Carte Tehnica

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Domnule Canto, eu recunosc si sunt convins de faptul ca pot exista greseli dar tin sa va contrazic la partea financiara! Nu este vorba de 30 - 50 LEI este vorba de 300 LEI care se dau in PLUS. Din experienta proprie pot sa zic ca am economisit 300 lei acum doua saptamani cand am cumparat uleiul (EVOLINE identic cu cel care se pune in reprezentanta), filtru de ulei original renault + filtru de aer, toate aceste componente s-au incadrat in suma de 200 lei. Mentionez ca montajul l-am facut singur. Daca mergeam la reprezenta Dacia, toata activitatea asta costa in jur la 500 lei. Ma gandesc ca sunt persoane pe care nu le chiar dau banii afara din casa si "300 ron" conteaza. Dar este adevarat si faptul ca, daca nu se efectueaza corect operatiile atunci pot sa apara tot felul de magarii.

    Comment


    • #17
      Originally posted by Canto View Post
      ....Alt exemplu cu schimbul de ulei....
      Baga filtrul stramb, taie filetul. Am vazut cazuri, culmea era mecanic, ce-i drept de excavatoare.
      Cel mai lent 1,6 8v

      Comment


      • #18
        Acuma chiar atat de idiot sa fii... anomalii mai apar dar oricum schimburile esentiale, dupa parerea mea nu pun probleme mai ales la Dacia Logan fara calculator de bord. La cele cu calculator nu stiu daca trebuie resetat ceva, daca trebuie resetat atunci probabil ca ar trebui contactata reprezentanta auto.
        Last edited by LeSage; 22 November 2011, 14:43.

        Comment


        • #19
          @LeSage - si la reprezentanta te poti duce cu uleiul tau(ulei filtru samd) + plata manoperei care este vreo 80 de RON (asta in cazul in care nu esti in garantie). Dar ce am zis eu acolo cu 20-50 de RON ma refer la service-urile multimarca ... care sunt si acelea ok ... si le-as prefera fata de schimbatul uleiului in spatele blocului de catre o persoana cu un manual(poate unu care stie deja sa faca asta da... chiar si eu am apelat la aceasta modalitate la loganul vechi...) dar nu as avea incredere sa fac asta dupa manual... pentru ca nicio masina nu este perfecta, astfel incat sa nu aiba chichitele ei ... care le aflii doar dupa o perioada mai lunga de munca in acest domeniu.


          Sau hai sa-ti dau exemplul meu ... cel mai bun... la masina veche ... imediat schimbam uleiul + filtrele ca se putea foarte usor. Acum la 1.6 16v ph2 ... iti blestemi zilele ... si este greu de schimbat filtrul chiar si pe rampa deoarece nu intra orice cheie de filtru ... deoarece in dreptul filtrului ai conductele de A.C., tu ai avea curaj sa faci asa ceva? Cu riscul de a strica o conducta care costa 500-900 de RON, deoarece te calicesti la 50-100 RON ?

          Nu ma intelegeti gresit nu sunt pro reprezentante sau contra spatele blocului .... dar nu in spatele blocului dupa manual....
          Last edited by Canto; 22 November 2011, 14:45.
          B-187-H D Z->A.k.a Tobita Indemanaciu

          Comment


          • #20
            Am inteles, dar totusi ce poate fi atat de greu, avand in vedere ca trebuie desfacut un buson de la baia de ulei, lasat sa curga uleiul, desfiletat filtru de ulei, dupa care infiletate ambele la loc cu filtru nou binenteles, pus uleiul nou si verificat pe joja sa fie cantatitea corecta. Nu vad rostul sa se plateasca in plus pentru asta. Acuma daca e vorba de 20, 30 de lei e ok, pentru ca, nu prea merita pentru banii astia, sa te bagi sub masina cu ligheanul


            La reprezentanta nu stiu ce sa zic, mie tot timpul cat mi-a fost masina in garantie tot in jur la 500 ron plateam ceea ce este ABSURD. Ba chiar mai mult cand am schimbat placutele de frana pe langa ulei, filtru, filtru de aer, a fost totul 700 lei, care iar e absurd, placutele de frana costa 100 ron. Cam scumpa manopera asta de 100 ron doar ca sa schimbe niste placute, dupa parerea mea.

            Comment


            • #21
              Da, asta in ziua de azi, cand i-a ajuns si pe ei foamea si au inceput sa se poarte omeneste. La inceputul lui 2008, de cand dateaza intrebarea omului din topicul asta, la service te duceai ca la doctor, cu programare, cu spaga si resemnat sa ii rabzi mecanicosului toate mendrele si basinile. Oricum, la 100 lei /jumate de ora, x 8 ore, x20 zile (daca ar schimba incontinuu ulei) =>32 000. Schimba mai rar, "numai" 10 000. Lei/luna. Bun salar, fata de un doctor!
              Last edited by ParuLuScorilo; 22 November 2011, 14:55.

