Rugina Logan - totul despre problemele de rugina

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Originally posted by vitriol View Post
    Nu pentru tine am scris. Drept urmare, te rog sa nu ma mai citezi. Chiar nu ma intereseaza ce ai de spus.
    Nici eu nu am scris neaparat pentru tine, am citat si comentat o afirmatie care este profund incorecta, anume ca rugina nu are printre cauze si factorii externi. Si ai mai spus...ca daca factorii externi ar conta, "toate masinile ar rugini". Asa logica...
    Dar, fie cum doresti, nu te mai citez.

    Originally posted by Kojak View Post
    Se da pe dracu, nu se da cu nimic, poate cu zama de rugina, sa "dospeasca" sub vopsea.
    Nici in 2016 nu se da?
    Stiu ca a fost un lot 2004-2006 la care au recunoscut oficial chiar cei de la Dacia ca au dat buleala pe partea de tratament al tablei. Deci atunci chiar nu se dadea, sau se dadea din 2 in 2 masini, si apoi cand cumparai, dupa cum ti-era norocul... Cum masinile alea au ajuns la vechimea de 10-12 ani ele furnizeaza cele mai multe din cazurile grave(estetic) prezentate si pe aici cu poze.

    Oricum, ca idee, Loganul s-a dorit a fi o masina low-cost pe care nu o tii mai mult de 10 ani. Probabil asa si-au facut ei calculele la inceput, cand voiau sa se incadreze in 5000 de euro cel mai ieftin model si de aia n-au insistat pe tabla.
    Deja la 10 ani masina si-a facut treaba, ar trebui data la casat si luat alta. Acuma unii dintre noi am vrea sa ne tina 30, si carcotim ca de ce are puncte de rugina pe ici pe colo la 10-12 ani, si de ce nu tine cat una care costa dublu...
    Cam asta e, in rest, cazurile alea cu "rugina dupa 6 luni" sau 1 an sau 2 nu cred ca sunt la ordinea zilei si oricum alea se rezolva pe garantie.

    E adevarat, ca e putin aiurea ca tineau si Daciile din '83 mai mult la tabla decat Loganul, dar asta e "economia moderna", nu mai tii un produs 25 de ani, iei altul ca sa circule banii.

    Si oricum, chiar si astea de 7-10 ani cu probleme de rugina mai mici sau mai mari, inca functioneaza bine-mersi, problema e doar estetica.
    In rest, pana la 6 ani, din cate stiu se ofera garantie anticoroziune pentru rugina pornita din interior...deci, ce dorim noi de fapt de la masina asta? Sa tina tabla la fel ca la cele de 1.5-2 ori mai scumpe ?

    Si ce comparatie cu tabla zincata de pe casa, iti sta mintea-n loc...

    Probabil asa prosti sunt astia de la Dacia de nu pun si ei tabla de pus pe casa, ca n-ar avea probleme? Banuiesc ca sunt costuri suplimentare consistente pentru galvan izare multipla sau ce-ar trebui sa faca ei. Altfel, ar fi prosti sa nu faca? Pentru ca rugina e o antireclama serioasa pentru un producator de masini. Si de fapt e motivul principal pentru care unii nu vor sau nu mai vor Logan.
    Last edited by anto84; 5 November 2016, 21:52. Reason: Automerged Doublepost

    Comment


    • Originally posted by anto84
      Si ai mai spus...ca daca factorii externi ar conta, "toate masinile ar rugini".
      ..................................................
      Si ce comparatie cu tabla zincata de pe casa, iti sta mintea-n loc...
      1. La aceeasi factori externi, de ce unele ruginesc si altele nu....deci, factorii externi ies din ecuatie.
      2. Nu mai am pozele cu o Dacie 1300, din.... i.e.n. facuta pe comanda, din tabla zincata, din aia care se pune pe casa, ca uzina nu galvaniza pe vremea aia...cu motor frantuzesc si toate alea, a dat-o baba dupa ce a murit mosneagu la tigani, pe te miri ce, care, au urcat-o in caruta si dusi au fost.
      Mi-am adus aminte de un documentar ..in care se spunea ca fierul este o resursa pe cale de disparitie si ca se fac eforturi pt limitarea pierderilor prin oxidare, reciclare in proportie cat mai mare etc...vad ca astia cu societatea de consum ii dor in spit de poluare si resursele planetei.
      Last edited by Oti; 5 November 2016, 22:37.
      „Decât să înjuri întunericul, mai bine aprinde o lumânare.”

