Probleme Electrice

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Probleme Electrice

    Am o problema, poate ma puteti ajuta sa o identific:

    Am fost plecata din tara 6 saptamani asa ca am dus masina la mama in garaj (eu n-am), am scos bateria si am dus-o in casa sa nu-nghete.

    6 saptamani mai tarziu: am pus bateria, am incercat sa pornesc si n-am reusit, am pus bateria la redresor si dupa ce s-a incarcat ap pus-o la loc pe masina.

    In mai putin de 30 de secunde a inceput sa iasa fum din electromotor si cablurile erau foarte fierbinti.

    Intrebarea e ce-am facut de-am reusit sa stric jucaria?

    Ma gandesc la trei variante:
    1. Pana sa pun bateria la incarcat am cam insistat sa pornesc - poate am bulit electromototrul;
    2. S-o fi supraincarcat bateria - am lasat redresorul toata noaptea (11 ore);
    3. Nu sunt sigura ca am pus bateria bine - eu stiam ca se pune rosu la plus, acum imi dau seama ca scrisul de pe baterie este invers si ma gandesc ca nu puneau astia o eticheta pe care sa n-o poti citi;

    Va rog ajutati-ma, nu sunt in Buc si nu stiu nici un electrician auto aici!

  • #2
    cel mai probabil ai inversat + cu - la baterie

    Comment


    • #3
      curios! de obicei alternatorul se arde , nu electromotorul. Pune bateria corect si verifica toate sigurantele, si cele din cutia cu relele si cele din habitaclu si mai incearca sa o pornesti. E posibil oricum sa fii ars puntea din alternator ca ala nu suporta inversari de polaritati
      Pain brings out the truth in us all...
      ...how much truth can you stand?

      Comment


      • #4
        pun pariu ca le-a confuzat. la cum povesteste, cred si eu c-a pus bateria invers...asta e, bloc redresor, varianta ieftina. celelalte ecu-uri cred ca au protectie la polaritate inversa. sper sa aibe...
        Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

        Comment


        • #5
          Dupa cum spui la pct 3 sigur nu ai pus bateria bine. Vorba lui Seba , daca scapi doar cu blocul redresor sa spui multam celui de sus. Trebuie dusa intrun service.

          Comment


          • #6
            Va multumesc pentru raspunsuri!

            Stiu ca par tampita, dar sper sa nu fiu. Am cautat pe net bateria, e asta:


            daca o puneam cu eticheta spre botul masinii, astfel incat sa pot citii ce scrie pe eticheta de sus (aia cu informatiile despre ochiul magic) insemna ca puneam firul rosu pe borna neagra si invers. Eu inclin sa cred ca am pus bateria bine.

            Nu vreau sa dau vina pe nimeni insa nu pot sa nu ma intreb cat de greu ar fi fost ca pe firele alea sa fie desenat un plus si un minus sau sa fie o borna mai subtire si una mai groasa. ANTI-PROST

            Evident as duce masina in service, insa nu pot sa o pornesc, sper sa gasesc maine un electrician.

            Comment


            • #7
              Si eu sunt 100% sigur ca ai pus bornele invers iar daca a iesit fum a-ti trebuie alternator ca s-a ars puntea redresoare (punte redresoare nu gasesti separat si un alternator e 1200 lei ron) dar pe langa alternator mai ai sa verifici si o siguranta de 5 A din de sigurante si relee din stanga din habitaclu motor dar mai ai tot o siguranta de 5A si la tabloul de sigurante de la bord in stanga care pe capac e desenat ceasurile bordului si de asemenea s-a mai ars si siguranta de alimentare a casetofonului si anume cea montata direct in spatele casetofonului .
              Pentru a proba daca porneste si nu s-a ars si UCH cu calculatorul de injectie cel mai bine inainte sa pui borna de plus a bateriei mai bine scoti borna plus a alternatorului si o izolezi cu banda ca daca diodele sunt arse e posibil ca alternatorul sa se incalzeasca foarte puternic si sa iasa fum din el.
              sigpic