              Comment


              • #22
                Da stiu ca e greu sa schimbi filtrul de ulei nu merge cu orice cheie, trebuie schimbat cu o cheie speciala tip capac sa zic asa care intra pe filtru si se desfileteaza cu o cheie de 17, eu unul mi-am cumparat o cheie dinasta si l-am desfacut foarte usor, nu a pus nici o problema.

                Comment


                • #23
                  Nu la asta m-am referit la mine cel putin... fix langa filtru - in fata lui la 2 - 3 cm sunt niste conducte de AC, iar pentru a desface filtrul ori trebuie sa pui clestele sa cuprinzi si acele tevi ori trebuie sa tragi de acele tevi pentru a avea loc ... prin urmare nu ma risc decat in service deoarece in cazul in care se intampla ceva ... e vina lor ... la schimbarea uleiului.
                  B-187-H D Z->A.k.a Tobita Indemanaciu

                  Comment


                  • #24
                    Am inteles, nu pot sa ma pronunt in situatia asta, pentru ca nu am A.C. . Pot sa zic doar ca in situatia in care nu este A.C. , filtrul se desface usor folosind cheia respectiva.

                    Comment


                    • #25
                      Cu AC se desface foarte usor, dar numai de jos in sus, cu masina pe rampa si cu cheia capac. De sus, nu vad cum s-ar putea face.

                      Comment


                      • #26
                        Originally posted by ParuLuScorilo View Post
                        Da, asta in ziua de azi, cand i-a ajuns si pe ei foamea si au inceput sa se poarte omeneste. La inceputul lui 2008, de cand dateaza intrebarea omului din topicul asta, la service te duceai ca la doctor, cu programare, cu spaga si resemnat sa ii rabzi mecanicosului toate mendrele si basinile. Oricum, la 100 lei /jumate de ora, x 8 ore, x20 zile (daca ar schimba incontinuu ulei) =>32 000. Schimba mai rar, "numai" 10 000. Lei/luna. Bun salar, fata de un doctor!
                        cum ai ajuns la calculul asta?

                        Comment


                        • #27
                          Ce mai conteaza... ce se poate face in spatele blocului, facem in spatele blocului, Logan-ul tot dacia e, la urma urmei

                          Comment


                          • #28
                            Originally posted by Canto View Post
                            Sau hai sa-ti dau exemplul meu ... cel mai bun... la masina veche ... imediat schimbam uleiul + filtrele ca se putea foarte usor. Acum la 1.6 16v ph2 ... iti blestemi zilele ... si este greu de schimbat filtrul chiar si pe rampa deoarece nu intra orice cheie de filtru ... deoarece in dreptul filtrului ai conductele de A.C., tu ai avea curaj sa faci asa ceva? Cu riscul de a strica o conducta care costa 500-900 de RON, deoarece te calicesti la 50-100 RON ?
                            Filtrul de ulei sa da foarte usor jos cu o cheie de filtru in stil capac (FOTO JOS) iar in cheia respectiva se introduce o cheie inelara cu cot de 14 taiata in doua .
                            Eu asa am procedat la schimbarea filtrului de ulei si a mers repede si usor.
                            Cei drept e locul ingust acolo la noi cei cu 1.6 16 v,dar cu atentie si sculele potrivite se rezolva treaba repede.

                            Cheia de 14 este asta din poza 2...iar la noi cei cu 16 v nu intra o cremaliera normala cu o tubulara de 14 in cap ca nu este loc de conductele AC ( vorba lui Canto ),,dar repet,cu cheile alea doua se da usor filtrul jos.
                            Attached Files
                            Last edited by Ivan Marian; 23 November 2011, 17:10.

                            Comment


                            • #29
                              Nu am vrut sa mai continui discutia dar vad ca se continua off-topic. La mine si din cate am inteles in reprezentanta ... mai sunt loganuri la care conductele de AC sunt aproape lipite(1-5 cm) - practic de filtrul de ulei. Din cate stiti .... tevile par foarte maleabile, dar in realitate nu sunt. Pentru a baga acel filtru Mariane, la mine trebuia sa tragi de tevi deoarece nu intra nici asa si nici nu prea ai loc, astfel incat s-a optat pentru o alta solutie cu o cheie reglabila cu picioarele mult mai lungi si ceva mai multa grija la desurubare.

                              Pana acum eu am facut schimburile doar la rampa si deoarece este inca in garantie ... acolo o sa fac si pana anul viitor in august
                              B-187-H D Z->A.k.a Tobita Indemanaciu

                              Comment


                              • #30
                                Mai ce sa zic,,si la mine e spatiu de vreo 5/7 cm intre filtru si tevi,,,dar de tevi nu am tras deloc ca sa bag cheia sau sa scot filtru.Poate la tine la ph 2 e mult mai ingust spatiul ala!

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google