Am citit cateva topicuri despre ''rezistenta GMV'' si din curiozitate am cautat-o si la loganul meu din 2005,dar nu am gasit-o.Sa inteleg ca nu toate loganurile am fost echipate cu aceasta rezistenta?
Rezistenta GMV
Collapse
X
-
Toate loganurile sunt echipate cu rezistenta gmv , o gasesti situata de obicei langa futunul de jos al radiatorului(este fixata pe suportul de ventilator).
Uite la mine de ex n-am observat niciodata sa-mi pornesca gmv-ul atunci cand circulam pe canicula , in schimb daca porneam AC-ul ventilatorul pornea direct pe treapa II si ramanea pe treapta asta cateva minute dupa care trecea pe treapa I , acum nu stiu daca este o problema cu rezistenta gmv , cert este ca nici in bord n-am avut mai mult de 4 linii niciodata.(si nici sa obserb ca-mi fierbe antigelul in borcan)Last edited by prometheus; 17 June 2015, 10:04.sigpicLogan , from point A to anywhere in the world .....yeap , no problem!!! but hey!!! you said modern roads right ?
Comment
-
Originally posted by prometheus View PostPai daca nu dispune de rezistenta atunci cum pleaca ventilatorul ?? care piesa il activeaza atunci cand temp. ajunge la o anumita valoare??
Comment
-
Inseamna ca atunci cand eu nu folosesc AC-ul rezistenta GMV este dezactivata , iar comanda de pornire a electroventilatorului se face pe baza acelui senzor de temperatura(sonda temperatura) si a releului de actionare a ventilatorului , iar in momentul in care se porneste AC-ul principiul de actionare a electroventilatorului in functie de temperatura este preluat de rezistenta GMV si in acest fel senzorul de temp si releul sunt dezactivate ?. Am inteles corect ?
Sau altfel spus:
- Cand nu este ponit AC-ul releul de pornire electroventilator este controlat de senzorul de temperatura.
-Cand este AC cuplat , acest releu este controlat de rezistenta gmv ?!Last edited by prometheus; 17 June 2015, 12:34.sigpicLogan , from point A to anywhere in the world .....yeap , no problem!!! but hey!!! you said modern roads right ?
Comment
-
Omule, electrotehnica nu stii. Cand e nevoie de trepata 1, curentul trece prin rezistenta si astfel tensiunea la GMV e mai mica, se invarte mai incet. Cand ECu zice ca e nevoie de racire maxima, sunteaza rezistenta, la GMV ajung 14V si merge la maxim.Nu contraziceti moderatorii, iti iei ban daca ai dreptate.
- Likes 1
Comment
-
Nu stiu eu electrotehnica dar nici tu nu stii sa explici cum trebuie fenomenul sau nu stii cum functioneaza exact sistemul electric pe partea de racire.Last edited by prometheus; 17 June 2015, 14:06.sigpicLogan , from point A to anywhere in the world .....yeap , no problem!!! but hey!!! you said modern roads right ?
Comment
-
De data asta lenush64 ți-a dat un răspuns corect și concis.
Rezistenta de care se vorbește e oarecum identică cu cea folosită la treptele 1-2-3 ventilatorului climatizării, nu citește nimic nu are treabă cu ECU injecție.
Rezistenta e prezentă doar când sunt necesare 2 viteze la GMV, adică AC montat. În carcasa acelei rezistențe mai e prezentă și o siguranță termică, astfel încât dacă se supraîncălzește rezistența siguranta aia întrerupe circuitul și nu iei foc.
Pentru documentare ai scheme pe forum.
Întelegi bine nu... treaba ta.Pentru H4B(0,9 TCe) datu' cu părerea (mai ales cand nu ai toate datele) e sport național - Do not feed the trolls.
Comment
-
Am nevoie de o indrumare :
- GMV porneste des, direct pe tr 2 ;
- am uneori 6 liniute pe bord la apa, insa nu a fiert niciodata, nu s-a aprins martorul ( nu inca cel putin), isi revine rapid la 4, mam gandit ca poate e contact electric imperfect
- cu AC pornit, chiar la 2 liniute la apa, GMV porneste direct pe tr2
- cu motorul oprit GMV nu porneste niciodata, inainte pornea ( probabil tr 1)
-am pus testerul personal (DDT) si la simulare GMV nu porneste pe tr1 deloc, numai tr2
Idei?
Comment
-
Daca la test pe treapta I "țăcăne" releul treptei I e 1 și 2, dacă nu - e releul.
1
Probleme tehnice Logan : probleme motor,probleme cutie viteze ,probleme ambreiaj ,probleme frana ,probleme bord
2
3
Last edited by t0rquemada; 8 July 2015, 00:24.Pentru H4B(0,9 TCe) datu' cu părerea (mai ales cand nu ai toate datele) e sport național - Do not feed the trolls.
Comment
-
Originally posted by t0rquemada View PostDaca la test pe treapta I "țăcăne" releul treptei I e 1 și 2, dacă nu - e releul.
1
Probleme tehnice Logan : probleme motor,probleme cutie viteze ,probleme ambreiaj ,probleme frana ,probleme bord
2
3
http://www.loganclub.ro/forum/showpo...&postcount=156
O sa vad cum ma descurc sa descopar care din cele 2 e de vina
Din ce am citit in linkuri, nu prea recomandati sa lipesc acel fuzibil- fara artificii (fara sa lipesc acel fuzibil )....gresesc?
Daca tot umblu acolo, ce anume sa mai verific/curat ( am inteles ca ar fi indicat sa curat si ventilatorul deoarece de la praf/mizerie ar merge infranat=> suprasarcina=> topirea fuzibilului)?
Comment
-
Au fost zilele astea caldurile astea mari, mi-a urcat apa la 6 linii...un minut, poate doua, dupa a revenit la 4 linii. Din cand in cand am mai auzit GMV-ul pe treapta 2 in timp ce mergeam ori stationam in coloana. Cand opresc masina il aud si in treapta unu dupa ce ma indepartez de masina cand porneste singur. Deci, functioneaza corect presupun, nu ?
Intrebarea vine acum, este normal sa urce la 6 linii ? Eu credeam ca la 4 ramane in orice situatie. Am schimbat si termostatul si sonda de apa acum 4-5 luni, toate originale ca nu imi statea in 4 linii si nu prea dadea caldura.
Comment
Comment