Problema Aer Conditionat

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Problema Aer Conditionat

    Am urmatoarea problema detin o dacia logan din 2005 diesel 1.5 euro 3 am urmatoarea problema tocmai i-am schimbat kit accesorii si rola de la aerul conditionat nu se invarte atat cat nu e cuplat aerul conditionat cat si cand e cuplat e normal sa se intample asa?

    multumesc si astept raspuns

  • #2
    Fi mai explicit te rog. Eu unul nu am priceput nimic din ce ai vrut sa zici.

    Sfat. Foloseste mai multe propozitii decat fraze la nesfarsit.

    Comment


    • #3
      Fulia de la compresorul de AC este prevazuta cu un ambreiaj, care ii permite sa efectueze o rotatie libera la partea exterioara a fuliei, atunci cand ac-ul nu este cuplat, si sa actioneze si compresorul atunci cand ac-ul este cuplat.
      Practic cand nu e cuplat ac-ul se roteste doar partea exterioara a fuliei, iar cand e cuplat ac-ul se roteste toata fulia, antrenand si compresorul.
      Nu stiu cat de bine am explicat, sper sa intelegi!

      Comment


      • #4
        Mariusnicolae, ai explicat corect.

        Tie ti-a placut cum a pus moisoiu problema?

        Comment


        • #5
          Originally posted by moisoiu View Post
          Am urmatoarea problema detin o dacia logan din 2005 diesel 1.5 euro 3 am urmatoarea problema tocmai i-am schimbat kit accesorii si rola de la aerul conditionat nu se invarte atat cat nu e cuplat aerul conditionat cat si cand e cuplat e normal sa se intample asa?

          multumesc si astept raspuns
          Am urmatoarea problema detin o dacia logan din 2005 diesel 1.5 euro 3.

          Am urmatoarea problema tocmai i-am schimbat kit accesorii, si rola de la aerul conditionat nu se invarte chiar daca e pornit aerul conditionat si cand nu e.

          Intrebarea mea este, e ceva normal sa se intample asa? sau nu e in regula

          Multumesc mult

          Comment


          • #6
            trebuie sa recunosc ca nu a explicat prea bine, dar am ceva tangente cu domeniul service si m-am prins mai usor

            este absolut normal, nu ai de ce sa-ti faci griji
            Last edited by mariusnicolae; 27 January 2010, 22:03. Reason: Automerged Doublepost

            Comment


            • #7
              Originally posted by mariusnicolae View Post
              Fulia de la compresorul de AC este prevazuta cu un ambreiaj, care ii permite sa efectueze o rotatie libera la partea exterioara a fuliei, atunci cand ac-ul nu este cuplat, si sa actioneze si compresorul atunci cand ac-ul este cuplat.
              Practic cand nu e cuplat ac-ul se roteste doar partea exterioara a fuliei, iar cand e cuplat ac-ul se roteste toata fulia, antrenand si compresorul.
              Nu stiu cat de bine am explicat, sper sa intelegi!
              Am inteles, dar mie nu mi se invarte fulia deloc chiar daca aerul conditionat nu este cuplat

              Comment


              • #8
                trebuie sa se invarta, nu are cum altfel, ar rupe cureaua daca ar ramane fixa(sau cel putin ar provoca o frecare foarte mare a curelei, cu mult zgomot, fum, si in final tot s-ar rupe)
                poate nu ai fost atent

                Comment


                • #9
                  cum o sa cupleze compresorul pe frigul asta?? o tii la caldura, sau cum??

