Fulie Alternator

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Fulie Alternator

    Salut
    Astazi mi s-a intamplat un lucru caruia nu i-am gasit o explicatie. Fulia de la alternator s-a desfacut si a cazut in scut imediat ce am pornit motorul. Automat am ramas fara servodirectie, incarcare pe baterie, pompa de apa si aer conditionat.
    Dupa mai multe incercari am reusit sa montez la loc fulia si apoi cureaua pt. accesorii (in loc de cheie imbus de 27 am folosit o piulita adecvata la care am sudat o tija).
    Ceea ce nu imi explic este faptul ca fulia s-a desurubat desi sensul de rotatie al motorului tinde sa o stranga pe axul alternatorului. Daca cineva a mai patit acest lucru il rog sa-mi dea si mie detalii despre modul de rezolvare a problemei.
    Masina este un Logan 1,6 90 cp are 4 ani si 48 000 km. Distributia cureaua pt accesorii intinzatoarele si fuliile sunt cele originale.

  • #2
    in momentul cand executi o frana de motor mai hotarata fuliile tind sa franeze cureaua de accesorii iar alternatorul tinde sa se invarte in continuare. Avand o inertie destul de mare in el din cauza rotorului destul de mare rezultatul e desfiletarea fuliei . La diesel unde cuplul e mult mai mare s-a adoptat o fulie cu ambreiaj , fulia de la diesel decupleaza singura la frana de motor (exact ca la un mountain- bike cand te deplasezi dar nu dai din pedale ) . daca ai strans bine teoretic n-ar trebui sa mai ai probleme , bine era sa fi pus si ceva adeziv de filete , nu super glue sau alte balarii , exista ceva special de filete.
    Pain brings out the truth in us all...
    ...how much truth can you stand?

    Comment


    • #3
      Eugen, te inseli! alternatorul este un generator trifazic, iar tensiunea indusa se opune miscarii. intotdeauna un alternator care functioneaza corect va fi o sarcina pt motor. in nici un caz nu se va invarti in virtutea inertiei daca are excitatia pusa. un om normal (fara pregatire sportiva) poate produce la mana cam 25W. daca prinzi in menghina un alternator,ii pui excitatia de la un acumulator il vei invarti foarte greu.
      sigpic

      Comment


      • #4
        no bun pana aici sunt de acord cu tine , merg la 80 la ora cu faza lunga, proiectoare , casetofon si dezaburire pornita , alternatorul gafaie transpirat si eu execut o schimbare a regimului motorului destul de severa , moment in care alternatorul ar invarti intr-una ca doar consumatorii sunt in continuare prezenti dar cureaua tocmai si-a schimbat regimul de turatie cu 2- 3000 de rotatii . Fulia fiind stransa in sensul de rotatie al curelei automat acolo apare o solicitare . Vorbim de cazuri extreme nu de un logan al carui turometru a stat toata viata undeva intre 2000 si 2500 de rot maxim , ca acolo sigur sansele sunt mici sa se intample ceva . Eu alta explicatie nu gasesc, masina a mers 4 ani si 48.000 km deci eu zic ca a fost montata bine , exclus: "defect de fabricatie" , "defect de montaj" sau " nu ti-au strans-o aia bine in uzina" .
        Pain brings out the truth in us all...
        ...how much truth can you stand?

        Comment


        • #5
          "defect de fabricatie" la prinderea fuliei ... fara pompa de apa nu ai ramas ... masina poate merge si fara cureaua de accesorii ... pompa de apa este antrenata de cureaua de distriburie

          Comment


          • #6
            fulie alternator desurubata

            Salutare.
            Cu oaresce intarziere apar si eu cu problema mentionata mai sus.
            Sa povestesc cum s-a intamplat.
            Logan 1,4; 4 ani; 22000km; Mesrg la servici cu masina.Parchez, opresc motorul, dau sa cobor...cand simt o smucitura.Am dat vina pe un caine ce alerga o pisica in jurul masinii.
            Dupa program ma sui, pornesc...cand dau sa plec...abia se mai invartea volanul, servo nu mai functiona, in rest totul era ok.Am dat vina pe o pana de cauciuc.Am oprit in 10m si m-am dat jos.Rotile ok.Am deschis capota.Cureaua accesorii flencanea.Am crezut ca e rupta.Cutea schimbata de 3 luni.Cand trag de ea era intreaga.Dar ma uit mai atent si vad ca fulia alternator atarna pe acolo.Nu cazuse pentru ca nu avea loc.Nici sa o scot nu aveam cum.Am sunat mecanicul si i-am explicat situatia.L-am intrebat daca moare bateria pana la el daca merg asa.A zis ca nu asta e marea problema ci posibilitatea de a-mi arde calculatorul asa ca trebuie tractata.Am apelat la un amic normal
            Ajuns acolo mi-a spus ca trebuie alta fulie cu 5 canale.M-am conformat doar ca s-a dovedit a fi cu 6 si noroc ca s-a putut schimba.Initial a vrut sa o puna tot pe cea originala pentru ca cea cu 6 nu era de gasit.Cea originala parea ok.Dar vroia sa o puna la loc cu o pasta speciala.Dar norocul a dus ca gasirea uneia noua cu 6.Intrebandu-l dece s-a desfacut singura fulia.Prima data cand m-a pus sa cumpar alat a zis ca e posibil sa fie fisurata.Dar cand a vazut ca nu gasim cu 6 a zis ca probabil nu a fost stransa corect din fabrica.Totusi dupa 4 ani sa se defaca?Daca era stransa prost din fabrica cred ca se defacea mai devreme.Oricum sunt multumit ca am pus una noua pentru ca am inlaturat gandul unei fisuri existenete in fulia masinii mele

