Rugina Logan - totul despre problemele de rugina

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Originally posted by shark 2013 View Post
    Nici macar 2 luni si aprox 800 km .trist
    Imi pare rau ca se confirma ce am presupus cei cu capul pe umeri de pe aici: ca e aceeasi tabla de rahat si la Logan 2.

    Ceilalti aviatori or sa apara si te vor consola ca rugina apare si pe Mercedes, Audi, BMW, Veyron...
    Si-apoi, se va ajunge la concluzia ca ai chiar tupeu ca te plangi ca ti-a aparut rugina la o masina practic noua. Cum sa indraznesti asa ceva, cetatene? E o masina low cost, pot sa-ti apara si muschi, licheni pe bord, tu NU AI VOIE SA TE PLANGI.
    Aaa, daca plateai DUBLU pe masina, poate. Altfel, tu trebuie fii mandru ca ai achizitionat cea mai ieftina masina din clasa ei.

    Dacia uber alles! La rugina!

    Pentru romanii suparati ca li se zice adevarul: liber la aruncat cu pietre.
    Last edited by mr.K; 2 September 2013, 22:16.

    Comment


    • din pacate v-om ingrosa randurile acestui topic!! nu treceti nimic cu vederea, pentru orice problema cu tabla mergeti la dealeri si prezentatile problemele si ca vreti respectarea garantiei, or sa va duca cu vorba ca sunt factori externi ca nu este rugina este ceara si tot felul de motive sa nu faca obiectu garantiei, nu va lasati si amenintatii cu opc-u, reclamatii la vocea clientului si chemarea in judecata, va spun din experienta ca vor face tot posibilul sa evite respectarea garantiei!! !!

      Comment


      • Nu trebuie deloc marita nici-o poza, este destul de concludent ce se intampla acolo.
        Du-te peste ei si nu te lasa.
        "Sunt inofensiv dar gandul meu e criminal" - PARAZITII

        Comment


        • Deja a aparut rugina la logan II?sa le fie rusine,dute peste iei ca doar ai garantie.

          Comment


          • Mie imi pare mai degraba un fel de defect de vopsire, sunt prea optimist ca sa cred ca e posibil sa apara rugina asa repede. O fi fost tabla contaminata cu vreo solutie, vreun silicon ceva si s-a vopsit din neglijenta peste iar acum s-a umflat. E de urmarit cu mare atentie daca mai ai asa ceva si in alte zone, astfel poti concluziona. Eu zic ca e un caz izolat, cel putin asa sper.

            Comment


            • Daca tabla era deja ruginita si s-a vopsit peste stratul ala fin de oxizi, rugina apare si la o luna distanta. Deci, se poate.

              Comment


              • pai nu dau 6 ani garantie la tabla?! oricum urata treaba...ba rugina...ba casete de directie...si tot asa!
                Keep walking...

                Comment


                • Originally posted by lord_wader View Post
                  Mie imi pare mai degraba un fel de defect de vopsire, sunt prea optimist ca sa cred ca e posibil sa apara rugina asa repede. O fi fost tabla contaminata cu vreo solutie, vreun silicon ceva si s-a vopsit din neglijenta peste iar acum s-a umflat. E de urmarit cu mare atentie daca mai ai asa ceva si in alte zone, astfel poti concluziona. Eu zic ca e un caz izolat, cel putin asa sper.
                  Si mie mi se pare ceva neclar acolo; am si spus-o, cateva posturi mai inainte. De urmarit acest caz; sper sa avem si postari cu privire la rezolvarea cazului, eventual niste poze.
                  Daca e rugina, atunci Dacia chiar ca merita cele mai vehemente atitudini, ca sa fiu indulgent.
                  Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.

                  Comment


                  • Originally posted by jonnie007 View Post
                    pai nu dau 6 ani garantie la tabla?! oricum urata treaba...ba rugina...ba casete de directie...si tot asa!
                    asta nu inseamna sa scot masina din fabrica si sa gasesc rugina pe ia si sa stau linistit ca am garantie la tabla, nu este nici o scuza....sau poate o fi o noua otiune mai mult decat full )

                    Comment


                    • Un articol interesant, despre tabla folosita la Logan.
                      Pentru a putea fi folosită în producţia de caroserii, care acum se face automatizat, tabla trebuie să fie uniformă - caracteristicile metalului trebuie să fie la fel pe toată întinderea şi grosimea sa şi galvanizată - tabla trebuie acoperită cu un strat uniform de zinc care împiedică ruginirea.

                      Numai că indienii de la ArcelorMittal nu au investit la Galaţi cele 50 mil. euro necesare în laminorul de tablă pentru a obţine tablă galvanizată şi uniformă şi de aceea Ford şi Dacia pur şi simplu sunt nevoite să importe tablă pentru caroserie din afara Româ*niei. Astfel, industria românească a ajuns într-o anomalie uriaşă - să producă la Galaţi tablă care să nu poa*tă fi folosită pentru producţia de caroserie de automobile de la Piteşti, adică la o distanţă de 330 km.

                      Cantitatea de metal feros şi neferos care intră într-un automobil este cuprinsă între 750 kg şi 950 kg în funcţie de clasa din care face parte. Din această cantitate, între 600 şi 800 kg reprezintă metalul feros dintr-un automobil, de la panourile din tablă la oţelul utilizat în transmisii şi fonta din blocul motor. Cantitatea de tablă utilizată într-un automobil este cuprinsă între 450 şi 700 kg, iar din aceasta între 55 şi 60%, adică între 250 şi 420 kg din tabla unui autoturism este tablă de exterior, adică de caroserie.