              Comment


              • #8
                Bateria se poate pune și invers? Știam că bornele bateriei au diametre diferite, tocmai pentru a fi „anti-Gheorghe”. În plus, dacă știi unde-i și cum arată electromotorul, cum ai putut pune bornele invers, mai ales ca lungimile cablurilor sunt diferite?
                Last edited by JREwing; 12 January 2010, 22:59.
                The future is already here - it's just not very evenly distributed. - W. Gibson

                Comment


                • #9
                  Originally posted by Seba View Post
                  pun pariu ca le-a confuzat. la cum povesteste, cred si eu c-a pus bateria invers...asta e, bloc redresor, varianta ieftina. celelalte ecu-uri cred ca au protectie la polaritate inversa. sper sa aibe...
                  Cu siguranta ECU-urile au, ca am mai facut si noi pe la munca greseli de genu asta si nu s-a intamplat nimic.

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by JREwing View Post
                    Bateria se poate pune și invers? Știam că bornele bateriei au diametre diferite, tocmai pentru a fi „anti-Gheorghe”. În plus, dacă știi unde-i și cum arată electromotorul, cum ai putut pune bornele invers, mai ales ca lungimile cablurilor sunt diferite?
                    Daca ai sti cati "Gheorghe” sunt in tara asta...... chiar daca bornele au diametre diferite...
                    PS: fara suparare domnilor "Gheorghe”...
                    sigpic

                    Comment


                    • #11
                      Eu doua lucruri nu pot intelege:
                      1. de ce e nevoie de jigniri, vine atotstiutorul ciprianeduard si arunca cu supozitii nefondate.
                      2. de ce sa scot bateria la masina? Mai ales daca ai garaj si, dupa cum scrie, e si femeie.
                      Ca solutie - du-o la un service. Daca ai garantie, suna la Dacia Asistenta si zai ca asa a facut cand ai dat cheie.
                      sigpic

                      Comment


                      • #12
                        @andy_x3m: Nu mi se pare a fi jignit cineva pe alcineva. Expresia pe care am folosit-o eu o ştiu de mulţi ani, de la un mecanic bătrân şi nu am auzit să se fi supărat cineva. În fine.
                        Chiar dacă restabileşte ordinea bornelor şi sună la Dacia Asistenţă, te asigur că la service îi vor spune că a fost vina ei şi că nu se poate repara pe garanţie. Puntea redresoare din alternator nu crapă de la o baterie încărcată timp de 11 ore, iar încingerea cablurilor apare doar în scurt, că doar nu are asemenea consum la pornire...
                        The future is already here - it's just not very evenly distributed. - W. Gibson

                        Comment


                        • #13
                          destul de nasol,oricum nu inteleg de ce ai scos bateria,cum scrie si mai sus incerca sa verifici si sigurantele poate ai noroc,dar e posibil sa nu ai ...cat despre atotstiutorii de mai sus,nu ii lua in seama,inca nu s-a nascut omul perfect,asa cum voi stiti sa puneti corect bornele la o masina poate ea stie sa repare o masea(in caz ca este stomatolog) sau sa dezlege o integrala sau ecuatie de gradul 14 la care multi dintre noi ne uitam precum curca in craci!fiecare om se pricepe la ceva,nu e neaparat nevoie ca cel de langa tine sa stie acelasi lucru ca si tine(nici nu este ideal asa ceva).

                          Comment


                          • #14
                            Salut baieti. Am si eu o mica problema .... poate imi dati si mie o idee de unde e buba.
                            Problema: - becul din interior cand il dau pe pozitia sa se aprinda cand deschid portierele sta continuu aprins
                            - becul de la portbagaj imi sta aprins continuu (am verificat intrerupatorul din portbagaj si este bun dar daca apas pe el tot nu se stinge)
                            - cand actionez inchiderea/deschiderea centralizata nu-mi clipacesc becurile

                            Comment


                            • #15
                              vezi ca ai o usa care nu se inchide bine

                              Comment

                              Working...
                              X
                              Anulare DPF
                              Politica de Securitate Google