Problema Cu Liniutele

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #76
    Originally posted by mumus View Post
    pana la urma e bine sa fie cat mia dens? sau trebuie diluat neaparat?
    Ca si completare in borcan, se pune NEdiluat (tip Glaceol RX Tip D sau etilen glicol cum spune Silviu, tot aia e).
    Golire completa si reumplere circuit racire, se pune in proportie de 1:1 adica una parte antigel, una parte apa distilata, adica juma de litru apa - juma de litru antigel= rezistenta pana la -37 grC.
    In Siberia probabil ca e 60% antigel pur si 40% apa distilata, adica undeva la -45 grC...

    Comment


    • #77
      Uite aici concentratiile din manual ca sa nu va mai contraziceti.Acum ramane sa stabiliti in ce zona traiti. Apropo, puteti sa tipariti poza si sa o aratati celor din service asa, pentru cultura generala .
      Attached Files

      Comment


      • #78
        Originally posted by ten View Post
        - amestec 100% antigel 0 % apa - ingheata la -14C !!!!!!!!! cum adica? ) poate la minus 140 de grade
        sau poate e chiar -14C. ten citeste articolul din link-ul postat de mine. Cifrele de acolo nu sunt din burta ci dintr-un articol pe domeniu.

        Originally posted by Octavian___31
        (tip Glaceol RX Tip D sau etilen glicol cum spune Silviu, tot aia e)
        ce ai dat tu e marca de antigel. ce am spus eu e tip de antigel (familie).
        orice marca Tip D se poate folosi. (glacelf, aral etc.)

        **

        Ce avem noi in masini din fabrica este 50% - 50%. Daca vreti sa mariti sau micsorati punctul minim de inghetare atunci se scoate amestesc din masina (stock) si se adauga apa distilata sau antigel pur, cantitate egala cu ce se scoate (dupa caz). [din nou metoda este descrisa in manualul de reparatii; nu e de la mine din burta].

        S.
        Last edited by Silviu; 11 February 2010, 19:59.
        I have no special talent. I am only passionately curious.

        Comment


        • #79
          Si mai bine spus.
          Prefer totusi sa iau d-asta de Dacia.

          Comment


          • #80
            In legatura cu informatiile puse de @madi. Spun baietii aia acolo ca debutul de deschidere al termostatului ar fi la 89 de grade, iar deschiderea maxima este la 100 de grade. . Deci nu cum stiam eu, cu 10 grade inainte de 89 are debutul si deschiderea maxima la 89 de grade, cat scrie pe el.
            Acum stau eu si ma intreb, de ce mama dracu' au pus sa plece gmv-ul la 95 de grade, cand deschiderea termostatului este la jumatate, iar circuitul de racire functioneaza doar pe jumatate, impiedicand astfel o racire completa...
            Daca ce e scris acolo e scris de inginerii de la Dacia, atunci nu mai am nimic de adaugat...
            De ce nu se pune antigel pur? Stiu ca prin clasa a 10 a invatam la fizica despre termodinamica si transferul de caldura. Rolul lichidului de racire este de a raci motorul, deci, de a transfera caldura. Se stie ca transferul de caldura al unui lichid cu o densitate mare se face mai greu fata de un lichid cu o densitate mica, de preferabil apa. Problema e ca apa ingheata iarna, iar compromisul ideal si recomandat este de a utiliza o proportie 50 - 50.
            Iarna merge treaba cu mai mult antigel, dar vara, cand vor fii caldurile alea mari, racirea nu se va mai face asa eficient si atunci va fierbe motorul. Probabil tot inginerii de la Dacia au scos-o si p-asta, cum ca in Logan se pune antigel pur.
            Last edited by vitriol; 12 February 2010, 23:35.
            sigpicI don't want you to think like me, i just want you to think.

            Comment


            • #81
              @vitriol, de ce ar fi problema sa nu porneasca la 95? Raceste bine lichidul din radiator si in momentul in care ajunge la 100% deschidere transfera lichid racit in motor pentru a suplini, de exemplu, cresterea mare de temperatura in timpul acceleratiilor sau turatiilor mari. Si oricum nu vad de ce ar fi o mare problema? Si ma gandesc ca inginerii de la Dacia/Renault ai ales formula asta in urma unor teste.
              Pentru mine cel putin e logic de ce ar trebui sa porneasca inainte de a ajunge in punctul de 99C.

              iar legat de antigel, noi avem din fabrica 50%-50%, nu spune nimeni de la dacia ca avem antigel pur. Spun "mecanicii iscusiti" din service-uri.
              Si am scris mai sus ca exista si un al doilea tip de antigel ce functioneaza cel mai bine cand e pur doar ca nu se foloseste la motoarele noastre.

              S.
              I have no special talent. I am only passionately curious.

              Comment


              • #82
                N-ai inteles... cum sa ajunga vreodata temperatura motorului la 100 de grade daca nu il lasa gmv-ul? Deci de ce s-ar folosi doar jumatate din circuitul de racire?
                sigpicI don't want you to think like me, i just want you to think.

                Comment


                • #83
                  Pai daca GMV ar porni la 99C (sau la cat crezi tu ca ar fi bine sa porneasca?) atunci tu in motor ai recicla lichid cu temperatura apropiata de cea a motorului (el daca sta in radiator fara ventilatie nu-l ajuta cu nimic; mai ales in momente de forja ca, acolo e problema). Lichidul nu se raceste chiar asa repede in radiator sa poti duce limita de pornire GMV spre punctul maxim (aproape de 100C).
                  I have no special talent. I am only passionately curious.

                  Comment


                  • #84
                    Chiar vorbim limbi diferite. Gmv-ul pleaca bine la 95 de grade, cum ar trebui sa plece. Problema mea e faza cu aberatiile cum ca termostatul incepe sa deschida la 89 de grade si deschide complet la 100.
                    Last edited by vitriol; 13 February 2010, 00:20.
                    sigpicI don't want you to think like me, i just want you to think.

                    Comment


                    • #85
                      Ahh am inteles acum :-). Probabil intre 88-90C e temperatura optima de lucru a motorului (si a uleiului ca sa tina cat se specifica) si prin calcule au ajuns ca la 89C e bine sa inceapa sa deschida termostatul. Alta explicatie nu vad.

                      S.
                      I have no special talent. I am only passionately curious.

                      Comment


                      • #86
                        Principiul de functionare al termostatului se bazeaza pe dilatarea la caldura a unei substante (parafina).Nu are cum sa se deschida dintr-o data termostatul , parafina aia se dilata treptat ,in functie de temperatura, pana la un volum maxim care , corespunde temperaturii de 99 grade( numai pentru un anumit tip de termostat). Nu s-a inventat termostatu care se deschide dintr-o data si nici nu e indicat sa se deschida brusc, nu face bine la motor .

                        Comment


                        • #87
                          Corect. Termostatul lucrează permanent după încălzirea motorului pentru a menţine temp. undeva la 88-90 grade (nu doar se deschide dintr-o dată sau se închide dintr-o dată). În momentul solicitării puternice a motorului când termostatul este deschis complet, datorită insuficienţei răciri a apei prin circuitul mare, porneşte gmv-ul (undeva la 96 grade) după care, scăzând temp. apei, termostatul se închide încetişor, dar nu de tot.
                          AM văzut chestia asta pe calculator în timp ce mergeam cu maşina. Temp. nu a scăzut niciodată sub 88 grade.
                          Nirvana. Kurt Cobain a arătat fanilor că faima nu înseamnă doar strălucirea scenei, adoraţia mulţimilor şi grămezile de bani.
                          sigpic

                          Comment


                          • #88
                            daca ti se schimba in mers, in timp ce mergi mai mult ca sigur e de la termostat. a ramas pe deschis si circula apa tot timpu prin radiator si prin motor.

                            Comment


                            • #89
                              Originally posted by Silviu View Post
                              Ahh am inteles acum :-). Probabil intre 88-90C e temperatura optima de lucru a motorului (si a uleiului ca sa tina cat se specifica) ....................................
                              S.
                              Oloiu lucreaza mai sus ca apa, pe la ~100 grC (ajunge si la 120 grC in forje).

                              Comment


                              • #90
                                Corect ce spui; dar daca nu ai mentine o medie de temperatura la motor intre 90-100C atunci si temperatura uleiului ar fi mai mare si si-ar pierde din proprietati mai repede. (asta vroiam sa punctez ca afecteaza mai departe si uleiul).

                                S.
                                I have no special talent. I am only passionately curious.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google