                      Totuşi, din cantitatea totală de tablă, între 18 şi 24%, adică între 81 kg şi 170 kg este achiziţionată de Dacia de la ArcelorMittal, îndeosebi piese de tablă „ascunse“, cele utilizate în interiorul caroseriei, cum ar fi elementele din interiorul portierelor, hayonului, plafonului sau capotei motorului.

                      Aceasta pentru că ArcelorMittal vinde doar tablă groasă, pe când cea de caroserie trebuie să aibă anumite caracteristici care nu satisfac cerinţele de calitate ale Dacia.

                      „Indienii nu au investit. Tabla «înfloreşte» în cel mult un an“, spun surse de la Dacia

                      Astfel, luând în calcul o producţie anuală de 300.000 de maşini, cei de la Dacia au cumpărat anul trecut în total 172.000 de tone de tablă, din care doar circa 35.000 de tone din România de la ArcelorMittal Galaţi, potrivit calculelor ZF.

                      În condiţiile în care o tonă de tablă netratată costă între 500 şi 600 de euro, iar o tonă de tablă tratată costă între 800 şi 900 de euro, cei de la Dacia cheltuiesc în medie peste 120 de milioane de euro pe tablă, din care doar 25 de milioane de euro merg către achiziţii de la ArcelorMittal.

                      Dacă Dacia ar achiziţiona toată tabla din România, cei de la Galaţi ar primi doar de aici venituri suplimentare de peste 100 de milioane de euro.

                      „De ce nu se cumpără mai multă tablă din România? Deoarece indienii de la Mittal nu au investit deloc în laminarea tablei la un standard de calitate care să ofere cel puţin şapte ani rezistenţă la coroziune. În trecut au existat cazuri în care a fost livrată tablă deja ruginită. Dacă vopseşti o astfel de tablă în cel mult un an „înfloreşte“ rugina pe ea“, au explicat surse apropiate uzinei Dacia.

                      Dacia achiziţionează tablă pentru panourile exterioare ale caroseriei, cum sunt aripile, capota motorului, plafonul sau hayonul portbagajului de la compania U. S. Steel din Kosice, Slovacia, dar şi de la producători din Germania. „Pentru a rămâne un jucător important pe piaţa auto trebuie să construim maşinile cu tablă de calitate, care să nu ruginească“, au mai explicat sursele.

                      În 2008 Dacia a demarat o campanie de rechemare a maşinilor Logan sedan fabricate până la sfârşitul anului 2006 pentru verificarea apariţiilor punctelor de rugină în pasajele roţilor spate, campania fiind lansată după ce mai multe maşini asamblate între 2004 şi 2006 deja prezentau aceste puncte de rugină. La acea vreme au fost rechemate în service pentru aplicarea de material anticoroziv suplimentar peste 400.000 de maşini.

                      Astfel, România importă prin Dacia şi Ford circa 500.000 de tone/an de tablă şi benzi laminate la cald şi rece pentru producţia de caroserii auto, în condiţiile în care tabla furnizată de ArcelorMittal Galaţi (fostul combinat Sidex) nu îndeplineşte condiţiile pentru a fi folosită la producţia de caroserii auto.
                      Sursa.
                      Last edited by IancuMIC; 3 September 2013, 17:30.
                      Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.

                      Comment


                      • cica pt export caroseriile sunt scufundate in zeama aia de 3-4 ori...pt romania o singura data ...trageti voi concluzia

                        Comment


                        • serios?unde ai auzit asta?eu cred ca le trec prin zeama i9n viteza si pe urma le mai dau cu un penson.
                          Welcome to the Club, We Have Jackets !

                          Comment


                          • trist de aici trag o singura concluzie : Logan 1 , probabil a fost mult mai bun ca Logan 2 , cel putin nu a aparut rugina asa repede .

                            Comment


                            • Am vazut ceva asemanator la un ph2 in show-room cand umblam eu sa imi cumpar masina.
                              Era culoarea neagra si avea o cacanarie fix in mijlocul unei usi fata. I-am aratat problema agentului de vanzari, a facut fete-fete ca nu observase nimeni de la ei ci a trebuit sa vina un client ca mine sa le atraga atentia....Oricum au luat masina de acolo si au remediat problema la vopsitorie.
                              Oricum nu era vorba de rugina ci de niste scame, impuritati liptite pe tabla si vopsit peste ele.
                              Inclin sa cred ca si colegul de mai sus, adica masina dumnealui are aceiasi problema, mizerie, impuritati, si vopsea peste. Nu e o nota buna pentru fabricant dar chiar nu cred ca avea timp sa rugineasca in timpul scurs de la achizitionare.
                              Chiar il rog pe colegul nostru sa ne tina la curent cu problema, ce s-a intamplat acolo si cum s-a rezolvat.
                              Doar mi-am spus parerea...nu am aparat Dacia.

                              Comment


                              • In alta ordine de idei...are careva habar unde gasesc vopsea + lac, nu mult (maxim 50 gr.) in fct. de codu' de culoare al masinii?
                                Ptr. retusuri am nevoie, nu suprafete mari, deci cantitate mica.

                                In urma cu vreo 2 ani de zile, am luat de la dealer dacia kit corector (vopsea+lac protector) pe comanda. Acu' am sunat si cica NU se mai poate, nu se mai face, nu se mai comercializeaza kitu' cu pricina.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google