Pornire Subturata?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Pornire Subturata?

    Salut,

    O chestiune interesanta pe care am vrut sa o postez de ceva vreme si am tot uitat:

    Destul de rar (as zice o data la 1-2 sapt) mi se intampla ca masina sa porneasca intr-un fel ciudat: porneste oarecum subturat (daca radio-ul nu e pe mute nu iti dai seama ca a pornit), sta asa aprox o secunda dupa care turatia se regleaza brusc, creste undeva peste 1000 rot/min cum ar trebui, fara sa corectez din pedala de acceleratie.

    Chestiunea respectiva se intampla intotdeauna la temperaturi relativ ridicate: cred ca vara am patit cel mai des dar si acum iarna, intotdeauna in zilele mai calduroase cand erau temperaturi pozitive. Nu mi s-a intamplat absolut niciodata la frig, am pornit si la -19 grade in Decembrie, perfect, la prima cheie.

    Iarasi nu se intampla niciodata daca motorul este cald (2-4 liniute la temperatura in momentul pornirii) si am tendinta sa cred ca se intampla cand trece prin variatii de temperatura (dimineata cand e putin mai cald dupa ce seara s-a racit si a trecut printr-o temperatura mai mica in timpul noptii etc)

    Mentionez ca motorul este 1.6 MPI, din 2007, problema cred ca a inceput sa se manifeste chiar la scurt timp dupa ce am luat masina (desi pare sa se intample mai des in ultimele 2 luni)

  • #2
    si eu patesc asa cateodata ... porneste mai subturat nu normal ...dar mai RAR ca tine ..masina e din 2004 1.4MPI nu stiu care ar fii cauzele
    acum nu mai stiu daca e frig sau cald afara , cert e ... ca daca e cald motorul nu patesc asa ceva
    Its just a car ...

    Comment


    • #3
      La fel mi se intampla si mie, dar nu am stat sa numar de cate ori se intampla. Sa zicem ca sunt la al doilea Logan si la fel facea si celalat din cand in cand. Cred ca e de la MPP (motorasul pas cu pas), il mai apuca si pe el pandaliile din cand in cand.
      sigpicI don't want you to think like me, i just want you to think.

      Comment


      • #4
        Mersi mult de raspunsuri.

        Nu stiu de ce (nu ma pricep) dar simteam ca nu este o problema izolata...De fapt nici nu prea e o problema pana la urma..ceva acceptabil, dupa standardele mele

        Comment


        • #5
          Si la mine mai face asa din cand in cand,destul de rar.Initial am crezut ca nu am dat eu cheie bine,si ca i-am dat drumu prea repede..
          sigpic

          Comment


          • #6
            ...si la mine se intampla intr-un timp,am pus-o pe seama motorului rece,deoarece dupa un minut max. turatia se stabiliza.Nu am mai observat pana acum de vreun an,probabil a fost vreo hiba trecatoare...nu stiu...

            Comment


            • #7
              Și dacă stă subturată, nu se aprinde becul de martorul sondei lambda? Am mai pățit-o și eu și mi s-a aprins de fiecare dată. Mi s-a spus că se mai întâmplă din cauza benzinei proaste, a faptului că în oraș, inevitabil, motorul merge subturat, și că, cel mai bun remediu, este o „forjă” de câțiva kilometri în afara orașului, cu motorul turat la 5 - 6000 de ture (in treapta a 3-a, a 4-a, că la turația aia, în a 5-a ajunge pe ceas la 200 km/h). Al naibii, că a funcționat.
              Sfatul meu este ca să băgați benzină cu cifră octanică mai mare (95 amestecat cu 99+, 100, 101) și nu veți păți de-astea.
              The future is already here - it's just not very evenly distributed. - W. Gibson

              Comment


              • #8
                Nu e vorba ca sta subturata, fenomenul se manifesta in felul urmator: cand ii dai cheie (la automat, nu pe capota ), in mod normal turometru se ridica pana la 1500-1700 rpm, apoi revine pe la 1100-1200 rpm si sta acolo pana se incalzeste. In povestea noastra, dupa cheie, turometrul se duce doar pana la 500 rpm si ramane acolo doua secunde, apoi se duce progresiv (in timp de 1-3 sec) la 1100-1200rpm. Deci n-are nici o treaba cu sonda lambda. Chiestia e de la MPP, care ramane un pic in urma.
                sigpicI don't want you to think like me, i just want you to think.

                Comment


                • #9
                  @vitriol: am înțeles și, la rândul meu, am spus și ce am pățit (în condiții identice) și ce mi s-a explicat și ce am făcut. Asta cu atât mai mult cu cât, tot din ce mi s-a spus (nu am avut nici curiozitate și nici timp să verific eu), la motorul meu MPP arată și stă un pic altfel și cică subturarea nu i s-ar datora. Repet, nu am verificat, e doar din ce mi s-a transmis pe cale bucal-orală...
                  The future is already here - it's just not very evenly distributed. - W. Gibson

                  Comment


                  • #10
                    Stai linistit. Eu nu am facut altceva decat sa descriu fenomenul pentru a defini "subturarea" asta.
                    sigpicI don't want you to think like me, i just want you to think.

                    Comment


                    • #11
                      Nu-i bai, numai că, pe thread-urile pentru 16v-uri nu am văzut asemenea discuții și cu ocazia asta m-am mai lămurit și eu cu niște chestii.
                      The future is already here - it's just not very evenly distributed. - W. Gibson

                      Comment


                      • #12
                        Eu zic ca ar trebui sa incercati sa curatati corpul calapeta mai ales la actuatorul de control aer ca acolo se depune puternic mizerie ...
                        sigpic

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by viorelu View Post
                          ...si la mine se intampla intr-un timp,am pus-o pe seama motorului rece,deoarece dupa un minut max. turatia se stabiliza.Nu am mai observat pana acum de vreun an,probabil a fost vreo hiba trecatoare...nu stiu...
                          De fiecare data cand mi s-a intamplat (de vre-o 4 ori in 3 ani) au fost conditii diferite. De doua ori a fost foarte cald, o data dupa ploaie si o data pe un frig de crapau pietrele.
                          Din ce mi s-a parut mie "constanta" a fost ca ultimul drum facut inainte de pornire cu bucluc(cu cateva ore inainte) a fost cu motorul foarte incalzit.
                          Chiar si cand a fost foarte frig, inainte cu vre-o 6 ore am avut un drum numai cu treptele 1-2 si se incalzise tare motorul (pornise chiar si GVM).
                          Cel mai lent 1,6 8v

                          Comment

                          Working...
                          X
                          Anulare DPF
                          Politica de Securitate Google