If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Hai mai baiatule lasa odata tonul asta acid si flegmatic; am vazut si aseara jigniri reciproce pe threadul despre consumul la 16v.Te ajuta sa te simti mai bine; n-am auzit si,e un delict? Explica si prostilor ca mine.
Nici in zile Sfinte nu va puteti controla...
Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.
Garniturile de frictiune sunt acele materiale de pe placute si de pe saboti care se tocesc dupa ce franam noi de mai multe ori. Cum a zis colegul mai sus "ferodourile" aplicate pe suporturile metalice
Va rog sa fim constructivi si sa incetam cu rautatile.
Pai intaii vii aici si te dai atoate stiutor pe orice topic tehnic cu tot ce ai citit pe google (poate citeai ca purja de ABS cu CLIPul se face la inlocuirea blocului hidraulic, nu asa aiurea). Apoi, in loc sa cauti tot pe google sa aflii ce sunt alea, mai faci 2 posturi pe tema asta ca sa-ti explicam noi un termen de 2 bani.
N-am jignit pe nimeni, am afirmat doar ce era dureros de evident.
Nu contraziceti moderatorii, iti iei ban daca ai dreptate.
Garniturile de frictiune sunt acele materiale de pe placute si de pe saboti care se tocesc dupa ce franam noi de mai multe ori. Cum a zis colegul mai sus "ferodourile" aplicate pe suporturile metalice
Va rog sa fim constructivi si sa incetam cu rautatile.
Multumesc mult.Pur si simplu n-am stiut la ce te referi.
Pe unii,chiar nu-i inteleg;daca tot postezi nu mai bine explici omului, decat sa faci remarci care n-au nimic constructiv. Dar, de...
Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.
Sistemul iti trage lichid din vas tocmai pentru a compensa uzura garniturilor de frictiune si eventuala cursa moarta a pedalei cauzata de aceasta.
NU trebuie completat cu lichid, NU trebuie resimtita pedala moarta.
Frana devine din ce in ce mai ineficienta cand garniturile sunt uzate, deoarece acestea nu mai pot prelua aceeasi cantitate de caldura ca atunci cand sunt noi.
E bine sa ai completat lichidul de frana din vas la maxim, fiindca se reduce volumul de aer la care este expus lichidul de frana si implicit condensul si umiditatea care compromite proprietatile lichidului de frana.
De asemenea, cand faci schimbul placutelor de frana si dai pistonasele inapoi e recomandabil sa faci si o aerisire a sistemului de franare... deci vei mai avea de completat, nu se pune problema ca o sa fie lichidul prea sus.
In privinta caldurii preluate si a eficientei la franare - asta este sesizabila la franari intense. Faptul ca frana prinde mai jos, chiar la franari lejere nu tine de aceasta explicatie. Pur si simplu, frana lucreaza in alti parametrii cu "ferodorurile" aproape de limita de uzura - fata de situatia in care placutele si sabotii de frana sunt noi.
Fiecare cu parerea lui, insa nu doresc sa ma evidentiez cu adjective la adresa altui user de pe forum.
@ Miky 48 - sistemul de autoreglare nu compenseaza decat partial uzura ferodourilor sabotilor de frana - in partea de sus, unde actioneaza pistonasele cilindrului de frana. Trebuie sa te gandesti ca sabotii se uzeaza mai accentuat cumva "diagonal" pe diametru, in functie de sensul de rotatie al rotii, dupa cum tamburul "ataca" ferodourile in sensul de rotatie al tamburului.
In partea de jos nu ai nici o compensare a uzurii. Daca studiezi uzura ferodourilor sabotilor de frana, vei constata uzuri mai accentuate pe anumite zone - in functie de modul in care ferodoul calca pe tambur si de modul in care tamburul "ataca" ferodoul - in functie de sensul de rotatie. (uzura este relativ simetrica, in realitate se observa o anumita asimetrie in functie de sensul de rotatie al tamburului - adica o uzura mai mare pe diagonala - ceea ce am scris mai sus)
Partea cu "garniturile de frictiune" am gasit-o si eu in niste carti tehnice - singura explicatie pentru acesti termeni fiind niste traduceri "mot-a-mot" destul de nefericite.
In limba romana, ferodourile s-au consacrat ca termen, asa cum xeroxul a intrat in limba romana drept copiator.
Decat "garnituri de frictiune", macar ar fi putut scrie materialul de frictiune (ma refer la traducatorul cartilor respective, nu la dsign)
De exemplu in limba germana, bucsile basculelor suspensiei se numesc "Gummilager"... E ca si cum in loc de bucsi, ar spune cineva pe romaneste "lagare din cauciuc"... cand in limba romana, lagarele exista si ele in vocabularul tehnic, dar exprima cu totul altceva
Last edited by ion_R5; 27 December 2011, 00:38.
Reason: Automerged Doublepost
Uf, ma speriai, bre. Plauzibila explicatia matale, dar vezi, ca ai expus un caz ideal, cel cu aerisirea dupa schimbul placutelor. Nu prea face nima chestia asta. Eu as face-o
Vorba unui mecanic: io, pentru masina, rup de la gura copchiilor!!!
@ dsign - pai multi nu ar aerisi instalatia de franare dupa inlocuirea placutelor si retragerea pistonaselor din 2 motive:
1. din nestiinta
2. din lene (aici intra si multi mecanici, care prefera sa munceasca mai putin pe banii incasati)
3. combinat 1+2
L.E. Apropos de impamantenirea in limba romana a unor termeni anapoda, un exemplu foarte bun este utilizarea cuvantului spoiler sau spoiler fata pentru bara din fata.
Spoilerul nu este bara din fata, ci acel element aerodinamic atasat sau integrat barii din fata, destinat imbunatatirii aerodinamicii masinii cu efecte asupra stabilitatii si economiei de carburant la viteze mai mari. (incepand de la 80 km/h si cu efecte evidente de la 120 km/h)
Last edited by ion_R5; 27 December 2011, 13:11.
Reason: Automerged Doublepost
tin sa zic ca dupa iarna asta am pedala moale moale si abia tine frana....pana sa vina zapeziile astea am facut cu dsign o aerisire complexa cu multe pedale facute si se mai intarise un pic pedala si era ok .
ceva pareri , sfaturi ?
e schimbat in vara , dar o sa incerc sa iau altul ceva mai de calitate, asta este luat la 15-17 lei parca .
posibil sa`si fi schimbat propietatile dupa iarna si gerul asta ?
am pus si lichidul de frana Racing Blue .
am folosit o pompa de presiune pentru introducerea lichidul , nu am mai folosit eterna zicala "fa pedale"
pe tumburusul de la etrier am pus furtun de perfuzie sa vad daca sunt bule de aer pe instalatie.
am frana acuma , tine bine , dar aceasi problema , lagul de la inceputul pedalei.
ce se mai poate zice ? mai dati o parere , o minciuna...poate poate.
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment