Rugina Logan - totul despre problemele de rugina

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • O sa fiu sincer , Loganul meu dupa 4 ani de utilizare si aproape 50.000 de km la capitolul rugina se prezinta foarte bine la exterior in ciuda faptului ca in urma cu 2 ani am avut un incident in partea din spate , compartimentul portbagaj cel putin ce se vede la exterior nu are gram de rugina, ca pe interior poate sa fie horror nu contest!!

    Sa vorbim de pret , am dat pe el cca 7500 de euro (in acea perioada era la Dacia un discount care practic inlocuia tichetul rabla) , model Laureate fara alte optiuni!!

    In acest pret s-a oferit un motor anemic dar destul de fiabil , in tot acest rulaj n-am avut decat mici probleme cu pornirea la cald - singura problema atat + acele scurgeri de ulei la capac culbutori (rezolvat aparent pe garantie) , AC , CD-Radio cu BT , oglinzi electrice si incalzite , servo-directie , doua airbag-uri frontale , proiectoare ceata , geamuri electrice fata , roata de rezerva de dimensiuni normale.

    Facand o analiza in toti acesti 4 ani de utilizare pot spune ca a fost o alegere echilibrata daca este sa adaug in ecuatie ca am vrut masina noua!!
    Rugina inca nu-si face simtitta prezenta pe exterior cel putin , deci este ok tinand cont repet de cat am dat pe masina si timpul scurs!

    La momentul respectiv atat mi-am permis pentru o masina noua!!

    Se schimba situatia insa cand constati ca dai pe masina 12.000 de euro (Logan/mcv 2 dci) si observi aparitia ruginei la nici un an de la achizie !! aici e problema care deranjeaza foarte mult.

    Daca as mai cumpara Dacie de noua ? NUMAI daca bugetul nu mi-ar permite altceva mai bun tot nou , altfel sunt n variante de unde cu 7500 de euro de ex se pot luat masini foarte bune care de noi au costat de la 14.000 de euro in sus!!
    sigpicLogan , from point A to anywhere in the world .....yeap , no problem!!! but hey!!! you said modern roads right ?

    Comment


    • Sper sa nu fiu off topic dar ce parere aveti de vopseaua autovapanta?daca as aplica pe sub masina vopseaua asta,inclusiv pe la oale,ar fi ok?stiu ca insonorizeaza destul de bine,cel putiin cea care se aplica cu pensula nu la tub.Din cate am inteles,asa ca o vorba in vant,ar fi ok si pt usi sa se aplice,pe interiorul fetelor.

      Comment


      • Originally posted by stolniceanulucian View Post
        Are un coleg de servici un Golf 6 din acela la pret de Logan (a dat 8500 de eur pe el).
        Nu are gram de rugina, vopseaua este superba. De interior nu mai vorbim.
        Are doar o mica problema, nu ii functioneaza motorul (este deja la al doilea rand de injectoare - 5000 RON setul) - dar repet, nu are gram de rugina
        Pai aici iar alunecam pe drumul catre diesel vs benzinar aspirat. Asa sunt si multe Loganuri dCi cu probleme ce implica sistemul de alimentare, probleme la fel de costisitoare.

        Dar! Hai sa cautam rezolvari pentru rugina si, foarte important, sa nu ne prefacem ca rugina nu e o problema, ca deja curg report-urile pe acest threat.
        sigpicI don't want you to think like me, i just want you to think.

        Comment


        • Vopseaua autovapanta,dupa cum spuneam mai sus,poate fi o solutie pt prevenirea ruginei?!

          Comment


          • Nu. Rugina este prezenta in tabla inca din fabrica. Daca rugina ar fi cauzata de mediul exterior, toate masinile ar fi avut probleme cu rugina.
            Golf-ul ala din 2001 care nu rugineste, crezi ca este tratat cu vopsea autovapanta?
            sigpicI don't want you to think like me, i just want you to think.

            Comment


            • Golf.ul ala de care spui este din start o tabla mai groasa si tratata cum trebuie,nu cunosc procedeul dar am avut sansa (nesansa pt proprietar) sa vad un golf lovit in aripa spate si gaurita tabla,aia e tabla de tanc fara sa exagerez)
              Cat despre vopseaua autovapanta,ma refeream ca si solutie de prevenire,ca acum nu o sa mergem in fabrica sa cer constructorului sa puna tabla mai groasa sau tratata cum trebuie....asa ca ma repet,vopseaua autovapanta poate fi o solutie?aduce imbunatatiri pentru a prevenii ,acolo unde este aplicata ,rugina?
              Last edited by Olly09; 5 November 2016, 15:28.

