Ce Se Intimpla Daca Montezi Distributia Cu 1 Dinte Decalata?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Trebe pusa la semn, fara alte artificii, mai mult pierzi decat castigi.
    La Oltcit a pus-o mesteru pacii decalata cu un dinte si motorul cu toate ca mergea rotund , urca mai greu in ture (se tura pana la 6000).
    M-am pus cu frate-meu, cu manualu in fata si am pus cureaua la semn, urca in ture ca in zilele lui bune.

    Comment


    • #17
      Daca decalezi distributia in primul rand nu mai porneste motorul.
      Daca o decalezi cu 2 dinti sa zicem nu mai porneste in veci.
      Treaba asta cu decalatul inseamna defapt dereglajul aprinderi si scanteia in camera de ardere este data aiurea.
      Adica in loc sa fie data scanteia cand pistonul este sus,,,ea este data cand pistonul este jos de fapt,,,Sau cand are loc admisia sa da scateie si cand are loc evacuarea in loc de gaze arse se da amestecul de aer/carburant afara.
      Eu am patit treaba asta cu distributia la vechea dacie si vreo 3 zile ne-am chinuit eu cu taicamiu ca sa o reglam la loc.
      Se decalase din cauza lantului de distributie si a patinei de intindere slabe si cu joc in ea.
      Vreau sa va zic ca se invartea motorul ca un ventilator dar nu pornea efectiv din cauza acestui decalaj al scantei care venea total aiurea.

      Asta este cel mai al dracu reglaj la o masina/motor si poti merge cu bujiile dereglate,tachetii dereglati un pic dar la reglarea aprinderii/distributiei este cea mai mare bataie de cap.
      Last edited by Ivan Marian; 22 March 2010, 12:38.

      Comment


      • #18
        ala cu civicul a gresit. i-a "fugit" o axa cu came cand a intins cureaua pt ca n-a blocat camele.
        ivane, aia e valabil la dacia 1300, unde aprinderea e comandata de axul cu came. la astea cu came in chiulasa (ohc) si aprindere electronica, n-are treaba. porneste, dar trage ori sus in ture, ori jos. de pornit porneste. chiar si dacia 1300, daca schimbi pozitia delco-ului, merge. crede-ma, ca din greseala am pus eu pinionul decalat la delcou si mi-a mers motorul. dar am ajuns la offset de 15-20 de grade fata de semnul de fabrica de pe blocul motor. ajunsesem, ca sa reglez avansul, sa atinga capsula de avans vacuumatic in bujia 2, altfel nu se invartea joanghina dracului
        Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

        Comment


        • #19
          Sincronizarea la inchidere sau deschidere a supapelor nu se mai face corect. Si asa se pot inchide cu intarziere supapele de admisie si pierzi din amestec , sau se pot deschide cu avans supapele de evacuare si pierzi din presiunea creata de arderea combustibilului. Toate astea duc la un consum mare si o putere scazuta a mot. Din ce stiu eu , daca ai avut motorul pus la punct si prin uzura in timp a curelei de distributie, iti permite o decalare de pana la 3 grade , fara sa inceapa sa-ti bata supapele in capul pistonului . Normal ca asta se simte in functionarea motorului , pornire greoaie , consum marit , zgomot anormal. La diesel este mai naspa , se decaleaza si pompa de injectie , sunt alte bucuri.
          , sunt cu ochii pe voi !
          :thumbsup:

          Comment


          • #20
            Nu le am cu mecanica dar ce e asa de speriat la cureaua asta de distributie de n-ai voie sa gresesti nici macar cu 1 dinte ? E o curea cu dinti ca la masina de spalat ? Normal ar trebui sa mearga indiferent de cum o asezi, daca e decalata cu 1 dinte pe o fulie, e decalata cu acelasi dinte pe toate fuliile angrenate pastrandu-se distantele, pasii, etc. Asta e teoretic, practic poate avea ceva insertii / semne pe ea care comanda niste senzori si dau impulsuri pe undeva. Pe scurt, de ce sunt asa importanti dintii aia sa nu fie sariti ?

            Comment


            • #21
              Baietii se refera la decalarea cu un dinte a pinionului axei cu came si atat, nu la montarea curelei cu semnul decalat...

              Comment


              • #22
                Ok, scuze, am inteles - nu e cureaua.