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by mariusnicolae View Post
                    trebuie sa se invarta, nu are cum altfel, ar rupe cureaua daca ar ramane fixa(sau cel putin ar provoca o frecare foarte mare a curelei, cu mult zgomot, fum, si in final tot s-ar rupe)
                    poate nu ai fost atent

                    ok multumesc foarte mult (mie nu mi se invarte) am schimbat-o acuma recent. Am sa merg maine la service cu ea

                    Multumesc foarte mult pentru ajutor si am sa revin cu informatii (se pare ca uni mecanici doar sa traga in tzeapa stiu)

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by mariusnicolae View Post
                      trebuie sa recunosc ca nu a explicat prea bine, dar am ceva tangente cu domeniul service si m-am prins mai usor

                      este absolut normal, nu ai de ce sa-ti faci griji
                      Nu vreu sa ma laud dar eu am foarte mari tangente cu serviceul. Eu asata fac. Asta e meseria mea. Sunt inginer diagnoza la un service VW Audi. Eu am inteles ce a vrut sa zica, dar nu s-a exprimat deloc corect.


                      Sa va explic cum functioneaza acest sistem
                      La logan compresorul este de generatie veche, adica este cu fulie cu cuplaj electromagnetic. Acel cuplaj este format din doua parti. O parte ce vine montata printr-un rulment pe carcasa compresorului. Sub acea parte mobila la interior (ce este fix- nu se roteste) este un electromagnet.

                      Acea parte ce se monteaza cu rulment pe carcasa compresorului, prezinta pe extremitate canelurile pentru cureaua de accesorii

                      Piesele ce le-am expus pina acum nu are de-a face nimic cu axul compresorului. Pe axul compresorului este montat un platou ce se monteaza la distanta foarte mica la partea cealalta mobila. Platoul are o toleranta de sub 1 mm de deplasare plongitudinala.

                      Cand aerul conditionat este decuplat, electromagnetul nu este alimentat si astfel partea mobila se roteste odata cu cureaua, iar platoul (ce este corp comun cu axul) sta pe loc. Astfel compresorul nu functioneaza. Cand se cupleaza aerul conditionat, practic se alimenteaza acel electromagnet.
                      Cand se alimenteaza electromagnetul se creaza un camp magnetic ce face ca acel platou sa se atraga de partea mobila si sa faca corp comun cu aceste. Practic se va transmite miscare la axul compresorului si astfel va crea presiunea de freon necesara recirii.


                      Moisoiu, daca acel platou nu se roteste atunci cand cuplezi aerul trebuie sa faci urmatoarea chestie. Acel electromagnet este conectat printr-o mufa. Daca iti vine tensiune atunci e nasol, ca s-ar putea sa fie la la acel electromagnet (circuit deschis) Daca nu vine tensiune, ar putea fi de la siguranta. Numai bine
                      Last edited by adicata2003; 27 January 2010, 22:50.

                      Comment


                      • #12
                        dar stai, ca eu totusi nu inteleg; ai schimbat si fulia de la compresor?
                        in primul rand, de ce?
                        si apoi, din cate stiu la logan(si la unele alte modele de altfel) nici nu vine fulie separat, ci compresor cu totul

                        Comment


                        • #13
                          mariusnicolae citez: "trebuie sa recunosc ca nu a explicat prea bine, dar am ceva tangente cu domeniul service si m-am prins mai usor". Ai ajuns la vorba mea ca nu prea pricepi nimic din descrierea lui?

                          Comment


                          • #14
                            @mariusnicolae - am schimbat cureaua de accesorii si rola intinzatoare si dupa o vreme a inceput sa nu se mai invarte fulia aerului conditionat si nici nu cupleaza AC-ul cand apas butonul de ac (dar nici cand sta oprit)

                            @adicata2003 multumesc foarte mult am sa ma uit si eu maine la siguranta cat despre restul am sa merg la mecanic

                            Edit: da imi cer scuze tata imi dicteaza mie iar eu scriu direct cum dicteaza (am uitat sa il si redactez) asa ca imi cer scuze si sper sa puteti intelege restul

                            Comment


                            • #15
                              Eu am incercat sa te ajut. Dar daca nu am inteles exact ce vrei am dat o explicatie mai ampla.

                              Tu daca nu cuplezi aerul, este ormal ca partea vizibila a fuliei compersorului (adica acel platou) sa nu se roteasca. El se roteste doar cand cuplezi aerul.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              Anulare DPF
                              Politica de Securitate Google