bateria e de 62Ah si a costat fix 220 ron + bateria veche la schimb
Alternator Sau Baterie?
Collapse
X
-
Si eu sunt patit, baterie(2ani si cateva luni) Rombat fara intretinere dar a ramas apa.Am incarcat pe redresor cat sa porneasca dar se si incalzea bateria.Am completat cu apa dedurizata (0,5 l) ,redresor ,pana la 14,6 V cu un curent de 5 A,dupa acest prag am limitat curentul la 2A pana la 15,8 v.Atentie !daca bateria este foarte descarcata poate distruge alternatorul.(puntea de diode)Last edited by q_acdc; 15 July 2010, 18:33.AC/DC- RIDE ON
Comment
-
Vă salut!
Astăzi mi-a murit și mie bateria (Rombat 60Ah fără întreținere, nu mă bag s-o încarc sau să completez), mașina prezentând aceleași simptome ca ale inițiatorului acestui topic. Are 5 ani și jumătate, mai mult de-atât nu-i puteam cere. Aș fi vrut să plec cu mașina astăzi la plimbare, dar nu cred că găsesc pe undeva deschis să cumpăr altă baterie.
Din păcate m-am înșelat și bateria nu e moartă (am legat-o la alta bună și tot refuză să pornească), iar problema mea s-ar putea să fie de la electromotor, pentru că se aude un clănțănit din zona sa. Mă gândesc să nu fie ceva deranjat pe-acolo, perii colectoare, naiba să le ia. Am verificat și siguranțele de la baterie și pe cele din habitaclu și sunt toate ok, iar releele la fel. Mă duc mâine pe la niște ateliere auto să mă interesez dacă se poate repara și dacă da, să-mi spună și un preț, sper că nu va fi prea piperat. Chiar, se poate repara sau trebuie schimbat cu totul? Deja mă apucă durerea de pipotă când mă gândesc să-l schimb.
Comment
-
Scoate bnateria si pune alta nu lua curent de la alta masina, pt ca bateria fiind moarta(e posibil chiar sa aiba un scurt la unul sau mai multi elementi) si atunci apare circulatie de curent intre baterii si curentulo care ramane pt pornire este insuficient. Deci scoate bateria si pune una incarcata si nu o sa mia fie probleme daca nici asa nu porneste atunci e cazul sa o duci la service.
Comment
-
Cipule,pacat ca nu a fost bun rombatul premier...sunt niste baterii f bune...dar si caranda sunt f bune,deci important e sa te tina si sa porneasca bine pe frig.E bine ca ai ales cu amperaj putin mai mare...cat despre moartea subita a bateriei pot sa zic ca nu toate fac asa,depinde de baterie.La vechea mea rombat din fabrica nu se intampla asa.Doar cand era frig si o lasam 3 zile nepornita nu mai avea putere sa invarteasca.Daca o duceam la caldura,chiar si fara sa o pun pe redresor,10 minute daca o lasam pornea imediat.Oricum am luat alta.sigpic
Comment
-
si eu am patit-o cu bateria acum cateva zile. am fost undeva la munte si pana am instalat cortul la lumina farurilor mi-a murit si bateria. curent mai avea dar nu vroia sa-mi porneasca motoru. dadeam cheie si se stingea bordu. am pornit-o pana la urma impinsa. si de atunci n-am mai avut probleme la pornire.
cu vreo saptamana inainte am desfacut capacele(sunt insurubate) si am completat cu aproape 1 l de apa distilata. acum ma gandesc sa o pun pe redresor si sa mai merg cu ea asa pana in septembrie cel putin. doar atunci voi avea bani de una noua.
bateria are 4 ani si vreo 3 luni.
Comment
-
Salut.
Am si eu de 75Ah(rombat premier) de un an si merge ok
Inainte am intrebat pe cineva daca e ok,si a zis ca nu e nici o problema.
Numai bine.Un Logan----YNG-----
Numai bine.
Comment
-
nu-s electrician auto. deci era o parere personala , dar alternatorul are un ambreaj care se uzeaza ...
poate ne lamureste cineva mai priceput.
"am si eu o intrebare se intampla daca pun baterie cu un amperaj mai mare ? am logan de 1.4 preferance" - eu as spune ca nu castigi nimic daca-i mai mare , dar poate ai de pierdut (inclusiv la pretul de achizitie). eu as pune de maxim 62 ...o/____\o
(i)
.........
Comment
-
Originally posted by Costi-bc View Postdar , daca e prea mare (peste 72 cred eu) alternatorul nu va face fata s-o incarce...
deci strici in timp si bateria si alternatorul
Alternatorul va merge la fel ca la orice baterie pentru ca nu poti consuma din acea baterie decat tot atat curent cat vei consuma din oricare alta si implicit trebuie sa pui la loc aceeasi cantitate.
Singura pierdere pe care o ai este la bani pentru ca este mai scump, insa ii vei recupera prin perioada de exploatare mai mare a acelui acumulator, cu o singura conditie, sa nu-l sulfatezi.
Sulfatarea se produce in momentul in care consumi si ultima picatura de curent din acumulator.
Din acel moment acumulatorul se imbolnaveste si trebuie sa te astepti la o moarte iminenta.
Comment
-
Alternatorul nu are cum sa se strice, iar de incarcat, incarca atat cat cosumati, chiar daca bateria e de capacitate mai mare sau mai mica. daca puneti o baterie mare si mentineti aceeasi consumatori pt alternator nu se schimba nimic, in schimb veti avea o rezerva mai mare pe timp de iarna.
Am postat in acelasi timp cu Revulsin si am spus cam acelasi lucruLast edited by 1.6_mpi; 29 October 2010, 22:08.sigpic
Comment
Comment