face numai cand ese incalzeste
Probleme Ambreiaj
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Salut.
Am si eu o intrebare legata de ambreiaj. Cand eliberez ambreiajul motorul devine mai zgomotos, dar foarte putin sesizabil, treaba ce tine de aprox 1 an. Vitezele se schimba la fel, nu patineaza nu aluneca nu scapa, nu nimic, schimba fara probleme. Totusi, e cazul sa-mi fac griji? Masina in cauza este un logan 1.4 an 2007 cu aprox 47000 km.Somebody stop me, I'm outta control please
before I do autopsies on these MC's
Comment
-
Mai devreme am postat gresit in alta parte. Repet aici: Azi cand am luat masina de la service am constatat ca am ambreiajul altfel decat era inainte. E normal, l-au reglat baietii altfel, doar ca acum are cursa mai lunga. Incepe sa cupleze cam de la jumatea cursei in sus si pt ca nu sunt invatat cu el asa, scoate un "clonc" cateodata. As vrea sa-l reglez cum era inainte adica la un sfert de cursa, dar nu mai stiu acum daca trebuie strans sau slabit cablul. Acum pe ultimul sfert de cursa cand apas parca scapa in gol pedala. Cand apas pe ambreiaj ca sa schimb viteza, dupa ce iau piciorul de pe acceleratie se tureaza motorul, ceea ce consider anormal. Care ar fi problema?
P.S. Scartaitul ala in pedala il am si eu mai ales cu motorul cald.Last edited by Fanez; 8 October 2015, 22:52.
Comment
-
La ambreiaj comandat pe cablu ar trebuie să fie:
1-decuplat la apăsarea la podea (ideal, dar dacă ai preș sub pedală nu vei debraia complet niciodată);
2-decuplat foarte aproape de podea sau până la 3/4 din cursa pedalei (cel mai ok);
3-decuplat la apăsarea la 1/2 (de obicei la X52 cam așa e reglat din fabrică - dar atenție mecanic între cazul 1 și 2 -e pedală cu preluare automată a "jocului" )
4-decuplat la apăsarea la 1/4 din cursă - deja rulmentul e presat pe soare permanent iar debraierea e excesivă - poate duce în timp la uzura prematură a "soarelui" asta dacă nu cedează rulmentul primul.
@Fanez:
Pentru cazul 1 se desurubează piulițele, există chiar o cotă (mm) de reglaj, iar pentru 2 3 se strâng
La comanda hidraulică reglajul e în cazul 2, debraiere la pedală apăsată 1/2 nereglabil.
Creșterea turație motorului la apăsarea ambreiajului, e normală în anumite limite (50-100rpm), motorul nefiind forțat să rotească și cutia care probabil are ulei "gros"Pentru H4B(0,9 TCe) datu' cu părerea (mai ales cand nu ai toate datele) e sport național - Do not feed the trolls.
- Likes 1
Comment
-
Originally posted by t0rquemada View Post...
Pentru cazul 1 se desurubează piulițele, există chiar o cotă (mm) de reglaj, iar pentru 2 3 se strâng
Originally posted by t0rquemada View PostCreșterea turație motorului la apăsarea ambreiajului, e normală în anumite limite (50-100rpm), motorul nefiind forțat să rotească și cutia care probabil are ulei "gros"
Comment
-
OK, exprimare incompletă.
podea(4/4) 3/4 1/2 1/4 repaos
Față de poziția actuală, să zicem la 1/2 din cursă,
-dacă vrei să tină la podea(4/4) sau 3/4 trebuie desurubate piulițele de pe cablu
-dacă vrei să tină sus la 1/4 trebuie însurubate piulițele de pe cabluLast edited by t0rquemada; 9 October 2015, 21:04.Pentru H4B(0,9 TCe) datu' cu părerea (mai ales cand nu ai toate datele) e sport național - Do not feed the trolls.
Comment
Comment