Rugina Logan - totul despre problemele de rugina

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Acum pricep eu ceva...eu ma refer strict la terminologie juridica, tu privesti strict inginereste
    Eu intreb daca e galvanizata, tu spui ca e microaliata. De ce nu spun *** ca este microaliata? De ce mentin confuzia? Strict marketing?
    Ce inseamna microalierea?
    E microaliata si la Logan? Daca da, de ce nu acorda un termen de garantie mai mare (sa vedem si la altii cat dau garantie, la aia de zic "galvanizata"...10 ani!).
    Am vazut Loganul si *** busite, si nu erau deloc la fel tablele. La *** dupa 2 ierni la munte, era tabla albicioasa, fara urma ruginie pe ea, insa tigaia se inrosise de ciuda
    Asadar: care sunt diferentele intre microaliere si galvanizare?
    Logan Ambition-dCi, 70 CP (+25); C.V.-JR5, A.H.; barza sosita in 2007, iulie

    Comment


    • Ok.
      Galvanizarea sau metalizarea unui material inseamna o depunere pe materialul de baza (pe tabla) de cca ~0,5-1,0 mm metal depus.
      Fa tu o socoteala si vezi ce inseamna asta la caroseria unei masini si inchipuie-ti cati mai doreste la asa ceva.
      Microalierea inseamna alierea metalului de baza cu elemente de anticoroziune (Cr, Ni, Mo, etc ei stiu mai bine) asta se face in turnatorie direct, nu exista un proces separat.

      Ce ai vazut tu..e pur subiectivism.
      Pana acum NU am vazut o tabla de Logan gaurita de rugina.

      Comment


      • Ma gandeam la tabla galvanizata de pe casa, o fi si aia galvanizata? Caci ar trebui ca nu, ca ar fi prea grea pentru acoperis; si totusi, este usoara o foaie din aceea, daca ii razui acoperirea metalica, dau de nuditate (am facut asa ceva pentru a obtine un decapant pt cositorire, la radiator, in combinatie cu o solutie de acid clorhidric, pentru obtinerea clorurii de zinc, bun decapant...). Si totusi nu era atat de groasa "plapuma metalica" si se vedea clar ca nu e "microaliata"
        De ce nu poti sa acoperi si cu mai putin de 0.5-1 mm? Tabla de casa, zincata are 0.35 mm (de aici porneste) si iti sigur ca e zincata (aia cat mai are stratul protector, roade-i-as zincul de pe ea )
        Inteleg eu ce e cu microalierea si cu greutatea galvanizarii (eu asa stiam ca *** tocmai de aceea sunt mai grele, tocmai datorita galvanizarii) insa, fiind un procedeu revolutionar, avansat in comparatie cu galvanizarea daca as fi director de marketing as trambita-o pe toate ulitele
        Mi-am vazut tabla in jurul butucului, dupa doua luni de iarna de "nuditate" (mi-a fost fortat butucul si indoita tabla) si era rugina (nu in profunzime, ca nu a avut timp, dar era!) am vazut nu odata acele masini ("asa zis galvanizate"), fara vopsea, fara sprit-chit si alte tampenii protectoare de metale si nu era la fel. Pentru mine e cert ca sunt doua tratamente diferite total (la Logan si la "alea" )
        Last edited by 77sky; 3 April 2009, 21:31.
        Logan Ambition-dCi, 70 CP (+25); C.V.-JR5, A.H.; barza sosita in 2007, iulie

        Comment


        • Grabeste-te pt ca vreau sa ma culc.
          Ce naiba de terminologie juridica ai vazut tu in toata treaba asta...numai tu stii. )

          ) ))

          LE (cu scuze): citez de la tine Tabla de casa, zincata are 0.35 mm boss... asta NU e grosimea tablei, e grosimea de zincare.
          Cum am spus, vezi ca faci confuzii mari.
          Cand imi arati o tabla ''zincata'' de 0,35 mm grosime ma duc si ma fac popa

          PPS: nu ma pun cu tine, nu te pune cu mine, ar fi fost f simplu.
          Deja (de la inceput a fost asa dar necunoscatorii n-au de unde sa stie) faci greseli mari, se vede ca n-ai avut o tabla in viata ta in mana si nici nu stii sau imaginezi ce inseamna ''0,35mm'' grosime la o tabla'' sau sa fi facut o masuratoare cu sublerul.
          Scuzemoa Dl jurist.
          Last edited by Octavian; 3 April 2009, 21:38.

          Comment


          • Asta e oferta unora; aia e grosimea tablei zincate, nu o sa iti zica un ofertant ca iti vinde tabla "cu acoperire metalica de 0.3 mm" dar ea este mai...groasa...
            P.S. la cateva zile fac masuratori cu micrometrul electronic (ai uitat unde lucrez... ); in casa am subler mecanic de aaaani de zile...Off Mai Octaviane...
            P.S. 2 Ma duc sa beau o bere, as fi baut-o impreuna, dar esti asa departe...
            Last edited by 77sky; 3 April 2009, 21:44.
            Logan Ambition-dCi, 70 CP (+25); C.V.-JR5, A.H.; barza sosita in 2007, iulie

            Comment


            • Si aia pe masina crezi ca are vreo protectie??? ))
              Uite ca sg iti dai niste rasp la dileme. ;)

              PS: cel mai tare: sa vezi tabla zincata pe masina

              Comment


              • Loganul meu e februarie 2007 si pot spune ca la nici un an dupa achizitie am observat puncte foarte mici,cat un varf de ac si putin mai mare,de rugina.Pe plafon,pe usi...ma stresa foarte tare,precizez ca masina este alba.Am fost la Dacoserv Preciziei la inceputul lui 2008 si cineva de acolo dupa ce a incercat sa ma fraiereasca k sunt de la pietre sau ca nu e rugina,i.a facut cateva poze pe care sa la trimita la Pitesti,producatorului dar ca nu am ce.i face pentru ca in poze nu o sa se vada,punctele fiind prea mici.Am fost sfatuit sa astept sa mai infloreasca...de atunci m.i sa luat si nu i.am mai acordat atentie.Nu am vazut altele pe ea acum,cand o voi spala am s.o mai analizez putin.Am mai auzit ca marele proces de vopsire e defapt o bataie de joc....vopsea direct pe tabla!

                Comment


                • Nu e chiar vopsea direct pe tabla, au mai explicat cativa useri care lucreaza la Mioveni care sunt procedeele si operatiile inainte de vopsire...acum daca cineva nu-si face treaba corect se intampla cazuri nedorite
                  Last edited by darksid3; 3 April 2009, 23:44.
                  In fata unei minti tacute, se preda intreg Universul

                  Comment


                  • Pana la urma stie cineva daca a beneficiat tabla de pe Logan de vre-un tratament special (in-afara de ceara) si dupa ce an?

                    Comment


                    • Niste concluzii

                      Discutia mea cu Ocavian a plecat de la premisa ca "este istorie galvanizarea auto". Pentru mine sunt certe urmatoarele:
                      1. Galvanizarea este o metoda tehnica total diferita de "microaliere" (pe care eu inca o consider mai costisitoare, pana la proba contrarie)
                      2. Galvanizarea nu are cum sa se faca in limita de 0.5-1mm (o consider enorma!) ci de ordinul micronilor... (gandeste-te Tavi ca avem sarma de sudura, cuprata, de 0.6 mm! stii tu despre ce vorbesc )
                      3. Asa precum am citat, unele grupuri constructoare de masini inca folosesc galvanizarea pentru protectia anticoroziva. (daca nu ar fi galvanizate si ar fi "microaliate" sunt buni de dat in judecata...)
                      4. Caroseria la acele auto este garantata 10 (eu nu am auzit de rugina acolo)
                      5. Caroseria la Logan este negalvanizata (poate unele elemente, precum au scris unii colegi, in speta pragurile si pasajele rotilor)
                      6. Caroseria la Logan este garantata 6 ani cu conditia ca rugina sa fi actionat de la interior spre exterior, nu invers (ca in cazul lovirilor cu pietre, metale ori alte suprafete...)
                      7. Tabla Loganului nu este "neagra" ci este (cel putin "declarativ" )una de calitate superioara, tratata, si cu diferite elemente de protectie, inclusiv la elementele sensibile cu vestita "ceara"

