Da in exemplul ala era cupru dar ca principiu de "functionare" l-am pus
Rugina Logan - totul despre problemele de rugina
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
am luat azi masina de la meridian. cred ca au bagat ei putina ceara pe acolo, ca-mi curge din usi mama-mama. dar prin praguri sau stalpi nu prea cred ca au dat mai mult de 10 grame pt ca am scos dopul si am bagat degetul prin gaura aceea sa vad daca au dat cu simt de raspundere. ioc. nici macar praf nu am avut pe deget(masina e din 2005). mi-au pus in schimb aripioarele acelea ce protejeaza aripile in cant de eventualele pietricele. la usa din stanga cred ca le-au trebuit capacelul de cauciuc ce este pus peste contactul de pe stalp ce aprinde lumina la plafoniera pt ca nu mai era si am observat deabia acasa. le-au mai trebuit si doapele acelea mari care vin jos de tin covorasul de pe fata si contraaripa aceea de plastic.cele 2 doape mici din lateral m-i le-au pus ei ca nu aveam decat cate unu. mi-au mai dat si un 'CERTIFICAT DE CONFORMITATE A OPERATIUNII DE INJECTARE CU CEARA'. mi-au spus ca au aplicat o substanta speciala la oale spate care este apoi 'uscata'cu un fel de ultrasunete...ca la plombele astea noi de la dentist....procedeu care 'aproape' galvanizeaza tabla. dar cred ca nici el nu stia ce zicea acolo...ma rog dadeam si eu din cap, ca si cum as intelege. dar PUTE de mori. sper 10 ani sa nu mai am treaba cu rugina. asa zicea el (cel putin 10 ani). sper si eudar nu prea cred.sigpicVIAȚA ESTE SCURTĂ!!! TRĂIEȘTE-O LA MAXIM LA VOLANUL UNUI LOGAN
Comment
-
Protectiile de aripi le-au oprit ei, ca in multe cazuri.
Comment
-
PS: Darkside si Sky77: nu va mai bateti capu cu procesu de galvanizare, amandoi sunteti undeva pe aproape si vreti sa fiti unu mai destept ca altu, ref la galvanizare. Daca unu spune Zn si altu Cu care e mai destept? Sau credeti ca numai cu astea doua se poate face galvanizare......
Ideea e alta: galvanizare nu se mai face de mult timp la tabla folosita la autoturisme, aveti numai istorie in cap .
Pt ca e un proces costisitor si dureaza prea mult.
Galvanizarea sau metalizarea e demult uitata de costructorii de masini.
Sunt alte procese (folosite si la DACIA LOGAN) care asigura protectia la coroziune.
Deci Sky77 (chiar aveam pretentii) nu mai impunge cu wikipedia...dac ai ceva de adaugat vin-o cu argumente te rog.Last edited by Octavian; 3 April 2009, 19:17.
Comment
-
Mai Octaviane, de ce te grabesti sa raspunzi?
Sa o luam pe rand: "Partea Intunecata" precizeaza, descrie procesul de galvanizare (preluat de pe "uichipedia" de el, nu de mine...), cu elementul Cu.
A fost o gluma atentionarea mea cu "uichipedia" (reciteste postul meu, please!), si am precizat ca acea galvanizare se executa si cu alte elemente (si am dat drept exemplu ZN).
Nu am precizat nicaieri (iarasi te rog sa recitesti) ca acele acoperiri metalice se fac cu Zn, in domeniul auto. (am spus "materiale")
Asadar nu am venit eu sa precizez ca tablele protejate anticoroziune sunt strict galvanizate cu...ZN; nu am scris nimic despre "tabla galvanizata la Logan"...
Of...
P.S. Si o intrebare, de curiozitate: cum sunt tablele pe VW ori skoda, sunt ori ba "galvanizate"?
Si inca ceva: tu esti inginer, eu nuLogan Ambition-dCi, 70 CP (+25); C.V.-JR5, A.H.; barza sosita in 2007, iulie
Comment
-
De acord cu descrierea generica a procedeului de galvanizare (e buna uichipedia, nu? ) insa acolo mai sunt si niste erori.
Galvanizarea nu presupune doar acoperirea metalica cu acel element Cu; daca ar fi asa, s-ar scumpi f mult materialele.
In speta s-a trecut si la alte materiale, Zn, spre exemplu, mai ieftin.
Asta sa nu inteleaga unii ca daca e galvanizata are cupru pe ea...
In felul in care ai raspuns, scuzemoa ))), dar se pare ca esti un guru al al procesului de galvanizare..........
Faptul ca eu sunt ing si tu nu, chiar nu are legatura cu treaba asta, poate ca tu detii informatii si descrieri concrete.
Daca tot te-ai ''luat'' ci vikipedia si faci dezbateri, ar fi bine sa concretizezi.
Nu e cu rautate, dar ai dat un raspuns ''profi'' la care te-am provocat la un raspuns decent.
Comment
-
Cand am dat replica eu cunosteam principiul de la fizica din liceu. Nu m-am dus sa vad ce e cu galvanizarea la vichipedia
Apoi am inceput sa citesc (spre documentare...) articole tehnice despre galvanizare. Am venit cu prima replica nu "profi" ci pentru a nu isi inchipui unele persoane ca galvanizarea (mama ei de galvanizare ) inseamna sa ai masina poleita (ori alta suprafata). Ca e posibil ca unii sa nu stie acest amanunt
Sincer, amuzat...nu am dat raspunsul "ca un destept" ci a vrut sa fie doar o precizare, completare a celor spuse de "Intunecimea Sa"
Ca deh! acum se procedeaza la Logan la decaparea corecta, cu alte materiale, se lucreaza cu o alta calitate (mult mai buna) a tablei, ca sunt acoperiri protectoare (cu ceara, si nu numai...) a elementelor expuse...si alte balarii...asta e altaaaa naratiune
La logan daca vei da cu cheia (sau mai bine...cu un cui) peste tabla peste cateva luni vei vedea linia ruginita. Insa la masinile de sus (si altele) nu cred.
De curiozitate, revin cu intrebarea mea, de profan alea sunt ori ba galvanizate? (ei laudandu-se cu caroserii integral galvanizate, ai zis ca avem doar istorie in cap)Last edited by 77sky; 3 April 2009, 20:15.Logan Ambition-dCi, 70 CP (+25); C.V.-JR5, A.H.; barza sosita in 2007, iulie
Comment
-
OK, iti dai seama ca reactia mea a fost de genu asta pt ca tu ai raspuns cu aer de profi, si tot nu dai un raspun ferm, a fost ceva picat din cer.
Daca te-a deranjat, sorry, dar nu mai sari fara argumente
Cu galvanizarea (am vazut ca repede ai studiat pe gugl) e asa, cum am spus, constructorii NU isi mai permit luxu asta de a galvaniza sau metaliza tabla.
Ref la VW sau idem Skoda...stai calm...nu mai fac treaba asta de mult timp
PS: e un procedeu la care au aderat toti constructorii de masini, pt ca e mai simplu si mai eficace, inclusiv costuri mici.
Comment
-
Draga Octaviane...
Precizez: a fost doar completare, nu am "sarit" (nu sunt genul...) of...
Cat despre "studiul" meu, el a fost facut anterior primului meu post-"intrigator"
Cat despre exemplul lor, te invit sa le citesti pagina de net (citeste cu atentie termenii folositi de ei!).
Daca tu zici ca nu e asa, ei sunt buni de dat in judecata, ca inselaciune (prezentarea ca adevarata a unor fapte neadevarate) de acord?Last edited by 77sky; 3 April 2009, 20:28.Logan Ambition-dCi, 70 CP (+25); C.V.-JR5, A.H.; barza sosita in 2007, iulie
Comment
-
Ei spun asa:
"**** oferă garanţia unei protecţii complete împotriva perforării prin coroziune, pe baza galvanizării caroseriei."
Deci...e galvanizata nu? Nu spun nimic de "microaliere"
Deci nu prea e istorie, nu?
Intr-adevar, logan galvanizat, ba...Logan Ambition-dCi, 70 CP (+25); C.V.-JR5, A.H.; barza sosita in 2007, iulie
Comment
Comment