      Comment


      • eu pot sa zic ca la cele din 2009 exista o oarecare galvanizare a tablei.
        se vedea la ciobiturile facute de pietricele pe pasajul rotilor din spate.
        pe dreapta am raschetat masina binisor si nu i-am facut nimic de atunci, timp in care a tot plouat, si aplouat...
        n-a aparut pic de rugina. cred ca in 2009 au avut o tresarire
        si au vrut sa faca masini mai bune, dar le-a trecut repede.

        Comment


        • Mie imi sta mintea in loc sa vad ce mai scornesc unii ca sa apere onoarea Loganului.
          Zici, demonstrezi, ei tot Batman.

          Pana la urma, replica suprema e ca, fiind masina a low cost, e programata sa rugineasca.

          Eu cred ca daca pe tabla aia de pe casa ii mai dau si grund+vopsea+lac, tine naibii mai mult decat o sa existe marca Renault.
          Last edited by mr.K; 5 November 2016, 22:43.

          Comment


          • Originally posted by B997NDL View Post
            eu pot sa zic ca la cele din 2009 exista o oarecare galvanizare a tablei.
            se vedea la ciobiturile facute de pietricele pe pasajul rotilor din spate.
            pe dreapta am raschetat masina binisor si nu i-am facut nimic de atunci, timp in care a tot plouat, si aplouat...
            n-a aparut pic de rugina. cred ca in 2009 au avut o tresarire
            si au vrut sa faca masini mai bune, dar le-a trecut repede.
            Asta am observat si eu la loganul din noiembrie 2006. Din iunie sau iulie 2006 tabla a primit alt tratament. Lucrul asta reiese si dintr-o serie de pe civ, s-a mai adaugat o litera la o serie.
            sigpic

            Comment


            • Originally posted by Oti View Post
              1. La aceeasi factori externi, de ce unele ruginesc si altele nu....deci, factorii externi ies din ecuatie.
              Unele ruginesc pentru ca nu este tratata tabla corespunzator.
              In rest, factorii externi nu au cum sa "iasa din ecuatie", pentru ca in lipsa oxigenului din aer si a umezelii nu prea exista rugina. Totul este ca tabla sa fie "sigilata" pentru a nu intra in contact cu factorii externi. La cel mai mic contact apar punctele de rugina si in cateva ore.
              Se pare ca Dacia nu reuseste sa "sigileze" tabla prin galvanizare.
              Probabil este de ajuns si un por minuscul pe unde sa intre umezeala, deoarece rugina va porni si va "manca" pe sub tabla.
              Desigur, conteaza si calitatea tablei folosite, cum a fost transportata/depozitata, etc. Probabil ca uneori se vopseste pe deasupra tabla deja ruginita.

              Comment


              • Iar incepeti circul , sunteti incredibili ! faceti ce faceti si tot timpul trebuie sa se ajunga la flame.

                E masina low cost fratilor obisnuiti-va cu ideea !!! vreti ceva mai bun nu va opreste nimeni , luati-va alta masina sh care nu rugineste nici in 15 ani si gata!!

                Tabla de pe casa e o tabla ordinara procesul de galvanizare e foarte simplu pentru o foaie de tabla amarata , se schimba foarte mult datele problemei cand din tabla aia trebuie sa faci caroserie de masina si de acolo sa incepi sa galvanizezi , procesul este destul de costisitor , probabil ca Dacia nu recurge la toate etapele de galvanizare ca de low cost si aste e.
                sigpicLogan , from point A to anywhere in the world .....yeap , no problem!!! but hey!!! you said modern roads right ?

                Comment


                • Cel mai bine e sa vada diferenta de pret intre o țeava neagră si una galvanizata si apoi mai vorbim. Vremea mașinilor pe viața a trecut. Acum ne luam masini pentru maxim 8-9 ani (6 ani garantie plus inca 3 ani). In anii ăstia ajunge la pretul de program rabla.
                  sigpic

                  Comment


                  • Mihai,dealerul meu exact treaba asta mi.a spus-o..."masinile in ziua de azi sunt facute sa te tina maxim 10 ani"....s.a referit la masinile de buget..

                    Comment


                    • Ce zice dealerul sunt...povesti. Tin minte ca am fost la test drive prin 2012, cand a aparut "noul" Logan si i-am intrebat pe cei din reprezentanta despre tratamentul "tablei" si desigur ca mi-au zis ca "domle, tabla e galvanizata".
                      Loganul intr-adevar e o masina low-cost dar asta nu trebuia sa le permita sa-si bata joc de tratamentul anticoroziv in halul asta, pentru o masina produsa in anii 2000. Masina si asa are suficiente neajunsuri, compromisuri facute pentru a tine pretul mic: motoare de generatie veche ( ma refer la logan 1), antifonare slaba, scaune incomode, calitate per total slaba a asamblarii slaba ( vezi gama "larga" de scartaituri, greierasi samd).
                      Eu ma consider printre cei "norocosi" cand vine vorba de tabla; masina mea are peste 11 ani, anul trecut in martie a fost revopsita si cu toate astea rugina incepe sa reapara EXACT in locurile unde am avut inainte probleme. Si nu, nu s-a facut o treaba de mantuiala.
                      Inainte sa cumpar loganul am avut un Nissan din '86 care de vreo 5 ani sta parcat in curte. La intervale regulate mai dau cate o tura pe langa el si culmea, refuza sa putrezeasca desi sta parcat sub aer liber de atata timp.
                      Deci mie personal mi se pare inacceptabil ca o masina produsa in ultimii 10-15 ani sa mai aiba probleme cu tabla, chiar daca vorbim de un produs low-cost.
                      Dacia Logan 85 cubic inches 2k5
                      "Whenever you find yourself on the side of the majority, it is time to pause and reflect"

                      Comment


                      • Si ce Nissanuri poti lua acum la preturile pe care le are Dacia? Sa nu uităm ca Dacia e cea mai ieftina masina de pe piață. Sau ce alta masina poti lua la 7-8000 euro? Hai sa fim realisti!
                        sigpic

                        Comment


                        • E masina low cost fratilor obisnuiti-va cu ideea !!! vreti ceva mai bun nu va opreste nimeni , luati-va alta masina sh care nu rugineste nici in 15 ani si gata!!
                          Low cost nu inseamna ca trebuie musai sa rugineasca.
                          O masina low cost e o masina cu performante mediocre, cu tehnologie invechita, facuta din resturile de la modelele firmei mama, cu un design brut pentru a reduce costurile de prelucrare, cu service prost si construita sub un brand putin cunoscut.

                          Altfel, trebuia sa fie la aceeasi calitate cu Clio, dar sa aiba tabla care sa rugineasca.
                          Si stiai ce iti cumperi dinainte. Clio rat.

                          Comment


                          • Originally posted by Olly09 View Post
                            Mihai,dealerul meu exact treaba asta mi.a spus-o..."masinile in ziua de azi sunt facute sa te tina maxim 10 ani"....s.a referit la masinile de buget..
                            Si totusi...de tinut cred ca tine si Loganul un 15 ani , doar ca sunt problemele estetice. La altele pica motor/injectoare/turbina etc dupa 10 ani(bine, in functie si de nr de km).
                            De fapt, treaba cam asa sta: Renault dintotdeauna se pare ca face motoare mai fiabile pe termen lung, in timp ce VW exceleaza la caroserii.
                            Cert este ca eu de exemplu as prefera cateva zone cu rugina decat sa dau 5000 lei pe un set de injectoare sau pe mai stiu eu ce, ca era un post mai sus.
                            Pai cu 5000 lei faci caroseria ca noua. Ca sa nu mai zic ca daca imi pica motorul, nu mai pornesc masina de pe loc, in timp ce cu zone de rugina pe table masina merge bine-mersi, e doar problema estetica.
                            Last edited by anto84; 6 November 2016, 11:40.

                            Comment


                            • După 10 ani te lasă. Ori te lasa caroseria, adică apar câteva puncte de rugină, ori te lasa cateceva pe la motor, in cazul meu fac cam 40000km pe an. Daca o iei sa o scoți ca pe motocicleta, adică pana in 10000km pe an si aia doar când e soare si in rest in garaj, atunci datele problemei se schimbă.
                              sigpic

                              Comment


                              • Rugina la mine, descoperita dupa rabatarea banchetei spate- curatenie

                                Aripile si contra aripile reconditionate in toamna )))))


                                Rugina deja aparuta in conditiile in care elementul Acela e complet nou, tabla noua - piesa din Germania ( Klockerholm sau cum naiba ii zice)


                                Dar no problem, si-a luat doza de ulei+ parafina topita.....ne vedem peste 10 ani )))
                                Attached Files

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google