nopai avem versiuni diferite inseamna, eu pe berlina am gasit 6001547856 avand ca inlocuitor mai nou 6001549118 , iar pe van si pe break 6001551027 , observam ca reperul a evoluat de la 547 la 549 apoi la 551 care sunt printre ultimele repere. Teoretic servofrana nu face decat sa usureze efortul la pedala dar daca cursa tijei difera atunci da totul peste cap , ca sa nu mai mentionam ca pompa este complet alta. Pana nu ai 2 in fata sa vezi exact cat de mult iese axul ca lungime din amplificator nu poti stii , ca practic mai rasucesti 2- 3 spire si atinci pedala urca
Intrebare Despre Sistemul De Franare
Collapse
X
-
Pai m-am uitat in manual si pe langa diametrele diferite la pompa si pistonasele etrier avem si cursa mai mare la pompa de van.
El nu a schimbat pompa de frana , ideea e ca e nevoie de mai mult lichid de frana sa umple acei etrieri de van .Diferenta de diametru de la van la berlina e de 6 mm.
La a cata pedala se intareste sau tine cum tinea inainte ?Attached FilesLast edited by madi; 11 January 2010, 16:25.
Comment
-
Mersi de lămuriri și scuze de greșeli. Cred că, la diferențe de 1,x la FI, dimensiunile ochiometrice te fură.
Madi, chiar dacă e nevoie de mai mult lichid, cursa pedalei ar trebui să-și revină și să se păstreze după câteva apăsări, indiferent de volumul de lichid din etrieri. Din cauza diferențelor de volum din etrier e normal să prindă mai jos, dar ar trebui să țină zdravăn.The future is already here - it's just not very evenly distributed. - W. Gibson
Comment
-
Gresit @JREwing - e nevoie de o cursa mai mare a pedalei de frana pentru a deplasa pistonasul . Calculeaza volumul de lichid pentru o cursa de 6mm (teoretic) la diametrul de 48 mm(berlina) si 54mm(van) .
Nu vreau sa bag bete in roate ,vreau sa gasesc o explicatie . Montand ansamblul disc- etrier- placute -furca pe noua portfuzeta , este posibil sa nu se mai aseze ca atunci cand a fost pe van.Poate cu timpul dupa ce se pasuieste sa tina mai sus pedala de frana ( dar nu o sa ajunga niciodata la acelasi nivel cu ce ai avut tu initial din cauza diferentei de diametru dintre pistonase).
De ce au fost schimbate franele pe van , nu cumva incepusera sa faca probleme la franare?
Comment
-
poate ca o pompa corespunzatoare ar rezolva problema , adica daca ar furniza toata presiunea necesara din primi cm din cursa pedalei atunci nu ar mai cobori pedala la podea. Vezi si la ce bani gasesti una in dezmembrari. Altfel poti sa mai reglezi putin din cursa pedalei rotind piulita din capatul axului ce iese din servofrana. ar mai merge acolo 1-2 rotiri ceea ce ar trebui sa te ajute cativa cm la cursa pedalei. Daca e neclar spune-mi si postez o poza ca am un servo prin magazie.Pain brings out the truth in us all...
...how much truth can you stand?
Comment
-
Nu mai tot va contraziceti atat. Omului ii trebuie pompe de MCV si gata. E logica treaba. Inainte de a face modificarea , sistemului de franare ii trebuiau sa zicem x cmc de lichid frana pt a bloca rotile. La o cursa y mm a pistonasului de la pompa principala ii corespundeau acei x cmc. Daca acum a marit volumul cilindrilor receptori , respectiv a pistonaselor din etrieri, inseamna ca trebuie un volum de x+z cmc de lichid de frana. z=diferenta de volum de la cilindrii etrieri.
Pai atunci e simpla treaba. Ca pompa sa furnizeze un volum de x+z cmc catre sistemul de franare, ii trebuie o cursa mai mare y+t mm , diamatrul pistonasului pompei centrale fiind constant. Deci pentru a reduce cursa ar trebuii montata o pompa cu diametru mai mare a pistonasului.
In consecinta, ia si pompa de pe acea masina si rezolvi treaba.
Comment
-
ce nu e clar , am prieteni care nu au problema asta , si au facut operatiunea ca a mea.
deci nu e de la pompa de frana.
si da , sunt foarte sigur ca au de van , ochii mei sunt martori.
am 2 aerisiri pana acuma , una doar pe fata , si a 2 la toata 4 la service.
o sa mai incerc una ...daca nu ...astept s mai merg cu ea , sa fac km ,si poate se ridica in timp.
Comment
Comment