If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Eu ii dadeam tare la plecare si dupa 140k, ambreiajul nu prezenta semne de patinare. Mai ales cand ai AC pornit, trebuie te porti mai barbateste cu acceleratia la un benzinar, la ce pârciuri de motoare exista pe Logan.
PS: Care se simte jignit, il invit sa se uite in talon de 2 ori.
Ce inseamna barbateste? Cum am zis mai sus, 2000 rpm e suficient.
Mie imi trepideaza doar cand apuca sa scada turatia in timpul pornirii sub 1000. Ori
aici nu mai ai cum sa blamezi saracul motor )
Dar benzinarele trebuie turate, oricum, nu stiu de ce unii vor sa se poarte cu manusi si se sperie daca urla mai tare motorul.
Da, motorul de Logan chiar 1.6 pare puturos mai ales cu AC, dar asta numai pana in 3000 rpm, ori la un benzinar la 3000 e abia "trezit din somn" ca sa zic asa.
Motoarele sunt bune, sunt parciuri doar daca vrei sa le folosesti la curse, ceea ce nu e scopul ptr care a fost construita masina.
Ma mir cand citesc ce scrieti...
La mine, la asta de 8v cu 250 000, nu patineaza nu trepideaza nu sacadeaza....si vede zilnic cel putin 180 pe bord, sau cat poate...
16v e cu vreo 400 000 cu actualul ambreiaj si la fel...
La taicameu benzinarele la fel...dar macar el nu le alearga
De plecat de pe loc nu plecam nici unul cu scart...
Oi fi eu norocos....dar daca ma gandesc bine eu intotdeauna am fost norocos cand vine vorba de masini
Mie sincer mi se pare o prostie, iertati-mi exprimarea, ideea conform careai un ambreiaj va lucra mai bine in cazul utilizarii la stilul..."smuls", agresiv, sportiv, fata de unul care e exploatat normal.
In ce sens va lucra mai bine?
Mai aveti putin si recomandati plecarea de pe loc cu patinarea rotilor, ca face bine ambreiajului.
Logan 1.6 MPI, binecunoscutul agitat de Pantelimon :
- am schimbat ambreiajul de fabrica pe la 120 000 km - nu retin exact - am pus SACHS, cam prin 2010
- a ajuns troaca acum la aprox 250 000 km - nu stiu exact pentru ca am tot schimbat tablouri de bord - iar in ultimul an a participat la muuuuulte competitii (Promo Rally, cu intoarceri 180gr, 360gr; autoslalom, indemanare, etc)
- perioada 2012-2013 a participat la o multime de competitii de indemanare, uneori cu cutii de viteze mult prea lungi, ambreiajul fiind una dintre componentele nemenajate
Acum ca am si o axa cu came agresiva, care nu permite plecarea de pe loc subturat, e si mai si pentru ambreiaj.
Niciodata nu am patinat ambreiajul excesiv, la start turez motorul cat e necesar (app 4000 ture) si dau drumul pedalei aproape direct, tin semicuplat fix cat sa nu dau socuri in transmisie.
Treptele de viteza se schimba direct, fara sa patinez ambreiajul. Folosesc frana de motor la stilul brutal (la 130km/h in a3a pun piciorul in frana si in acelasi timp schimb in a2a si dau drumul ambreiajului lin dar rapid - stres maxim pe disc)
Ultima oara cand am verificat, acum vreo 10 luni, eram cu Alessandro si Lau, ambreiajul meu Sachs era in bune conditii. Am de atunci aprox 10 000 km de mers in forja (Motul Event, Promo Rally 5 etape, Autoslalom 2 etape, antrenamente, Track day la Titi Aur, Jihad pe strazi, blana pe autostrada, etc)
Sunt eu mai special sau cum?
Pe de alta parte :
Ii pun lui taica-miu la 1.4 un ambreiaj nou de 1.6 cu tot cu volanta, om pensionar, destul de infipt la mersul prin oras, dar cu un prost obicei capatat mai spre batranete de a-si sprijini piciorul deasupra pedalei de ambreiaj.
Dupa aprox 40 000 km, la cald, scutura discul ala de zici ca vrea sa iasa din cutie. Cred ca saptamana asta ma antrenez cu masina lui
tocmai am schimbat ambreajul la logan 1.6 mers 140k km.Mai ducea l-am schimbat mai mult din cauza rulmentului de presiune se auzea un sunet ciudat(zgomot tehnologic) sa zic asa,disparea cand calcam ambreajul,aparea cand ridicam ambreajul,
Am schimbat cu unul sachs de origine tot kitul si surpriza tot asa se aude acel zgomot ciudat cu ambreajul ridicat si dispare cu ambreajul calcat
Concluzie- care mi-a zis si mecanicul meu acel zgomot este din CUTIE DE LA UN PINION ,care sa lasat toleranta prea mare la el cand sa fabricat, asa au toate modelele de logan (zgomot tehnologic)
deci nu mai aruncati bani pe fereastra sa schimbati kituri de ambreaje doar pentru acest sunet de ambreaj el este din cutie de la un pinion pentru marsarier care are toleranta prea mare si tacane la turati joase gen sub 1000 rpm
revin cu noutati
va rog sa incercati atunci cand se aude zgomotul la relanti de ambreaj sau de cutie ce-o fi
SA RIDICATI PEDALA DE AMBREAJ putin in sus cu mana sau cu piciorul,practic cand se aude zgomotul puneti mana pe pedala de ambreaj si ridicati in sus de ea sa vedeti ca nu se mai aude asa de tare practic dispare zgomotul cu 50%
Probat pe 3 masini logan benzina cu acelasi zgomot tehnologic...cand ridici pedala de ambreaj in sus zgomotul se diminueaza foarte mult
@quinn: ca sa pui ambreiaj de 1.6(200mm) pe 1.4(180mm) trebuie sa schimbi volanta... s-a mai discutat. urmeaza sa fac eu aceasta conversie despre kupp am mai auzit pareri bune dar nu stiu ce sa zic(sunt de la conex)... eu as merge pe valeo, inca nu sunt hotarat nici eu.
Last edited by sorin1983; 22 November 2016, 23:37.
Chiar nu stiu. Serios, mereu am intrebat, nimeni n.a vrut sa ma ajute. Cand aveam android foloseam tapatalk si mergea super simplu, dar cu windows 10nu merge tapalkul. Si numai merge cu asta.
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment