va salut,am un logan de 1.4 are 33 000 km si de vreo 2 luni in intersectii cand tot trebuie sa pun frana suiera frana cand o apas,la revizia de 3 ani trebuie sa merg doar in decembrie...pot sa mai stau cu ea asa pana atunci?trebuie sa va spun ca pana acum nu am avut cu ea nici cea mai mica problema...a functionat perfect.Din ce stiu eu la revizia cu nr 3 se schimba placutele de frana...este oare de la placute sau de la altceva.Astept sa imi raspunda cineva ...va multumesc!
Suierat La Frana
Collapse
X
-
Salut.
Verifica sa vezi daca cumva freaca fier pe fier
Numai bine.
citi km ai cu masina?stiu ca nu e asta un criteriu,dar asa informativUn Logan----YNG-----
Numai bine.
-
Fugi cat mai repede la service sa se uite la placutele de frana , sigur trebuie schimbate , depinde de la masina la masina si de cum s-a mers in cei 33 mii km , unii le-au schimbat la 30 mii , altii la 70 mii km, sigur e de la placute, altceva nu are de la ce ... de sabotii frana spate stai linistit ca duc peste 70 ,80 mii kmDaca prostii ar zbura, ar fi intuneric.
Comment
-
Man , cum sa spui ca a prins praf intre placute si disc si d-aia scartaie ? Mai ales daca e rulata in oras , locul dintre placute si disc e foarte mic , nu are pe unde intra praf , asta e o prostie . Sunt uzate mai mult ca sigur .Daca prostii ar zbura, ar fi intuneric.
Comment
-
Originally posted by samy0388 View PostMan , cum sa spui ca a prins praf intre placute si disc si d-aia scartaie ? Mai ales daca e rulata in oras , locul dintre placute si disc e foarte mic , nu are pe unde intra praf , asta e o prostie . Sunt uzate mai mult ca sigur .
1. Ai vazut tu ca atunci cand speli masina si o lasi in parcare vreo 2,3 zile nemiscata cum iti ruginesc discurile ? apoi pleci cu masina si se curata rugina infima de pe discuri ramanand unde ? in placute evident .
Si placutele alea avand rugina pe ele - deci si ala e tot un praf - NU scartaie.
2. Prin tocirea placutelor pe disc ce rezulta ? e o chestie neagra care se depune pe jante - ai sa ramai socat, ce crezi ca e ? PRAF frate ... nu o fi un praf de pamant , dar tot daunator ar trebui sa fie
Ca sa intre praf intre placuta si disc pentru a scartai trebuie cel putin sa scoti discul de pe masina cu tot cu etrieri plus placute, sa il bagi in noroi cu totul , apoi in praf uscat si iti garantez ca nici atunci nu scartaie si inca franeaza . Iti recomand sa te uiti la 4X4 cum se baga aia prin noroaie - acolo parca te-as crede ca scartaie un pic placutele
Astept sa mai zica cineva ca scartaie placutele din cauza prafului , nu d-alta , dar sa deschid thread nou , "s-avem de ce ne rade"
PS vroiam sa dau quote la postul lui bogdan , dar din graba si ras am dat la al meuLast edited by 827sam; 17 September 2010, 09:36. Reason: PS vroiam sa dau quote la postul lui bogdan , dar din graba si ras am dat la al meuDaca prostii ar zbura, ar fi intuneric.
Comment
-
sustii sus si tare ca placutele lui sunt uzate 100 %. daca nu traiesti experienta nu stii si vorbesti din "cunostinte". se mai intampla la a mea sa mai scartaie din an in paste la franari la viteza mica. de ce? sunt uzate placutele de frana? NU! spune-mi tu, ca tot "le ai" cu astea de la ce este.sigpic
Comment
-
Placutele nu scartaie de la contactul lor cu suprafata discului ci din cauza unor vibratii care apar (se intampla la placutele noi sau cele care nu au acel strat de vopsea temo-nustiucum). Zgomote la franare apar cand: placutele sunt extrem de uzate, discurile au acea bavura pe margine destul de groasa, ai intrat cu masina in noroi si ti-a intrat mizerie destula. De la praf nu scartaie, oricum acolo e un mediu continuu supus la praf.