            Totusi ramane intrebarea.De ce s-a desurubat? Nu cred in varianta desurubarii la frana de motor.Din ce am observat la aceasta piesa exista o piulita care se strange pe axul rotorului si o bucsa ce se invartepeste aceasta piulita.Deci ele nu sunt sudate si miscarea acestei bucse, care are cele 6 canale peste care este trcuta cureaua, este transmisa prin aderenta dintre cele 2.Deci practic in cazul unui shoc intr-un sens sau altul cele 2 aluneca une pe langa cealalta.Mi degraba dau vina pe momentrul cand se incinge, dilatandu-se acea piulita o fi posibil la oprirea masinii, neexsitand consumatori sa apara acea inertie a alternatorului.
            Astept pareri.
            P.S. cred ca se putea face un sistem mai sigur de prindere a acelei fulii.

            Comment


            • #7
              sall pt flo_sf25 ce mecanik ai avut sa spuna ca se arde calculatoru daca mergi fara curea alternator eu am fost la dacia cervice sa vad cat costa schimbatul fulie alternator ,rola antinzatoare si curea si mi a zis ca an cazul an care se rupe cureaua pot merge cu masina cat tine bateria nu a specificat nimik altceva asta ca nu le am schimbat eu atunci pe loc ami ceruse prea mult 1050 roni (noiembrie2011) apropo fulia de alternator cu ambreiaj de la disel se potriveste la 1,4 tot de la el stiu ,asa o fi nu am cumparat piesele urmeaza

              Comment


              • #8
                Originally posted by electrica2000 View Post
                sall pt flo_sf25 ce mecanik ai avut sa spuna ca se arde calculatoru daca mergi fara curea alternator eu am fost la dacia cervice sa vad cat costa schimbatul fulie alternator ,rola antinzatoare si curea si mi a zis ca an cazul an care se rupe cureaua pot merge cu masina cat tine bateria nu a specificat nimik altceva asta ca nu le am schimbat eu atunci pe loc ami ceruse prea mult 1050 roni (noiembrie2011) apropo fulia de alternator cu ambreiaj de la disel se potriveste la 1,4 tot de la el stiu ,asa o fi nu am cumparat piesele urmeaza
                nu stiu daca se potriveste.au tot schimbat in timp piesele cei de la dacia incat trebuie sa ai mare grija ce cumperi.
                despere calculator nu situ ce sa zic.poate nu calculatorul cat acel circuit de incarcat bateria.
                ce este sigur e ca am ajuns la 29000km si nu au mai fost probleme mai ales ca mi-am instalat singur si cb.cred ca a fost doar un caz izolat.

                Comment


                • #9
                  am schimbat fulia ,rola si cureaua ,fulia de alternator disel difera ca forma de original 1,4 se potriveste la fix si mege brici e cea cu ambreiaj piese +manopera 500 roni piese originale nu am fost la dacia la alt cervice .

                  Comment


                  • #10
                    Imi pare rau ca trebuie sa o spun, "Dumnezeu te intelege". Scrie te rog, o fraza, ca sa o intelegi si tu, citindu-o.
                    Last edited by 77sky; 8 September 2012, 17:58.

                    Comment


                    • #11
                      big_electro61 nu era valabil pt tine + ca nu ti am cerut parerea

                      Comment


                      • #12
                        am patit aceeasi problema. mai trist este ca sunt in munti. acum trebuie sa caut un mecanic care sa puna fulia si cureaua la loc pana acasa unde sa o bag la un service ca lumea. daca gasesc un meserias si strange fulia, respectiv pune cureaua cum trebuie risc mult daca merg 150 km pana acasa?

                        Comment


                        • #13
                          mergi mai incet si fara frane de motor, pana pui alta fulie ok.
                          internal combustionizer

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by fermi View Post
                            am patit aceeasi problema. mai trist este ca sunt in munti. acum trebuie sa caut un mecanic care sa puna fulia si cureaua la loc pana acasa unde sa o bag la un service ca lumea. daca gasesc un meserias si strange fulia, respectiv pune cureaua cum trebuie risc mult daca merg 150 km pana acasa?
                            Se poate merge si fara curea accesorii, cat tine bateria; eventual reincarcare de la alta masina si asta e, nu ramai in drum pentru asta.
                            Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.

                            Comment


                            • #15
                              masina merge pe baterie.consumatori cat mai putini.calculatorul masinii functioneaza pana pe la 9 volti.nu ai 9 v nu pleaca calculatorul .daca nu ai curent suficient in baterie daia nu pleaca nici impinsa, nu ca ar sarii distributia.am avut un clio diesel.nu mai incarca.mi sa dus fulia de la alternator.intradevar dieselul dupa opirea motorului are o miscare de inapoi.pt aceasta miscare are ceva la fulie.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              Anulare DPF
                              Politica de Securitate Google