteai sai faci nimic si mi-a zis ca asta s-ar putea sa fi afectat pompa.I-a dat un termen de o saptamana maxim 2 ..daca nu-si revine sa merg sa o schimb..( 2005 -45000 km). Am zis totusi sa dau o fuga si pana la autoeuropa sa vad ce parere au ei.A venit un tip ok si s-a uitat..a ramas uimit de cat zomot facea..s-a uitat la lichid..i-am invartit de volan sa vada si el..a mai pipait-o ..si s-a urcat la volan. A inceput sa o tureze ca sa vada daca baga ceva presiune..si o tureaza ,face rotiri capat-capat de volan o mai tureaza..si dupa 30 de secunde..se opreste..cand observ ca nu mai face(spre uimirea mea).
      Bun mi-a recomandat tipu sa o schimb ca deh..asta e treaba lui..i-am multumit,i-am dat de un suc si am plecat acasa.
      Va dati seama ca nu o sa o fie schimbata prea curand...nu mi se pare normal!doar daca mai patesc acelasi lucru de 2-3 ori .
      Cei care stiu cum functioneaza si ce componente are in ea(pompa)poate ne explica daca ce sa intamplat are o cauza iremediabila..sau e posibil sa ma tina mult si bine .Multumiri celor care au citit si celui care a raspuns.

      Comment


      • #4
        hmmmmm... ciudat tare , in capat de cursa intr-adevar solicitarea este cea mai mare , acolo si presiunea este maxima , probabil ca era rotorul din ea partial gripat sau vreuna din supapele din circuit infundate (astea se gasesc in caseta de directie) si tipul bracand maxim si accelerand a reusit sa o deblocheze . Inauntru nu prea ai ce sa vezi , am vazut una acum vreo 2 ani taiata partial cu flexul ca altfel nu se desface , are un rotor in ea cu palete asemanatoare cu cele de racire de la motoarele electrice sau de la alternator (ca sa-ti faci o idee) . Chestia cea mai nasoala ce o poti pati ar fii sa se gripeze pompa in mers , fulia de pe axul pompei nu se mai invarte, cureaua de accesorii se rupe , bucati din ea intra sub capacele distributiei , cureaua de distributie sare si supapele lovesc pistoanele ...asta in cazul cel mai nefericit si totul se intampla in mai putin de 1 minut. Asa ca trebuie sa te gandesti bine ce e mai ieftin: sa previi sau sa repari! ptr pompa imi poti da pm
        Pain brings out the truth in us all...
        ...how much truth can you stand?

        Comment


        • #5
          Am fost din nou la cei de la dacia...sa ma lamuresc mai bine(deoarece in sarcina maxima mai chitzaie putin) si am primit un raspuns cu totul diferit...langa pompa, in partea din fata se afla un fel de sonda..el a zis mano contact servo directie ceva de genu..mie intradevar peacolo imi picura ulei..dar s-a rezolvat prin strangerea piulitei .Mecanicu spuse ca din cauza aia face pompa asa(si mai spune ca pompa nu are cum sa se strice) .. piesa respectiva deschide o valva care controleaza presiunea bagata de pompa ..oricum ceva legat de controlul pompei ..si e defecta.Maine caut piesa si poimaine merg la inlocuire..om trai si om vedea .Deci cei care au simptome asemanatoare..sa verifice intai pesa respectiva .Toate cele bune !

          Comment


          • #6
            eu zic ca te-a minciunit mecanicul ala ori habar nu are ce zice , sunt destui care decat sa dea banii pe manocontactul ala l-au anulat folosind o piulitz inchisa la un capat , stiu si care si-au pus directie asistata si neavand firul manocontactului in cablaj merg binemersi si fara. Zgomotul pompei nu are nici o legatura cu acel manocontact care teoretic intra la treaba doar in capat de cursa , supapele rotative sunt in caseta de directie si deschiderea lor are legatura strict cu actionarea volanului si nicidecum cu informatia citita de manocontact
            Pain brings out the truth in us all...
            ...how much truth can you stand?

            Comment


            • #7
              scuze ca am fost putin ambiguu..dar chitzaitul de care spuneam acum are loc doar in capat de cursa care la mine = solicitare maxima( si doar uneori se aude..des).Deci problema de "actualitate" e probabil manocontactul .Problema care insa ramane in umbra e cea cu blocatu pompei sau blocatul supapelor in caseta de directie sau care ar fi ea problema . Ramane de vazut ce si cum..va tin la curent .O zi buna

              Comment


              • #8
                Sal. Am si eu o problema asemanatoare cu a ta, numai ca pare de o intensitate mai mica. Mie i-mi face asta cam de doua, trei zile (de cand a dat zapada asta) si am pus totul pe seama temperaturii scazute de afara, dar se pare ca ma insel. Nu stiu cum o fi la tine, dar mie i-mi pare ca tremura mai tare cind e motorul rece.
                A mea are doar un an jumatate si 13.000 Km. si este inca in garantie, ce ma sfatuiti sa fac? Aceasta probl. tine de garantie sau imi v-a spune ca e din alte cauze ce anuleaza garantia?
                Tine-ma la curent Vladutzu si voi posta si eu raspunsul celor de la Dacia cat de curand posibil. Toate cele bune!

                Comment


                • #9
                  Buna!ceea ce spui tu poate fi si strict de la zapada;depinde de cauciucuri;incearca sa depistezi sursa zgomotului pt a fi mai sigur..de mine e studiata si intradevar vibreaza mai ales la virajul pe loc pe locuri cu zapada;mie la prima problema imi vibra tot ansamblul vas lichid servo-furtune servo ..pana la pompa...si se simtea pe furtun ca si cum ar veni valuri de lichid foarte rapide.Intre timp am schimbat mano contactul ..70 ron piesa + manopera..nu mai face figuri(in capat de cursa).Sarbatori fericite !

                  Comment


                  • #10
                    Mai este o expricatie logica : prin acel monocontact se intampla sa piarda ulei din servodirectie si acel monocontact este situat pe inalta presiune ( dupa pompa) iar mai ales in momentul statonarii pompa fiind oprita sa se goleasca partea de inalta presiune iar in momentul porniri motorului fenomenul este: zgomot pompa si forta servodirectiei scade avand aer pe instalatie.
                    Pompa de servodirectie se aeriseste rotind volanul de la stanga total la dreapta total si repetand ciclul.
                    sigpic

                    Comment


                    • #11
                      Buna la toata lumea. Am venit cu noutati la situatia me anterioara .Dupa cum va spuneam am inlocuit manocontactul cu unul gasit in magazin...nu de renault,si mi-a strans cureaua de accesorii pentru ca scartaia(l-am pus pe tatamiu sa intrebe cum stiu ei cat sa stranga cureaua si raspunsul a fost : pai cu un aparat special dar noi nu avem,stragem dupa ochi, experienta... la Auto Europa).
                      Problema ce a aparut la scurt timp dupa...in capat de cursa daca fortez volanul spre capat face zgomot ....asemanator cu cu zgomotul de la dentist cand pune tampenia aia cu zimti pe dinte si apasa..turatia scade si are o tonalitate specifica...asemanator cu zgomotul acela cand vecinu din bloc se apuca si gaureste peretii ..turatia normala la masina de gaurit iar cand e apasat in perete ..turatia scade si sunetul se ingroasa..asta ca sa va faceti o idee :P .Ei bun daca ar fi numa aia era bine..dar m-am trezit intr-o seara dupa 2 ore de condus prin oras...la o parcare cu spatele ..sa nu pot sa intorc VOLANU pe loc....doar foarte foarte greu,ca si cand pompa nu mai functioneaza..am accelerat..si in momentu ala da presiune si se invarte oarecum.Ce e mai curios,e faptul ca dupa 2 ore de stat m-am urcat in masina...si surpriza volanul se rotea usor ..am exclus toate posibilitatile care puteau sa avantajeze rotirea rotilor...dar pur si siplu ..pompa baga presiune normal.
                      In ultima vreme pompa servo face la fel dupa ce conduc un timp..incepe si face figuri,dimineata cand o iau merge,o bucata de timp..iar apoi..o simt ca se slabeste si intorc mai greu volanul.
                      Pana la urma..oare s-a dus pompa sau poate fi si de la altceva ?
                      Am mai auzit povesti cum ca si lichidul de servo fiind vechi ..nu unge cum trebe..dar nici nu stiu cine asigura ungerea pompei serovo,adica are si ea ceva rulmenti pe la axu acela..banuiesc.Sau de la o curea prea stransa?
                      Nu stiu ce sa mai zic..va astept parerile . O zi buna tuturor :P

                      Comment


                      • #12
                        cand e foarte frig afara si masina e la prima pornire e normal sa mearga mai greu caci uleiul fiind rece e mult mai vascos , dupa ce motorul e cald uleiul se fluidizeaza si merge mai usor . In capat de cursa e normal sa faca asa , nu mai insista cu testele ca la mai mult de 30 de secunde tinut capat de cursa se uzeaza excesiv pompa , supapa rotativa din caseta e deschisa la maxim si debitul de lichid fiind insuficient ptr alimentarea pompei aceasta se gripeaza. O alta ipoteza ar fii sa nu cumva sa fii mers fara lichid destul in instalatie inainte de inlocuirea manocontactului ( la fel pompa are prima de suferit. ) . Uita-te pe sita din vasul de expansiune dupa ceva particule foarte fine de metal , daca exista asa ceva in ulei atunci sigur rotorul pompei e deteriorat.
                        Pain brings out the truth in us all...
                        ...how much truth can you stand?

                        Comment


                        • #13
                          probleme tehnice

                          pompa desfacuta
                          Attached Files

                          Comment


                          • #14
                            Sunt nou si am citit problemele discutate aici despre servodirectie.De doua zile in momentul in care virez maxim in partea stanga se aude un huruit si mi am dat seama ca de la servo.Acum vreo luna mi s a parut ca nivelul lichidului este prea mic dar daca nu s a auzit nimic am continuat sa merg asa tinand cont ca nu fac foarte multi km.Cu siguranta trebuie sa l completez dar nu stiu ce lichid sa folosesc.Masina e din 2010 si am motor de1.2 . Ma puteti ajuta cu un sfat vis a-vis de cel mai bun ulei care i se potriveste?Multumesc anticipat !

                            Comment

                            Working...
                            X
                            Anulare DPF
                            Politica de Securitate Google