              Comment


              • Ma repet si eu, sau "iti mai repet inca o data" - cum ar spune un coleg: problemele de rugina nu apar acolo unde o julesti si o lasi in ploaie. Sunt o gramada de cazuri in care tabla nu a ruginit, desi a fost expusa ani de zile. Problema cu rugina, in cazul Loganului, este ca apare din interior; vopseaua incepe sa infloreasca si rugina isi face loc.
                sigpicI don't want you to think like me, i just want you to think.

                Comment


                • Originally posted by stolniceanulucian View Post
                  Are un coleg de servici un Golf 6 din acela la pret de Logan (a dat 8500 de eur pe el).
                  Nu are gram de rugina, vopseaua este superba. De interior nu mai vorbim.
                  Are doar o mica problema, nu ii functioneaza motorul (este deja la al doilea rand de injectoare - 5000 RON setul) - dar repet, nu are gram de rugina
                  Pai nah, a vrut omu' dizăl, ca a auzit el CA COnsuma putin.
                  Acum cred ca s-a lamurit cum e sa cumperi diesel sh.
                  Economia facuta pe cheltuielile contra ruginii de altii, o da pe injectoare si tot acolo iese, dar totusi are in curte ceva numit MASINA.
                  Daca lua un benzinar aspirat, scapa de problemele astea.
                  Last edited by mr.K; 5 November 2016, 16:04.

                  Comment


                  • Tabla lovita care nu a ruginit in timp scurt,inca si.a pastrat stratul anticoroziv.Stratul asta parca ajuta la impiedicarea fierului(tablei) sa reactioneze cu oxigenul,cam asa parca era...daca ma gandesc la ce spui imi vine in minte ori faptul ca stratul asta este de calitate proastra (compus chimic instabil,la nivel micro ) ori stratul de pe verso al tablei este de o mai proasta calitate...si permite oxidarea.

                    Comment


                    • Originally posted by vitriol View Post
                      Nu. Rugina este prezenta in tabla inca din fabrica. Daca rugina ar fi cauzata de mediul exterior, toate masinile ar fi avut probleme cu rugina.

                      Nu chiar toate, ci doar acelea care nu au tabla galvanizata/tratata corespunzator inainte de vopsire.
                      La alte marci evident tabla este in primul rand de mai buna calitate, mai groasa chiar, si evident galvanizata /tratata cu simt de raspundere.

                      Cat timp agentii corozivi exteriori-umezeala, solutii de spalat , sarea de pe drumuri, etc nu pot ajunge la stratul de fier, evident nu rugineste nimic.
                      Poti sa ai chiar zgarieturi sau lovituri-daca s-a luat doar vopseaua sau chitul si stratul de protectie(zinc) inca e intact, nu va rugini in veci.
                      Cand s-a distrus stratul ala, rugina are liber sa atace. Dar atentie, depinde si de zona . Sunt zone unde umezeala nu s e scurge imediat si persista foarte mult, si atunci alea ruginesc cu preponderenta.
                      De aia poti sa ai o zgarietura pe o aripa spre exemplu, dar acolo apa se scurge foarte repede dupa fiecare ploaie, va rugini foarte incet. Insa pot fi alte zone unde apa sa musteasca/balteasca zile intregi sau chiar saptamani in sezoanele ploioase, si evident acolo rugina va lucra accelerat.
                      Spre exemplu la usi-de ce rugineste des partea inferioara a usilor? Pentru ca aia e o z ona foarte expusa - ajunge usor apa de pe carosabil acolo, ba mai poate intra apa chiar si pe sus pe la garnitura geamului. Daca orificiul a la de scurgere mai e si infundat cu praf/mizerie, sunt toate conditiile ca apa sa bateasca acolo si sa duca la o ruginire accelerata.



                      Dar cel mai bun exemplu este la aripile spate-cei care si-au montat protectii de plastic, au avut surpirza sa gaseasca mai multa rugina sau chiar tabla mancata complet! Pentru ca intre tabla si plasticul ala apa a "mustit", mai ales in sezonul de toamna/iarna.

