If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
atunci aveti dreptate si ma bucur ca m-ati iluminat si pe "moa"
mai am o intrebare : in regim de taxi de exemplu cu porniri dese si multi consumatori ar fi mai recomandat o baterie mai mare ? ar duce mai mult in timp?
pentru masinile folosite in regim taxi/scoala/ transport urban exista baterii speciale , silver de la varta , premier de la rombat . red de la optima
sunt bateri cu capacitate mai mare de descarcare \incarcare ,cu nr ridicat de cicluiri incarcare/ descarcare
"capacitate mai mare de descarcare \incarcare"
capacitatea bateriei este scrisa pe ea si este data in Ah. mai mare decat cea scrisa nu e.
"cu nr ridicat de cicluiri incarcare/ descarcare"
cred ca faci confuzie cu acumulatorii de tip deep cycle, pentru bateriile auto nu sunt specificate aceste cicluri. acolo traba este mai complicata si fiecare producator da si niste grafice de incarcare/descarcare
bateriile auto se sulfateaza daca tensiunea la borne scade sub 10.5V, daca este utilizata in regim taxi, etc. bateria se va uza mai repede.
oricum, pt toate tipurile de baterii, nu putem trage din ele mai mult decat am bagat. bateria nu produce curent, ea doar il stocheaza pe cel care l-am bagat
@1.6 mpi capacitatea bateriei adica cat poate ea sa furnizeze pentru consum(faruri, radio etc) este de 63Ah(exemplu bateria mea) dar bateria poate sa furnizeze pentru niste fractiuni de secunda 610 A. Acesti A te ajuta pe tine la pornire.
capacitatea de incarcare /descarcare se refera la la curentul de descarcare rapida ,de ordinul sutelor de A ,folost pentru pormirea masinii foarte important pentru cei cu tractorase [ a se citii diesel]
cu cit rezerva de capacitate este mai mare poti porni masina fara sa reincarci bateria [pentru a reincarca bateria dupa o pornire este necesar ca alternatorul sa incarce minim 20 min la peste 2000rpm sau 35 min la 800 rpm deci daca faci drumuri scurte ,taxi , sar putea sa te trezesti cu bateria moarta ]
nr de cicluri incarcare /descarcare la bateriile auto normale nu sunt specificate deoarece durata de viata a bateriei este mult mai mica decit nr de cicluri de incarcare [comparindule statistic] dar pentru cineva care foloseste masina ca taxi , drumuri scurte si dese raportul se schimba
poti sa ma crezi sau sa te ineresezila orce firma producatoare de acumulatori
pentru masinile normare garantia poate sa fie chiar de 3 ani cu revizii anuale , pentru taxi toti dau 6 luni cu revizii lunare
Curentul de pornire este diferit de la acumulator la acumulator.
In functie de acest curent suportat acumulatorul este de mai buna, sau mai slaba calitate.
Capacitatea motorului si nivelul consumatorilor instalati pe masina sunt cele care dicteaza tipul de acumulator ce trebuie achizitionat.
Iti trebuie un acumulator care sa indeplineasca prin A/h si prin curentul de pornire minimul necesar pentru o exploatare corecta a masinii pentru un timp mediu de 3 ani.
Faptul ca iti permiti sa montezi un acumulator peste valorile necesare(dar care sa incapa in suportul masinii) nu poate fi decat benefic pentru sofer si masina.
Eu de exemplu dupa ce mi-a cazut acumulatorul din fabrica(3 ani fix) mi-am montat(acum un an) un acumulator Rombat Premier de 65A/h cu un curent de pornire de 690 A.
Este putin peste ceea ce ar fi fost necesar pentru un Ambition MPI 1.6 cu dotarile standard.
Am o nelamurire, mi-am schimbat recent bateria originala si am inlocuit-o cu alta de Rombat de 55Ah "problema e ca am voltajul undeva la 13,4 dupa ce masina a fost oprita 5 h; cu motorul pornit ajunge la 15-16V. este normal sa incarce asa mult alternatorul? ,m-ar ajuta o parere a unei persoane pricepute. Multumesc anticipat
din cunostintele mele nu trebuie sa depaseasca 14,6 volti la incarcare.
un voltaj prea mare poate distruge bateria, precum si alte componente electronice
trebuie verificat/reparat alternatorul
Am o nelamurire, mi-am schimbat recent bateria originala si am inlocuit-o cu alta de Rombat de 55Ah "problema e ca am voltajul undeva la 13,4 dupa ce masina a fost oprita 5 h; cu motorul pornit ajunge la 15-16V. este normal sa incarce asa mult alternatorul? ,m-ar ajuta o parere a unei persoane pricepute. Multumesc anticipat
Cu motorul pornit ar trebui sa-ti arate intre 13,6-14,6 V.
Sper ca ai masurat cu un voltmetru bun, nu cu chinezarie luata din targ.
Eu cred mai degraba ca dupa 5 ore de stationare ai vreo ~12-12,6 V si cu motorul pornit vreo 14-14,5 V...
Incearca sa masori si cu alt voltmetru (daca se adevereste ca e chinezarie)
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment