Curea de distrbutie, rola intinzatoare, fulii

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Curea de distrbutie, rola intinzatoare, fulii

    Sambata la intalnirea LC Timisoara am observat ca imi este roasa cureaua pe partea dinspre motor, am mers azi la service si am fost programat pe miercuri dimineata, nu stiu ce o sa-i faca dar cred ca o paste un schimb de rola intinzatoare, fuliile de la motor si poate rotorul de la alternator, ca de ala se freaca cureaua, nu era prea zambitor seful de atelier care a facut constatarea. Voi ce ziceti? e grav? cum a ajuns sa atinga cureaua de rotorul ala? Precizes ca e vb de preference 1.4.
    No, apoi blana
    Taaaaaci!!! ca nu stii ce-i bine
    ...si nu uita, prietenul bun, la balamuc se cunoaste

  • #2
    A mai fost data jos vreodata cureaua? La mine e intacta dupa 60 de mii, dar am stat langa ei cand au pus-o la loc, si am observat ca prima data nu o aranjasera foarte bine. Nu stiu daca o lasau asa ce se intampla (ori sarea, ori s-ar fi uzat mult mai repede si s-ar fi rupt). Ma gandesc ca ar putea sa o roada o fulie din aia daca nu intra fix pe ea, ci roade o margine... dar nu sunt chiar sigur
    Iar aia nu e cureaua de distributie... cea de distributie este sub un capac si nu o vezi decat daca il dai jos, sau scoti fulia de pe arborele cotit, atunci se vede doar pinionul de pe arbore si cureaua cum vine dupa el.
    Cea de care zici e asa zisa curea de accesorii
    Don't touch! Never ever steal
    Unless you're in for the kill

    Comment


    • #3
      Cati km ziceai ca ai?
      Forum neinteresant. Delogat definitiv.

      Comment


      • #4
        Masina are exact 28526 de km, nu a fost umblat nimic la motor, decat ulei la fiecare 7500 de km si filtru, uleiul era pus pana la nivelul corect, nu s-a pus niciodata peste maxim. Ultima data cand m-am uitat sub capota era ok, asta era prin 28 dec anul trecut, iar acum am observat cureaua de accesorii(imi cer scuze de confuzie) ca este stralucitoare pe partea cu motorul. De mers merg drept fuliile nu este nimic descentrat, cureaua se freaca de rotorul ala de la alternator(cred eu) ca am pus degetul pe muchia unde e cureaua si mi-a ramas praf de cauciuc. Arunca si particule mici pe capota si in interior pe bara parasoc fata. Din cate am vazut eu nu arunca ulei...
        No, apoi blana
        Taaaaaci!!! ca nu stii ce-i bine
        ...si nu uita, prietenul bun, la balamuc se cunoaste

        Comment


        • #5
          Zic sa te mai duci la un service, sa mai auzi si parerea altor mecanici... ca astia de la dacia se cam alarmeaza uneori aiurea si schimba ce nu trebuie. Parerea mea e ca daca nu e uzata serios, nu e inca prea grav, si eu daca dau cu mana pe curea imi raman urme pe degete... si nu am avut probleme cu ea
          Don't touch! Never ever steal
          Unless you're in for the kill

          Comment


          • #6
            Da, dar a si aruncat ceva pe capota si nu este noroi sau tantari cum arunca vara, e un material negru, am uitat sa precizez ca de 2 ori cand am pornit-o la -9, -10 grade a scos tiuit usor, pana s-a incalzit si si-a dat drumul, sunetul era ca si cel al masinilor acelea la care scartaie ceva cand accelereaza, scuze dar nu am stiut sa ma exprim mai bine.
            No, apoi blana
            Taaaaaci!!! ca nu stii ce-i bine
            ...si nu uita, prietenul bun, la balamuc se cunoaste

            Comment


            • #7
              Zici ca doar pe fulia alternatorului freaca? Verifica aliniamentul curelei pe canalele fuliilor si pe rola intinzatoare. verifica daca este sau se observa urmele unui corp strain pe aliniamentul curelei (piatra,crenguta, soricel,etc). Daca nu gasesti nici o anomalie trebuie verificata foarte atent fulia alternator fiindca intre axul alterntor si fulia cu canale este posibil sa existe un strat amortizor din cauciuc care sa fi cedat. PS a aparut cumva si zgomot?
              Traiesc in ROMANIA SI ASTA IMI OCUPA TOT TIMPUL !