LE: mai pot sa scartaie cand placutele au ajuns la un anumit grad de uzura (nu musai unu grad periculos) tot din cauza acelor vibratii care apar, sa nu uitam ca ciclul rece-cald cauzeaza contractari-dilatariLast edited by darksid3; 17 September 2010, 10:00.In fata unei minti tacute, se preda intreg Universul
Comment
-
Originally posted by bogdan_1984 View Postsustii sus si tare ca placutele lui sunt uzate 100 %. daca nu traiesti experienta nu stii si vorbesti din "cunostinte". se mai intampla la a mea sa mai scartaie din an in paste la franari la viteza mica. de ce? sunt uzate placutele de frana? NU! spune-mi tu, ca tot "le ai" cu astea de la ce este.
E normal sa scartaie un pic pana se curata praful de pe disc , dar baiatul zice ca ii scartaie in permanenta.
La fel cum scartaie foarte putin pe praf , si nu e scartait - defapt curata discul , asa scartaie si cand sistemul este foarte incins datorita franarilor indelungate si neventilarii discului probabil .
Nu sustin ca sunt uzate 100% , sustin ca e timpul sa le schimbe in scurt timp.
Ai simtit vreodata in pedala de frana cum atinge fier pe fier ?
In fine , crede-ma ca am condus multe masini , multe dacii si nu numai .
Constantincj - placutele pot scartai si din cauza materialului de rahat din care sunt facute - dar cum sustine ca abia de 2 luni ii scartaie inseamna ca sunt obosite , si nu din materiale proasteDaca prostii ar zbura, ar fi intuneric.
Comment
-
@ constantincj dupa ce ai fost la mecanic sa verifici palcutele de frana sa scrii si aici care este diagnosticul, ca sa elucidam acest "mister" pentru unii...
asa cum am mai spus, placutele de la loganul lui pot fi uzate, dar nu numai din cauza asta pot scartai, iar motivul pentru ca scartaie este faptul ca se aduna impuritati mici si dure intre palcuta de frana si disc si alte motiveLast edited by bogdan_1984; 17 September 2010, 10:21.sigpic
Comment
-
Originally posted by bogdan_1984 View Post@ constantincj dupa ce ai fost la mecanic sa verifici palcutele de frana sa scrii si aici care este diagnosticul, ca sa elucidam acest "mister" pentru unii...
asa cum am mai spus, placutele de la loganul lui pot fi uzate, dar nu numai din cauza asta pot scartai, iar motivul pentru ca scartaie este faptul ca se aduna impuritati mici si dure intre palcuta de frana si disc si alte motiveDaca prostii ar zbura, ar fi intuneric.
Comment
-
Zgomot – scartait metalic al franelor
De obicei indica un contact metal-metal intre placute si discul de frana, cel mai probabil placutele trebuiau schimbate cu mult timp in urma. Alezarea tamburilor/discurilor de frana va fi probabil necesara pe langa inlocuirea sabotilor sau a placutelor de frana.
Scartait al franelor
Poate fi cauzat de catre vibratiile dintre etrieri si placutele de frana, lucru ce poate fi remediat prin alezarea discurilor, prin aplicarea unei finisari nedirective dupa alezare, instalarea de placute noi sau prin aplicarea de vaselina sau compus izolator fonic in SPATELE placutelor.
SursaIn fata unei minti tacute, se preda intreg Universul
Comment
-
Originally posted by darksid3 View PostZgomot – scartait metalic al franelor
De obicei indica un contact metal-metal intre placute si discul de frana, cel mai probabil placutele trebuiau schimbate cu mult timp in urma. Alezarea tamburilor/discurilor de frana va fi probabil necesara pe langa inlocuirea sabotilor sau a placutelor de frana.
Scartait al franelor
Poate fi cauzat de catre vibratiile dintre etrieri si placutele de frana, lucru ce poate fi remediat prin alezarea discurilor, prin aplicarea unei finisari nedirective dupa alezare, instalarea de placute noi sau prin aplicarea de vaselina sau compus izolator fonic in SPATELE placutelor.
Sursa
As adauga la scartait al franelor
- folosirea placutelor de proasta calitate - de origine nu inseamna ca sunt cele mai bune (aici placutele scartaie la fiecare franare indiferent de temperatura)
- incingerea peste limita a intregului sistem de franare si implicit a placutelor de frana datorita fracarii , mie mi se intampla des sa se incinga placutele rau nu din fracare ci de la caldura emanata de motor (placutele scartaie doar la temperaturi mari , deci la rece si la drum lung sunt silentioase )Daca prostii ar zbura, ar fi intuneric.
Comment
Comment