                      Mai jos sunt doua atasamente, tocmai pentru a vedea ce inseamna 0.3...mm (desi pozele nu sunt clare, este vorba de un caiet de notite; sorry pt calitate!). Tavi, chiar nu mi-a "cazut bine" tonul tau. Poate ai fost obosit. La inceput s-a precizat ce inseamna galvanizare (eu am venit cu o completare), tocmai pentru ca s-a discutat de elemente galvanizate la logan (probabil ca vei fi gandit: "ce ineptii spun si astia...") eu am incercat sa fiu conciliant, ti-am prezentat si probe cum ca inca se practica galvanizarea... dar tu nu vrei sa accepti. Ti-am demonstrat ca exista tabla zincata de 0.3 mm (nu cu strat de zinc de 0.3 mm!) si tu nimic...
                      Cat despre cote, intai incearca sa masori un caiet, coperta (precum am facut eu), uita-te pe ce am scris si...mai departe vezi tu ce e cu "popirea"
                      Dupa ce am masurat coperta caietului inclin sa cred ca in unele zone tabla goala e de 0.5 mm (fara vopsea si alte adaosuri).
                      P.S. Acum incep sa il inteleg eu pe Seba, in discutiile sale cu Octavian despre "Batman"
                      Cele scrise de mine in posturile de mai sus au fost cu gandul de precizare, clarificare a unor termeni folositi in acest topic (din discutii contradictorii ies niste adevaruri, nu?, iar daca nu stim, invatam, asa-i? Multumesc!
                      Attached Files
                      Logan Ambition-dCi, 70 CP (+25); C.V.-JR5, A.H.; barza sosita in 2007, iulie

                      Comment


                      • Acuma depinde si ce noroc ai la masina cand o cumperi ca la orice obiect care poata sa tina mai mult sau mai putin!

                        Comment


                        • Originally posted by 77sky View Post
                          3. Asa precum am citat, unele grupuri constructoare de masini inca folosesc galvanizarea pentru protectia anticoroziva. (daca nu ar fi galvanizate si ar fi "microaliate" sunt buni de dat in judecata...)
                          Total de acord. Firme precum Volkswagen, Porsche, Audi, Maserati si altele folosesc galvanizarea totala.

                          Originally posted by 77sky View Post
                          5. Caroseria la Logan este negalvanizata (poate unele elemente, precum au scris unii colegi, in speta pragurile si pasajele rotilor)
                          Si aici ai mare dreptate, elementele galvanizate fiind pragurile si aripile.
                          Cel mai nou proiect auto din România!
                          Foarte curând şi teste cu modele Dacia.

                          Comment


                          • Galvanizare este un procedeu de acoperire de suprafata metalica (zincare ) . Credeti-ma daca nu este facuta corect , aceasta galvanizare este egala cu zero , apare rugina imediat .
                            si cum se galvanizeaza sute de repere intr-o uzina sa stiti ca nu cercetate fiecare in parte pentru a se4 vedea grosimea stratului depus .Ele sunt controlate cateva bucati dintr-un lot. De aceea cred ca unele sunt patrunse de rugina mai repede.
                            1.2 TSI

                            Comment


                            • Oare si la Logan Ph2 au aparut probleme de rugina?

                              Comment


                              • La logan 2 nu poata sa apara asa repede rugina de cand se fabrica numa!

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google