Alimentare Fază Lungă Far Dreapta Direct De La Farul Din Stânga

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Alimentare Fază Lungă Far Dreapta Direct De La Farul Din Stânga

    După ce nu am reuşit să-i dau de cap nicicum fazei lungi de la farul din dreapta, am ajuns la service unde electricianul a concluzionat că problema e din blocul de lumini şi mi-a spus că dacă nu vreau să schimb blocul de lumini, am varianta de a prelua tensiunea necesară direct de la faza lungă a farului din stânga (care se aprinde normal), printr-un releu. A făcut cineva improvizaţia asta ? Cum ar arăta schema cu un astfel de releu, se găseşte în comerţ un astfel de releu ?

    P.S. Evident, siguranţele sunt bune, becul de far l-am înlocuit etc.
    sigpic

  • #2
    teoretic, iei un releu actionat la 12 volti. il pui in paralel cu alimentarea fazei lungi a becului.
    asta pe partea de comanda a releului. pe partea de intrare iesire pui doua fire. unul de la baterie, unul il culegi de la masa. sau tot dupa baterie. dar verifica intai mufa aia bine, pt ca acolo se corodeaza. da-i cu un spray de contact. apoi desfa in bord comanda lumini si verifica continuitatea intre comanda si mufa bec, cu un aparat de masura.
    Sa nu legi fara releu pt ca supraincalzesti firele si daca nu sare siguranta sigur iti ia foc masina,

    Comment


    • #3
      Mufa a curăţat-o deja electricianul la service, a verificat dacă vine tensiune pe cablul de alimentare a becului şi a conchis că e din blocul de lumini întreruperea. Unde, e cam greu de spus, eu am desfăcut blocul şi nu am descoperit vreun fir care să fie întrerupt, cel puţin nu vizibil.
      Revenind la schema propusă de tine, iată ataşat cum am înţeles-o eu, te rog comenteaz-o; mi se pare în neregulă ca pe pinul 3 al releului să am +12V de la baterie legat direct la faza lungă.
      Attached Files
      sigpic

      Comment


      • #4
        Stai aşa că m-am (i)luminat !

        Pe ieşire, +12V de la baterie ajunge la faza lungă a becului numai după ce anclanşează releul.
        Attached Files
        sigpic

        Comment


        • #5
          Asa, domnu, ca daca faci ca in prima imagine ies flacari.
          INTALNIRE LOGAN CLUB CALARASI DUMINICA ORA 15

          Comment


          • #6
            Originally posted by Fane-CL View Post
            Asa, domnu, ca daca faci ca in prima imagine ies flacari.
            Aşa deci, Fane, mulţumesc !

            Prin urmare trebuie să caut un releu de 12V cu curent nominal pe partea de forţă cam de cât ? (cred că Pabs pe fază lungă e 65W, deci I = 5,42 A).
            Nu ar trebui înseriată şi o siguranţă pe partea de forţă ?
            sigpic

            Comment


            • #7
              Eu zic ca cel mai bine desfaci maneta, o cureti si pui relee pentru faruri.
              Totusi nu sunt sigur daca maneta are iesire separata pentru stanga/dreapta. O sa verific.
              ECUFix
              Please don't visit my homepage!

              Comment


              • #8
                Mare dreptate ai Silviu, maneta are cate o singura comanda pentru lumini, nu are separat stanga/ dreapta. Separarea se face in tabloul de sigurante.
                INTALNIRE LOGAN CLUB CALARASI DUMINICA ORA 15

                Comment


                • #9
                  Originally posted by $$ilvviu View Post
                  Eu zic ca cel mai bine desfaci maneta, o cureti si pui relee pentru faruri.
                  Totusi nu sunt sigur daca maneta are iesire separata pentru stanga/dreapta. O sa verific.
                  1) Maneta blocului de lumini... hmm habar n-am cum se scot inelele alea de comandă de pe ea.
                  2) Nu există deja montate din fabrică relee pentru faruri ?
                  sigpic

                  Comment


                  • #10
                    Vezi ca ai 4 sigurante in cutia de sigurante din habitaclu F09,F10,F11 si F12.
                    Attached Files
                    Last edited by madi; 3 September 2010, 00:32.

                    Comment


                    • #11
                      Nu are relee pentru faruri, ca "e scumpe".
                      Verifica cu lampa de control pe cele 2 sigurante de faza lunga daca ai curent si apoi stii daca trebuie sa verifici traseul spre maneta sau spre faruri.
                      Mergi la alt electrician, e imposibil sa nu ii dea de cap.
                      ECUFix
                      Please don't visit my homepage!

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by madi View Post
                        Vezi ca ai 4 sigurante in cutia de sigurante din habitaclu F09,F10,F11 si F12.
                        Da, ştiu că sunt 4, le-am paraverificat, sunt toate bune.

                        @silviu: deja a verificat continuitatea electricianul acela şi a conchis că e din bloc; deci trebuie montate relee, pe partea de comandă ar trebui înseriată o rezistenţă care să dea un curent de câteva sute de mA sau cum ?
                        sigpic

                        Comment


                        • #13
                          Nu are cum sa fie din bloc daca pe o parte merge.
                          Daca electricianul a ajuns la concluzia asta ar fi cazul sa il schimbi.
                          Daca totusi vrei sa alimentezi de la farul care functioneaza trebuie sa tragi un fir de + de la baterie si sa montezi un releu comandat de la farul functional. Mai poti pune o siguranta de 30A.
                          ECUFix
                          Please don't visit my homepage!

                          Comment


                          • #14
                            Din schema observam ca din blocul de lumini pleaca un singur fir (+) catre sigurantele f11 si f12.Pentru inceput incercati cu o punte intre sigurante,cu lumina de drum aprinsa.Daca asa merg ambele =tablou de sigurante.Daca tot nu merg incercati cablu intre siguranta corespunzatoare si mufa de la far,si trebuie sa mearga.In acest caz se deconecteaza firele originale din ambele parti pentru a evita un scurtcircuit si se pozeaza cablul nou cat mai aproape de "original".Bineinteles ca se apeleaza la un electrician care stie ce face pe acolo.
                            Attached Files
                            Last edited by enervantul; 4 September 2010, 22:22.

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by $$ilvviu View Post
                              Nu are cum sa fie din bloc daca pe o parte merge.
                              Daca electricianul a ajuns la concluzia asta ar fi cazul sa il schimbi.
                              Daca totusi vrei sa alimentezi de la farul care functioneaza trebuie sa tragi un fir de + de la baterie si sa montezi un releu comandat de la farul functional. Mai poti pune o siguranta de 30A.
                              Ai dreptate, dacă comanda e comună pentru ambele faruri, clar nu e din bloc că altfel nu mergea nici stânga. Schema de montare a releului am înţeles-o în principiu, întrebam doar dacă mai e nevoie de vreo rezistenţă suplimentară pe undeva şi vreo siguranţă; spui tu să pun una de 30 A, unde anume şi de ce aşa mare că nu am înţeles.

                              @enervantul: Acum mi-e clar că undeva e întrerupt cablul spre farul din dreapta dar cred că o să optez pentru soluţia mai simplă de a prelua comanda de la farul din stânga, prin releu. Mulţumesc pentru explicaţii.
                              sigpic

                              Comment

                              Working...
                              X
                              Anulare DPF
                              Politica de Securitate Google