              Comment


              • #8
                Tiuitul acela apare deoarece patineaza putin cureaua... cred ca de aia se si roade... daca patineaza inseamna ca ceva pe acolo nu prea se lasa usor invartit... altceva nu prea imi pot imagina deocamdata... tot cred ca trebuie sa mergi la si la alt service sa vezi ce zic si aia
                Don't touch! Never ever steal
                Unless you're in for the kill

                Comment


                • #9
                  bai lau, n-ai vazut ca la mine si la altii la care nu freca, cureaua era pusa pe canalele exterioare ale fuliei? la tine e pusa pe interior, spre motor/alternator/servo..ca de obicei, la dacia cureaua e mai ingusta decat fulia cu exact o latime de canal si permite montarea cu un pas spre motor sau un pas spre capatele axelor. naterialul de pe capota e clar material de curea. aia nu pot decat ori s-o schimbe (dar si aici exista riscul s-o puna prost, adica tot ca pe asta) ori s-o dea pe actuala pe canalele exterioare ale fuliei. oricum, dupa ce se uzeaza la nivelul umarului fuliei de alternator, si zgomotul si materialul aruncat pe capota vor disparea. si stai linistit, cureaua aia nu se rupe.
                  Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

                  Comment


                  • #10
                    Ok, bine ca a zis seba, ca aia la service cand au dat-o jos si au pus-o inapoi nu prea pareau ca stiu ce fac si e posibil sa o fi pus pe interiorul fuliei... sa ma uit si eu, ca ma trezesc ca am aceeasi problema pe urma...:|
                    Don't touch! Never ever steal
                    Unless you're in for the kill

                    Comment


                    • #11
                      La variantele CU A/C, cureaua de accesorii se aliniaza OBLIGATORIU spre marginea din stanga - exterioara (cum deschizi motorul si te uiti la el) a fuliei, astfel incat cureaua sa calce pe toate rolele in acelasi plan, sa nu existe excentricitate

                      La variantele FARA A/C, cureaua de accesorii se aliniaza OBLIGATORIU spre muchia / marginea dreapta a fuliei

                      Nu se tensioneaza cu diapazul sau alt dispozitiv ( cum e cazul curelei de distributie), tensionarea se face automat cu ajutorul rolelor intinzatoare si infasuratoare.

                      Daca operatiile astea se realizeaza corespunzator conform "manualaului de service dacia logan" si mecanicii nu sunt niste habar-nisti ordinari de 2 lei, atunci nu apare nici un fel de problema.
                      Bafta maxima!

                      Comment


                      • #12
                        Sincer ma indoiesc sa fie o pb de montaj curea daca nu s-a umblat laea in ultima vreme Ai inlocuit cumva cureaua accesorii sau rola ? Daca nu, de ce afost totul bine mersi pina acum,fara zgomot sau frecari? Am in palmares 5 soricei (mai exact 5 cazuri in care am gasit ramasite de rozatoare in carenaje distributie sau imprastiati pe partea inferioara a capotei), din care doi au reusit sa faca ca distributia sa sara de la punct.Daca cureaua este frecata,te sfatuiesc sa o inlocuiesti pentru ca viata ei s-a scurtat mult.Si nici schimbarea sevice-ului nu mi se pare o solutie viabila , cind iti faci intrare sa fi clar cu defectiunea, adica fa-te inteles ca esti in garantie sau daca nu ca pretinzi garantie pe lucrarea efectuata.
                        Traiesc in ROMANIA SI ASTA IMI OCUPA TOT TIMPUL !

                        Comment


                        • #13
                          @artistica... esti sigur de asta? te intreb pentru ca nu stiu, vreau sa ma uit si eu cum au pus-o inapoi si sa-mi dau seama daca e ok (am si servo si AC), deci inteleg ca ma uit sa fie spre exteriorul fuliilor.
                          Don't touch! Never ever steal
                          Unless you're in for the kill

                          Comment


                          • #14
                            Masina e in garantie inca, nu cred ca o sa fie pb cu inlocuirea ei, ca ii stiu pe aia, dar pb e sa o puna corect, adica sa nu faca dupa aia mai rau. De patinat nu patineaza, nu face nici un zgomot, decat atunci cand v-am zis, de doua ori, de atunci am urmarit tot timpul si nu a mai facut. Aliniamentul e ok, ochiometric, m-am uitat si eu si s-a uitat si seful de tura. Nu se vad urme de rozataore sau crengute. Oricum, vb voastra, cureaua e cam uzata, luceste pe partea dinspre alternator, dar am observat ca numai intr-o anumita zona, cel putin asa mi s-a parut. Repet, nu s-a umblat niciodata la ea sau la distributie.

                            Are dreptate aristica, eu m-am uitat sambata la inca 3 masina fara AC si la toate(inclusiv la mine) era pusa cureaua pe partea dreapta a fuliei.

                            Nenea sef de tura a scris in caiet ceva de genul:"pb la fulie alternator, rola intinzatoare". Oricum ei ar trebui sa schimbe cureaua si odata cu ea si rola intinzatoare si cea infasuratoare parca, nu?
                            No, apoi blana
                            Taaaaaci!!! ca nu stii ce-i bine
                            ...si nu uita, prietenul bun, la balamuc se cunoaste

                            Comment


                            • #15
                              Pai rolele vin impreuna cu cureaua? la distribuite asa este kitul, rola+curea, dar aici?
                              Don't touch! Never ever steal
                              Unless you're in for the kill

                              Comment

                              Working...
                              X
                              Anulare DPF
                              Politica de Securitate Google