                      Faptul ca rugina e prezenta inca din fabrica este o teorie, probabil de luat in seama desi eu nu o cred. Problema este tratamentul anticoroziv al tablei-galvanizarea adica. Asta este foarte prost la Dacii, pe alocuri chiar inexistent.
                      Eu nu cred ca aia pun din fabrica elemente de caroserie ruginite si le vopsesc pe deasupra.
                      Cat despre zonele cu umflaturi- acolo inseamna ca rugina a pornit din spatele tablei. Eu nu stiu daca rugina poate porni din interior, asa pur si simplu, daca ambele fete ale tablei sunt complet sigiliate.
                      Chiar daca, prin absurd, aia pun tabla ruginita din fabrica, in mod normal chiar daca vopsesti peste tabla ruginita , daca ai sigiliat bine si ai taiat orice contact cu exteriorul-adica oxigenul din aer, rugina aia nu mai poate avansa.
                      In lipsa oxigenului procesul de ruginire nu poate avea loc.

                      Oricum, concluziile sunt clare:
                      -la Pitesti se neglijeaza operatia de galvanizare
                      -nu orice fier expus rugineste la fel de repede, ci in special zonele unde apa/umezeala sta mult timp si mai ales daca s-a deteriorat stratul de protectie si s-a ajuns la fier.
                      -evident fata agentii corozivi exteriori-umezeala si a lte substante, rugina nu ar exista. Daca eu plasez o tabla neprotejata intr-o incinta perfect uscata, pot sa o tin acolo 100 de ani, nu avea avea punct de rugina. Ca nu are de unde sa inceapa procesul.
                      -nu cred ca poate porni rugina din interior chiar si in ipoteza existentei unor particule "ingropate" din fabrica sub chit+vopsea. Deoarece rugina este o reactie chimica fier+oxigen. Ori daca eu am sigilat particula aia bine si nu are contact cu aerul, reactia chimica se stopeaza. Din cata chimie stiu eu

                      Si am mai citit undeva pe alt forum o teorie ca spalatul masinii in spalatoriile de la noi agraveaza mult rugina.
                      Intr-adevar, aia am impresia ca folosesc solutii cu hidroxid de sodiu care e foarte coroziv. Ei folosesc solutii ieftine dar proaste. Si mai si freaca masinile alea in draci la urma, mai baga si f urtunul pe d edesubt/prin pasajele rotilor unde mai ramane umeazeala stagnanta multe zile si uite asa, tabla fiind proasta/neprotejata corespunzator la Logan se ajunge unde se ajunge.
                      Ca sa nu zic ca la o spalatorie o masina se freca cu matura de aia de plastic...

                      Originally posted by Olly09 View Post
                      Vopseaua autovapanta,dupa cum spuneam mai sus,poate fi o solutie pt prevenirea ruginei?!
                      Doar daca sigileaza complet tabla. Daca nu, rugina se va manifesta nestingherita pe dedesubt indiferent cu ce dam. Ba chiar intre tabla si stratul ala daca e ne-etanseitate, apa va intra si musti acolo si va rugini chiar mai repede elementul respectiv.
                      Ideea este sa tai complet contactul tablei cu apa sau oxigenul. In momentul ala oxidarea fierului(=rugina) nu mai poate avea loc.
                      Last edited by anto84; 5 November 2016, 17:30. Reason: Automerged Doublepost

                      Comment


                      • Nu pentru tine am scris. Drept urmare, te rog sa nu ma mai citezi. Chiar nu ma intereseaza ce ai de spus.
                        sigpicI don't want you to think like me, i just want you to think.

                        Comment


                        • Originally posted by anto84 View Post
                          Nu chiar toate, ci doar acelea care nu au tabla galvanizata/tratata corespunzator inainte de vopsire.
                          La alte marci...
                          Oricum, concluziile sunt clare:
                          -la Pitesti se neglijeaza operatia de galvanizare...
                          La alte marci se foloseste baia de galvan multipla. Adica se galvanizeaza in mai multe straturi. La logan doar cu un strat.

                          Comment


                          • Despre ce vorbim aici? Pana si tabla zincata de pe acoperisul casei rezista mai mult.
                            Iar aia nu e spalata, ceruita, bibilita toata ziua, sta ca proasta pe casa, in ploaie, sub zapada...
                            Si costa si o fractiune din tabla de pe masina, care are si lac, si vopsea.

                            Comment


                            • Originally posted by Fanez View Post
                              La logan doar cu un strat.
                              Se da pe dracu, nu se da cu nimic, poate cu zama de rugina, sa "dospeasca" sub vopsea.

                              Comment


                              • tabla zincata de pe acoperisul casei rezista mai mult
                                Uite ca la asta nu m-am gandit
                                nu se da cu nimic, poate cu zama de rugina
                                Se da cu grund. Am vazut eu un grund care se dilua cu apa.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google