                Comment


                • #23
                  @ seba deci cand pistonul ajunge in p.m.s. cum este supapa de admisie fata de normal ? presupun ca cea de avacuare sta inchisa pe parcursul admisiei chiar daca sari un dinte. cu alte cuvinte supapa de admisie se deschide mai repede sau mai intarziat. te intreb pentru ca la axe cu came, timpi de deschidere unghiuri si aprinderi sunt panarama.

                  Comment


                  • #24
                    daca ai pus distributia decalata ,risti sa termini motoru,iti convine sa dai bani pe supape sau chiulasa?poate ai bafta si nimeresti un piston,un dinte nu prea ar cine stie ce la benzina si la diesel bate motoru dar in rest atat

                    Comment


                    • #25
                      cu un dinte decalaj, la benzinar nu omori motorul. marx, ambele supape stau partial deschise atat la pms, cat si la pmi. de aia 1 dintre nu face decat sa schimbe regimul de functionare pt care a fost proiectat motorul. il schimba in mai rau, nu in mai bine.
                      Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

                      Comment


                      • #26
                        la fiat (134 - Argenta) se regla avansul distributiei, in sensul ca pinionul conducator avea 3 semne de reglaj pentru diferite CO in functie de calitatea benzinei pe care preconizai ca o folosesti. pozitiile pe semn erau 75; 90 si 95
                        motorul era injectie monopunct asa ca nu recomand modificare avans al distributiei sub nici o forma
                        sigpic
                        Ambition 1.5 dc

                        Comment


                        • #27
                          Eu am o problema pe 1.5 DCI s-a zdrentuit cureaua de accesorii si probabil au intrat bucati in distributie de mi-a aruncat-o de la punct ca se aude o bataie in motor, relanti-ul sta pe la 900 rpm la oprirea motorului trepideaza toata masina si pe tester spune ca nu corespunde senzorul de pozitie cu vibrochenul.
                          Masina are 24.000 km si revizia de 20.000 am facut-o la un service neautorizat deci am pierdut garantia.
                          Momentan mergem cu ea asa si cautam service cu pret decent sa schimbam distributia.

                          Comment


                          • #28
                            cauta o curea de distributie noua si masrcheaza semnele apoi pune-o la punct

                            Comment


                            • #29
                              si nu te mai da cu ea asa fara sa o repari
                              Pain brings out the truth in us all...
                              ...how much truth can you stand?

                              Comment


                              • #30
                                Am desfacut-o astazi si am gasit o bucata din cureaua de accesorii prin distributie.
                                Cureaua de distributie era perfecta.
                                A calat nenea mecanicul arborele cotit si cand sa blochze axa cu came.... EROARE ca loveau supapele in pistoane si nu ajungea sa poata pune cala. Mia zis ca am supapele strambe si ca trebuie sa le schimbe. Dupa ce i-am explicat de 5 ori ca o supapa stramba ar fi impiedicat pistonul sa urce, nu supapa sa coboare si e posibil sa fie rupta pada de la pinionul axei cu came s-a hotarat si el sa verifice. Era rupta.
                                A trebuit sa cumpat pinionul cu totu ca renaultu a facut pana in pinion cu freza (425RON)
                                Am montat distributia la loc cu rola si cureaua originale si merge ca nou. (la 60.000 le schimb fara sa comentez)

                                Precizez ca in cele doua saptamani de functionare defectuasa motorul tragea foarte bine dar se auzea cum bate si il mai apuca sa tina relantiul aproape la 1000rpm iar pe tester spunea ca nu sunt corelati senzorii de pozitie vibrochen si pompa de injectie (sau axa cu came, nu mai stiu exact)

                                Ma intreb daca nu cumva pana pinionului facuta din aceeasi bucata cu pinionul are rolul sa se rupa cand sare distributia de la punct ca sa nu indoaie supapele, Afara de lovit supapa in piston eu nu vad ce forta s-ar fi opus axei cu came ca sa rupa acea pana.


                                PS. codul pinionului este 585577 si am gasit doar piesa originala (facuta prin Austria)
                                Cand am aflat cat costa ma batea gandul sa merg la un frezor sa-i dea un canal de pana in el apoi sa-l pun la loc ca oricum are pe el reglaj vre-o 20 de grade
                                Last edited by mdaa; 23 April 2010, 01:00.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google