Alternator Sau Baterie?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    atunci aveti dreptate si ma bucur ca m-ati iluminat si pe "moa"

    mai am o intrebare : in regim de taxi de exemplu cu porniri dese si multi consumatori ar fi mai recomandat o baterie mai mare ? ar duce mai mult in timp?
    o/____\o
    (i)
    .........

    Comment


    • #32
      Ai un raspuns foarte corect si complet in postul #30. Fix inaintea postului tau!
      Aia este si parerea mea.

      Comment


      • #33
        pentru masinile folosite in regim taxi/scoala/ transport urban exista baterii speciale , silver de la varta , premier de la rombat . red de la optima
        sunt bateri cu capacitate mai mare de descarcare \incarcare ,cu nr ridicat de cicluiri incarcare/ descarcare
        baiatu cu lenuta monteza filtre polen , alarme si alte cele

        Comment


        • #34
          "capacitate mai mare de descarcare \incarcare"
          capacitatea bateriei este scrisa pe ea si este data in Ah. mai mare decat cea scrisa nu e.

          "cu nr ridicat de cicluiri incarcare/ descarcare"
          cred ca faci confuzie cu acumulatorii de tip deep cycle, pentru bateriile auto nu sunt specificate aceste cicluri. acolo traba este mai complicata si fiecare producator da si niste grafice de incarcare/descarcare

          bateriile auto se sulfateaza daca tensiunea la borne scade sub 10.5V, daca este utilizata in regim taxi, etc. bateria se va uza mai repede.
          oricum, pt toate tipurile de baterii, nu putem trage din ele mai mult decat am bagat. bateria nu produce curent, ea doar il stocheaza pe cel care l-am bagat
          sigpic

          Comment


          • #35
            @1.6 mpi capacitatea bateriei adica cat poate ea sa furnizeze pentru consum(faruri, radio etc) este de 63Ah(exemplu bateria mea) dar bateria poate sa furnizeze pentru niste fractiuni de secunda 610 A. Acesti A te ajuta pe tine la pornire.

            Comment


            • #36
              capacitatea de incarcare /descarcare se refera la la curentul de descarcare rapida ,de ordinul sutelor de A ,folost pentru pormirea masinii foarte important pentru cei cu tractorase [ a se citii diesel]
              cu cit rezerva de capacitate este mai mare poti porni masina fara sa reincarci bateria [pentru a reincarca bateria dupa o pornire este necesar ca alternatorul sa incarce minim 20 min la peste 2000rpm sau 35 min la 800 rpm deci daca faci drumuri scurte ,taxi , sar putea sa te trezesti cu bateria moarta ]
              nr de cicluri incarcare /descarcare la bateriile auto normale nu sunt specificate deoarece durata de viata a bateriei este mult mai mica decit nr de cicluri de incarcare [comparindule statistic] dar pentru cineva care foloseste masina ca taxi , drumuri scurte si dese raportul se schimba
              poti sa ma crezi sau sa te ineresezila orce firma producatoare de acumulatori
              pentru masinile normare garantia poate sa fie chiar de 3 ani cu revizii anuale , pentru taxi toti dau 6 luni cu revizii lunare

              scuze pentru off
              baiatu cu lenuta monteza filtre polen , alarme si alte cele

              Comment


              • #37
                Curentul de pornire este diferit de la acumulator la acumulator.
                In functie de acest curent suportat acumulatorul este de mai buna, sau mai slaba calitate.
                Capacitatea motorului si nivelul consumatorilor instalati pe masina sunt cele care dicteaza tipul de acumulator ce trebuie achizitionat.
                Iti trebuie un acumulator care sa indeplineasca prin A/h si prin curentul de pornire minimul necesar pentru o exploatare corecta a masinii pentru un timp mediu de 3 ani.
                Faptul ca iti permiti sa montezi un acumulator peste valorile necesare(dar care sa incapa in suportul masinii) nu poate fi decat benefic pentru sofer si masina.
                Eu de exemplu dupa ce mi-a cazut acumulatorul din fabrica(3 ani fix) mi-am montat(acum un an) un acumulator Rombat Premier de 65A/h cu un curent de pornire de 690 A.
                Este putin peste ceea ce ar fi fost necesar pentru un Ambition MPI 1.6 cu dotarile standard.

                Comment


                • #38
                  Am o nelamurire, mi-am schimbat recent bateria originala si am inlocuit-o cu alta de Rombat de 55Ah "problema e ca am voltajul undeva la 13,4 dupa ce masina a fost oprita 5 h; cu motorul pornit ajunge la 15-16V. este normal sa incarce asa mult alternatorul? ,m-ar ajuta o parere a unei persoane pricepute. Multumesc anticipat

                  Comment


                  • #39
                    din cunostintele mele nu trebuie sa depaseasca 14,6 volti la incarcare.
                    un voltaj prea mare poate distruge bateria, precum si alte componente electronice
                    trebuie verificat/reparat alternatorul

                    Comment


                    • #40
                      Originally posted by Mirzero View Post
                      Am o nelamurire, mi-am schimbat recent bateria originala si am inlocuit-o cu alta de Rombat de 55Ah "problema e ca am voltajul undeva la 13,4 dupa ce masina a fost oprita 5 h; cu motorul pornit ajunge la 15-16V. este normal sa incarce asa mult alternatorul? ,m-ar ajuta o parere a unei persoane pricepute. Multumesc anticipat
                      Cu motorul pornit ar trebui sa-ti arate intre 13,6-14,6 V.

                      Sper ca ai masurat cu un voltmetru bun, nu cu chinezarie luata din targ.
                      Eu cred mai degraba ca dupa 5 ore de stationare ai vreo ~12-12,6 V si cu motorul pornit vreo 14-14,5 V...

                      Incearca sa masori si cu alt voltmetru (daca se adevereste ca e chinezarie)

                      Comment


                      • #41
                        Din ce stiu, la 12-12.5 V incepe fenomenul de sulfatare al bateriei. Adica nu e normal sa ajunga la tensiunea asta dupa numai 5 ore.
                        In fata unei minti tacute, se preda intreg Universul

                        Comment


                        • #42
                          Nu te contrazic, dar la mine dupa 1,5 ore de stationare am ~12,5 V (masurat acum).
                          Si n-am treaba cu bateria.

                          Comment


                          • #43
                            sulfatarea se produce (mai accentuat) incepand de pe la 10.5V in cazul acumulatorilor auto.
                            sigpic

                            Comment

                            Working...
                            X
                            Anulare DPF
                            Politica de Securitate Google