ar merge dar nu ti-e fica sa luctezi sub o masina lasata pe capre?si mai ales la asa lucrare,cum crezi tu dar eu unu sunt de parere ca siguranta e pe locul intai
Probleme Ambreiaj
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Originally posted by yrman View Postpai mi se pare destul de safe daca sta pe niste capre sanatoase. daca nu desfac cadrul motor nu merge scoasa cutia? ca doar o scoti pe sus nu?
Am un prieten care nu e mester mai mare ca mine, suspendata pe capre cum spui, a reusit sa dea cutia jos de unul singur.
Cert e ca era sa-i pice motoru in cap (tre sa-l suspenzi macar pe cric).
Si e cert ca daca n-ai scule/chei, mai bine te lasi pagubas.
Comment
-
manualul l-am citit. De sfaturile lui @loribob si a altora o sa tin cont, doar de asta interb. Scule am si daca mi-ar lipsi ceva fac rost. Din punctul meu de vedere singurele "scule" care imi lipsesc sunt traversa si suportul pentru cadru motor si bineinteles un elevator. Astea sunt si motivele pentru care caut solutii alternative.
intrebari punctuale:
1. e musai sa demontez cadrul motor?
2. pe unde iese mai usor? sus sau jos.sigpic
Comment
-
Pentru schimbat ambreiaj chei de 10 inelara cu cot,10 tubulara,11tubulara,13 inelara cu cot,13 dreapta(rozeta)13 tubulara,16 tubulara,18 dreapta 18 tubulara.Cadru motor se desface numai pe partea stanga pe dreapta se slabesc suruburile,,caseta de directie se desface din cele 2 suruburi si cutia se scoate pe jos Kit ambreiaj Valeo tine mai mult si are si priza de centrat discu de ambreiaj+vaselina pentru piciorusele de la rulmentu de presiune si pentru ce se mai unge pe acolo
Comment
-
Am facut aceasta operatiune masinii personale de unul singur (ajutat de un prieten pentru demontare/montare cutie, intrucat este destul de grea). Necesita minim 6 ore de lucru ca sa iasa treaba buna si curata. Sa ai la indemana spray de frane pentru a curata carterul si axul cutiei, volanta si noua placa de presiune. Ar merge si niste vaselina cu litiu sau ceva rezistent la temperaturi inalte pentru ungerea axului cutiei (partea pe care se plimba rulmentul de presiune) si picioruselor furcii. Deasemeni, trebuie curatata si gresata cu acelasi tip de vaselina, acea "nuca" pe care se sprijina furca.
Ti-am dat PM cu nr. meu pentru eventuale detalii.
Comment
-
Nu stiu de unde ai scos 2 ore. Unui mecanic foarte priceput ii ia in jur de 4 ore. Are vreo importanta daca ridici masina in aer sau te bagi sub ea (rampa) ? E acelasi lucru, nu ?
Nu va mai mirati cand auziti 6 ore. Eu am lucrat mult peste 6 ore, insa cu atentie sporita la detalii precum curatat, spalat, gresat pentru toate componentele dezasamblate, inclusiv dezasamblat demaror. O treaba de calitate costa timp. In service nu ai sa vezi asemenea tratamente decat daca lucreaza la masinile personale. Acolo conteaza numarul masinilor reparate nu calitatea maxima si verificarea fiecarei piulite si saibe. Daca ma rezumam DOAR la ambreiaj, terminam in 6 ore.
Comment
-
-
Originally posted by andrei View PostDaca simti ca o turezi si nu pleaca de pe loc sau pleaca, dar mai turata ca de obicei, inseamna ca patineaza ambreiajul.
Mergi in service si cere-le sa-l regleze sa prinda mai jos, poate e mai bine.
Imi cer scuze ca redeschid acest subiect cu un citat al lui Andrei vechi de 3ani. Dar era un post relevant.
Acum vreun an am observat la o plecare de pe loc dimineata ca masina a vibrat usor pana am eliberat complet ambreiajul. Am obiceiul sa plec aproape la relanti mai ales cand e rece afara si sa eliberez pedala incet, in 2-3secunde(5-6m) ca pensionarii. Practic plec cu discul patinat (fiind si parcarea in deal), la fel fac si cand trec peste calea ferata sau alte denivelari.
Acum vreo cateva luni la o trecere de cale ferata la fel, masina a tremurat putin, apoi a mers perfect. Zilele trecute cand am plecat dimineata iar, apas repede ambreiajul, sa verific daca motorul mergea "rotund", dau drumu din nou la ambreiaj sa plec, mai vibreaza inca o data putin, schimb a 2a si in rest masina incepe sa mearga pefect. Toata ziua aia a mes pefect, am vrut intentionat sa o fac sa mai vibreze sa vad ce are dar nu a mai facut nimic.
Deci intr-un an 3 "incidente", in rest nimic, totul perfect la orice plecare de pe loc. Ma astept sa mai faca asa, poate saptamana asta , poate peste 2luni, cine stie.
Ideea e ca trebuie sa schimb ambreiajul curand? De prins prinde putin cam sus, dar normal zic eu, la deal merge bine, pot pleca de pe loc fara probleme la 2.000rpm in rampa cu 3-4 persoane in masina, iar pe loc drept plec la relanti aproape.
Am uitat sa spun, km aproape 150.000, discul din fabrica.
Comment
Comment