If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Am avut eu rupte doua raze dar am luat o Dacie papuc pe bot la 120 si probabil parghia de actionare a ambreiajului a lovit in soare ca era blocat ambreiajul dupa accident.
Zgomot din arcuri, placa de presiune sparta, rulment de presiune stricat...etc
Ciudat...Valeo nu pune ca ar fi nici una din aceste cauze.
Am reglat azi ambreiajul unui Logan 1.6 care avea acest zgomot la ralanti...dupa acest reglaj zgomotul a disparut.
Ii statea pedala foarte sus iar eu am pozitionat-o jos.
Daca luam in considerare doar acest fapt ne dam seama ca zgomotul nu vine din arcuri sau placa sparta.
Chit ca nu are lagatura cu autoturismele iata ce spune Valeo despre cunoscutul zgomot :
Causal Factors:
The three primary causes of this condition are as follows:
1. Release Linkage - The mechanical rod clutch release linkage used in
most North American trucks can become loose at the various joints and
pivot locations and can rattle or buzz in reaction to engine operation
when no load is placed on the linkage. Many truck manufacturers have a
service kit available which includes rubber washers which are added to
the joints and pivots to eliminate the looseness and noise.
2. Release Yoke - When the release yoke is not mounted correctly in
the center of the clutch housing, or if the side halfshafts are installed too
deeply into the yoke, the clutch release bearing can be pulled off center
or a binding condition can exist. This creates a side loading condition
and it can result in a tapping noise between the housing side flats and the
inside edges of the release yoke or the ends of the shafts. This can be
corrected by loosening the yoke “pinch bolts” and repositioning the yoke
half shafts and/or by relocating the external lever or collar on the half
shafts to allow the yoke to move to a central location without side load or
binding.
Release Bearing Noise with Pedal Up
(Continued …)
3. Clutch Release Bearing - On certain older high mileage installations,
the attachment between the release bearing assembly and the clutch
pressure plate diaphragm fingers can loosen creating a noise. This
looseness is most often caused by clutch misadjustment, contaminants in
the bearing grease, use of an overly stiff bearing grease or unusual
torsional vibrations in the powertrain. The looseness can often be
corrected by installing an additional load washer in the attachment joint,
or in severe cases, the clutch unit may need replacement.
P.S. zilele urmatoare voi trimite un mail la Valeo in care voi solicita un raspuns cu privire la problema zgomotului la ralanti
Ideea era alta. C-am ce durata de viata are piesa in conditii de utilizare normala. Stiu ca suna ciudat, eram in dubii daca exista ceva prevederi. Multumesc
Vin si eu cu o mica problema la ambreiaj dar sper sa o pot sa o spun corect in asa fel incat sa inteleaga toata lumea...
masina e din iunie 2008,1.4 cu unele imbunatatiri(dar nu asta conteaza,cred),49.000 km.Masina a fost tinuta din scurt si numai cu piese foarte bune.Am pedala moale la ambreiaj din fabrica si pleaca la sfert de pe loc la fel ca la motorina.Acum problema este ca,daca plec usor cu ea de pe loc si calc acceleratia mai tare peste 2500-3000rpm motorul se tureaza,acul urca pana la 3000 si apoi revine undeva la 2600 sau ramane la 3000 pana cand se ajunge la acea turatie.La talpa de loc,cu schimbare trepte in turatii mari nu imi mai face probleme.Se aude ca si cum ar fi hidramata.Ar putea sa imi spuna cineva care este problema?
P.S: Am fost la multe service-uri dar unii ba ca trebuie reglata din pedala,altii ba discul de ambreiaj,ba palca de presiunii si altii si mai grav toata cutia!Masina intra foarte bine in viteza,nu iese din viteza si se simte si acel clinchet ca se cupleaza.Multumesc anticipat!
Din ce ai povestit tu, chiar nu vad vreo problema. Totul depinde de cum "te joci" cu ambreiajul la plecare.
Incearca treaba aia cu alta masina, vezi daca face la fel.
sigpicI don't want you to think like me, i just want you to think.
Vitriol ...sa spun un exemplu ...in treapta a 2 sau a 3,la 2300 rpm calc pedala de acceleratie mai tare,pentru o depasire,exact in momentul ala se tureaza motorul dar nu fuge..
mariusnicolae ...asa spun si eu..dar la atatia "meseriasi",cam te sperii cand auzi ca e cutia de viteza si costa 5000 Ron.Daca e doar ambreiajul scap de un stres..
