Probleme La Cutia De Viteze?

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Probleme La Cutia De Viteze?

    asi avea o nelamurire referitor la cutia de viteze, in sensul ca agata usor cand schimb treapta a 2-a dar nu si invers (din a treia in a doua). mie greu sa cred ca ar fi din cutie problema ,caci masina are 30 000 km. sa fie din cauza ambreiajului ?!,caci obisnuesc sa merg cu piciorul sprijinit pe ambreaj tot timpul. mi sa reglat ambreajul,dar tot face...

  • #2
    verifica uleiul ... sa nu fi ramas fara
    Pentru a evita imposibilitatea resetarii parolei pe forum, userii cu adresa de @yahoo.com sunt rugati sa activeze o alta adresa de mail, diferita de @yahoo.com.

    Comment


    • #3
      pai daca stai cu picioru pe ambreiaj automat se uzeaza mai repede
      laureate 1.5l, albastru marin

      Comment


      • #4
        Da, dezobisnuieste-te sa mai mergi cu piciorul pe ambreaj (rau obicei).
        Pe frig mai agata (un pic) uneori, plus ca poate nu apesi complet ambreaju cand e rece uleiul in cutie.

        PS: dar nu uita, NU mai sta cu piciorul pe ambreaj! nu-i bine deloc

        Comment


        • #5
          La mine la fel, cand sunt motorul si desigur cutia reci, scot maneta schimbatorului din treapta 1 si la punctul mort fac o mica pauza (1-2 secunde). Daca ma grabesc intra cu "caraiala". La fel si de la a 3-a la a 2-a (atat iarna cat si vara folosesc foarte putin pedala de frana, reduc viteza treptat intotdeauna prin retrogradarea treptelor de viteza). Dupa ce am 4 linii la apa intra mai repede si fara "caraiala".

          Comment


          • #6
            Si eu mai aveam cateodata senzatia ca agata la schimbarea vitezelor, dar nu apasam ambreiajul pana la capat din comoditate .
            Logan GPL 1.4

            Comment


            • #7
              exact asa, daca astept 1-2 secunde nu mai caraie, dar chestia e ca inainte nu facea asa. si asi incerca totusi sa rezolv problema la vreun service ca ma enerveaza

              Comment


              • #8
                Originally posted by Urs View Post
                La mine la fel, cand sunt motorul si desigur cutia reci, scot maneta schimbatorului din treapta 1 si la punctul mort fac o mica pauza (1-2 secunde). Daca ma grabesc intra cu "caraiala". La fel si de la a 3-a la a 2-a (atat iarna cat si vara folosesc foarte putin pedala de frana, reduc viteza treptat intotdeauna prin retrogradarea treptelor de viteza). Dupa ce am 4 linii la apa intra mai repede si fara "caraiala".
                ciudata treaba cu caraiala ... e semn de uzura la sincroane .
                A mea caraia in 2a daca o schimbam undeva peste 6000,brusc... fara sa astept un pic cu ambreiajul apasat , in rest n-am auzit sa caraie niciodata la mers normal ...si am schimbat o cutie ) .Nici cea stricata nu facea asa,mai sarea din 2a , mai caraia a2a ... intra o idee mai greu in 2a ...dar la ture mari ... la mers normal nici o problema .in final s-a dus sincronul de a3a si am scapat de ea.
                cat despre mersul cu ambreiaju calcat ... vreo 70 mii km am condus doar asa ...la fiecare semafor stau cu ambreiajul calcat,in loc sa o scot din viteza si sa trag frana de mana ,cand am schimbat cutia am schimbat si discul care mai mergea mult si bine .
                Last edited by Cristi_Xp; 7 January 2010, 17:37.
                Pentru a evita imposibilitatea resetarii parolei pe forum, userii cu adresa de @yahoo.com sunt rugati sa activeze o alta adresa de mail, diferita de @yahoo.com.

                Comment


                • #9
                  si au am avut aceleasi probleme la cutie .imi agata in treapta 2 mai ales dimineta la rece.cand am fost la service sa-mi schimbe burduful la planetara,am constatat ca uleiul in cutia era nu gros ci foarte gros ca abia sa scurs din cutie.am bagat ulei dacia si nu mai am probleme oricat de frig este afara.tin sa pracizez ca masina am cumparat-o sh si nu stiu daca uleiul era original de fabrica.

                  Comment


                  • #10
                    inelele de sincron au pe interior niste canale fine pe ele , realizeaza ele nu stiu ce franari si egalizari de turatii pe acolo prin cutie, cand striatile acelea se tocesc apare fenomenul de "agatat" la schimbarea treptelor, e vorba de 5 inele de sincron identice in toata cutia , daca tot se desface ar fii bine schimbate toate nu doar cele pentru treapta cu probleme.
                    Pain brings out the truth in us all...
                    ...how much truth can you stand?

                    Comment


                    • #11
                      alea sunt franele de sincron de care vorbesti .Oricum daca o sa desfaceti cutia sa schimbati sincroanele ,cu manopera si schimbat sincroane cred ca o sa ajungeti la concluzia ca mai bine schimbati cutia .Am inteles ca astea de 16v ar fi o idee mai tari materialele in ele .
                      Pentru a evita imposibilitatea resetarii parolei pe forum, userii cu adresa de @yahoo.com sunt rugati sa activeze o alta adresa de mail, diferita de @yahoo.com.

                      Comment


                      • #12
                        cel mai rau lucru care il poti face ambreiajului este sa sprijini piciorul pe el. pt ca rulmentul ataca placa tot timpul si fac uzura amandoua. rau obicei. asa am stricat eu ambreiasul la o supernova nou nouta. la 50 000 de mers in afara a trebuit sa il schimb. despre agatat nu stiu ce sa zic . chiar nu ma pricep.

                        Comment


                        • #13
                          da, exact desprea asta e vorba, inelele de sincron uzate nu mai franeaza la timp , turatiile nu se egalizeaza si de acolo caraitul , un inel de sincron e sub 100 de lei iar manopera la un mecanic bun sa fie vreo 3-4oo lei , parca tot e mai bine decat sa cumperi o cutie despre care nu sti nimic si care te poate lasa in scurt timp. Manopera de demontat CV oricum se plateste, de acolo mai desfaci cateva suruburi si depresezi treapta a V-a din capac si e dezmembrata cutia.
                          Pain brings out the truth in us all...
                          ...how much truth can you stand?

                          Comment


                          • #14
                            ambreiajul mecanic nu se uzeaza daca e decuplat, adica daca tii pedala apasata complet. in momentul ala, volanta, discul de ambpreiaj si cel de presiune se rotesc fara a freca unul pe celalalt. singurul caz in care se uzeaza ambreiajul e atunci cand nu cuplezi complet, de exemplu cand urci o rampa de unghi mare si ajuti motorul apasand doar partial pedala de ambreiaj. in momentul ala viteza unghiulara a volantei e mai mare decat cea a placii de presiune si apare patinarea.

                            in rest, daca tii apasata pedala ambreiajului complet, deci decuplezi complet, nu are ce uzura sa apara.
                            ps: eventual se slabesc arcurile, daca aia-i uzura.
                            Last edited by bro; 11 January 2010, 19:30.

                            Comment


                            • #15
                              Apare uzura la rulmentul de presiune.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              Anulare DPF
                              Politica de Securitate Google