De asta am intrebat poate a mai fost cineva in aceasi situatie,nu sa auda 30 de pareri,de la rulmentii din cutia de viteze,pana la evacuare schimbata.lucruri penibile dar nimic concret.La Iatsa a calcat pedala de 2 ori si deja a spus ca e cutia de viteze..
Fa un test simplu: trage frana de mana, baga in viteza a I-a sau in marsarier si te joci cu ambreiajul. Daca incepe sa coboare spatele (viteza a I-a) sau sa se ridice (marsarier), este ok, daca se tureaza si nu face nimic, atunci poti fii sigur ca de vina este ambreiajul.
sigpicI don't want you to think like me, i just want you to think.
Se ridica,dar problema este ca ma lasa in depasiri sau cand o accelerez mai tare.Atat..daca merg cu usurelul nu sunt probleme sau ii dau talpa 1,2,3..
Ma lasa cand sunt la 2000 rpm si calc acceleratie mai puternic pentru o depasire.Atunci imi sare acul la 2700-3000 rpm(depinde cat de tare calc acceleratia) si motorul ramane turat pana cand ajunge la rotiile si viteza indicata.Cam patineaza ..dar nu cred ca se incadreaza corect fata de ce au spus alti colegi..cu 6000 de ture si etc..La mine e vorba de 500-600 rpm diferenta.Alte probleme nu am,decat in depasiri cand m lasa si se aude ca si cum ar fi hidramata si isi schimba sigura vitezele..ca ramane motorul turat si apoi ori scade si urca..ori ramane turat pana ajunge la turatia respectiva.
Are cam o secunda -2 intarziere pana incepe sa fuga.
Last edited by bgd_puya; 8 January 2013, 22:12.
Reason: Automerged Doublepost
Daca spui ca in blana masina face ca si cand ar fi hidramata inseamna ca ambreiajul e pe duca (vezi graficul pus de mine in care la fiecare schimbare de treapta are o intarziere pana ajunge viteza volantei se egalizeaza cu cea a ambreiajului, cerculetele).Nu prea am auzit de cutii stricate degeaba. Modificarile sunt pe parte de performante sau altele? Pe motorul 1.4 s-au pus ambreiaje de 180, destul de mici, iar in cazul in care masina are ceva putere in plus ambreiajul cedeaza mai repede la cuplu suplimentar (Cedeaza mai repede daca o omori cu schimbari de trepte rapide si sus in ture) . Sa te pregatesti sa schimbi ambreiajul. Daca nu ai idei de facut curse cu masina mergi linistit si tine ambreiajul pana cand incepe sa patineze la mers normal, daca nu poti sa il schimbi de pe acum ca e pe duca.
La mine daca fac 2..3 ture de 400m deja miroase a ambreiaj in masina. Mai sunt teste mai drastice pentru vazut cat de ok este ambreiajul. Unul este in fata unei borduri cat mai inalte cu ambele roti perpendicular cu bordura si sa incerci sa o urci. Daca se tureaza in gol si nu urca inseamna ca ambreiajul e spre finish. Totusi iti zic sa nu o mai duci degeaba la mecanici si sa faci aiurea teste ca e doar ambreiajul. Pentru linistea ta poti da uleiul jos si sa il pui la loc sa vezi daca gasesti ceva pilitura, dinti, dar slabe sanse.
(daca observi pe grafic acele treceri de trepte dureaza o secunda- 2 cum povestesti si tu.)
(Ambreiajul meu a tinut fix 60 000 km dar a fost "torturat" in multe ocazii)
la masina au fost modificari aduse pentru cuplu,mai multi cai..de la injectoare schimbate,pistoane forjate,ulei mai bun,filtre sport,evacuare sport,plus cip.De urcat pe bordura urca fara probleme la 1200-1500 rpm.Ce ambreiaj miai recomanda sa pun?
Pe masina nu au fost puse piese turcesti sau chinazarii.Am ales ori blistein,brembo,hks sau alte piese care sunt facute pentru a tine la fugarit.O singura data a iesit fum cand am incercat sa o urc cu spatele pe o rampa cu unghi de 70.Multumesc frumos
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment