1.6 16v Problema Motor

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • 1.6 16v Problema Motor

    e vorba de un logan 16 16v din 2009, 35.000.
    revizia facuta la 20.000 conform recomandarilor producatorului, urmeaza urmatoarea revizie.

    problemele ar fi urmatoarele:
    1) cand e motorul rece, masina merge inecat, are tendinta sa cada in cap
    2) uneori, cand schimb vitezele la fel, masina are tendinta sa cada in cap
    3) aproape zilnic urc o panta (zorilor-manastur pt cei din cluj); daca tin constant apasata acceleratia simt ca motorul trage putin intrerupt; foarte foarte foarte putin, insa daca esti atent se simte ca nu merge brici
    4) sunetul motorului e foarte gros... adica se aude tare
    5) am impresia ca nu se tureaza suficient de repede... un lag care la 8valve parca nu era asa stresant

    mentionez ca masina a fost menajata... nu m-am dat cu ea in forja foarte mult, sau cand motorul nu era incalzit la 4 linii.
    inainte avusesem un 1.6 8v care si acum la 130.000 km si mers cu ea la legale... condus sportiv... dat in gura pe drum de tara.... merge foarte bine. (e la tata, am mai avut ocazia sa o conduc recent)

    va rog sa raspundeti doar cei care aveti ceva cunostinte in domeniu, sau ati remediat problemele astea, nu povesti cu pesti... sa ne intindem ca asa si pe dincolo am auzit eu de la un prieten/amic/cunostinta.

    multumesc

  • #2
    pai de inceput , i-ai facut o diagnoza sa vezi ce iti da pe acolo?
    sigpic

    Comment


    • #3
      eu unul as incerca cu un set de bujii noi, si mai mult scoti bobinele(cu tot cu bujii in ele) si pui pe cineva sa dea la automat cu bujiile noi montate in bobine si vezi cum da scanteie....e posibil sa fie dusa o bobina
      sau....din cate inteleg masina e in garantie.....poti merge calare peste ei

      Comment


      • #4
        Originally posted by rares.13rrs View Post
        e vorba de un logan 16 16v din 2009, 35.000.
        revizia facuta la 20.000 conform recomandarilor producatorului, urmeaza urmatoarea revizie.
        Intrebare..tu pana la 20.000 de km nu ai mai schimbat uleiul,,filtrele si alte cele..ca asa zice producatorul?Adica ai mers cu Dacia oil 5W-30 de fabrica 20.000 de km?
        La mine dupa revizia de an la vreo 9500 de km uleiul ala era apa pur si simplu si negru si tu din cate am inteles ai mai mers inca 10500 km in plus cu el!
        Atunci fara suparare iti spun sa nu te miri de problemele aparute pt neexploatarea corecta a motorului((ca sa zice producatorul)) mai ales cand este nou si in rodaj.
        Poate tu ai vreo uzura prematura la motor,,pot fi si bujiile sau vreo bobina defecta..in cel mai fericit caz!

        Comment


        • #5
          eu respect ce zice producatorul... nu stiu de ce, la noi la romani e o "problema" nationala sa facem lucrurile mai repede decat trebuie. graba asta. ca e vorba de uleiul de la masina, ca e vorba de prafurile pentru sala noi facem chestiile mai repede... sau mai mult.
          sincer, nu cred ca de nebuni au zis ei 20.000.. cred ca e gandita treaba de niste ingineri nu de noi pe forum .... si totusi, unde neexploatarea corecta a motorului ?
          + ca sunt convins ca 99% din utilizatorii unei maisni noi asculta producatorul

          Comment


          • #6
            S-o luam pe rand:
            Punctul 1, 2 si 3 de la tine:
            Daca "face" asa numai la rece, s-ar putea sa fie motorasul pas cu pas (nu se "vede" pe diagnoza). Daca nu e motorasul, pot fi sondele de amonte si / sau aval (se vad la diagnoza). Uita-te la turometru. Trebuie sa stea in jurul a 750 rpm (ca nu pleaca de la 0, ci de la 500). La un service serios, mai ales ca masina iti este inca in garantie, nu au cum sa-i dea de capat. Nu te lasa insa prostit cum ca ar trebui sa platesti piese, fiindca masina e noua.
            In egala masura, poate fi si benzina criminal de proasta si sa nu inteleaga senzorii masinii anumite lucruri. La asta nu prea ai ce-i face. Baga benzina buna si eventual un aditiv de curatare a alimentarii si injectiei. O data pe an nu face niciun rau.

            Punctul 4 de la tine:
            Poate fi spart sau desfacut ceva pe la admisie sau evacuare si, fiindca nu are un regim de aer corespunzator, sa faca zgomotele pe care le face. Asta are impact si asupra primelor 3 puncte.

            Punctul 5 de la tine:
            Asa-i, 16v-ul (si a mea e 1.6 16v) nu are aceeasi "viteza" la aceeleratia brusca (lag-ul acela, cum ii spui tu), dar accelereaza puternic dupa cateva clipe si se duce bine.

            In plus, daca atunci cand e turata nu se mai manifesta asa cum ai descris, as merge clar pe o problema de amestec, ceea ce apare pe diagnoza.

            Bafta.
            The future is already here - it's just not very evenly distributed. - W. Gibson

            Comment


            • #7
              Sincer iti spun ,,ca sa mergi 20.000 de km cu uleiul ala e o crima.
              Nu stiu de ce producatorul recomanda asta...dar eu am bagat imediat Castrol 5W-40 si nu am absolut nici o problema cu motorul la porniri si in mers pe gerul asta cumplit.
              In principiu..un motor se vede daca merge bine cand e ger afara si frig.
              Vara nu o sa sesizezi genul ala de probleme de care pomenesti,,decat cand vine iarna si motorul la cea mai mica problema nu o sa mearga cum trebuie.
              Daca bagai la 10.000 un ulei nou,,nu cred ca motorul "sughita",,,dar repet la mine acel ulei era negru ca ,,carbunii si subtiat ca apa,,iar motorul meu parca ""GUITA"" ca un porc la taiere cand il turam,,adica aparea un sunet metalic din cauza proastei lubrifieri care nu prea mai exista.
              Si acest ulei Castrol il schimb tot la 10000 de km si nu la 20.000 asa cum mergi tu sau ca zice producatorul,,si deja e al treilea schimb in 2,6 ani.
              Ultimul schimb facut prin Octombrie la vreo 19000 de km,,acum am doar vreo 21000,,asta e merg mai putin ca tine ,,dar tot schimb uleiul cand cred de cuvinta.

              Ps..ca o completare la ce a zis JR...Vezi sa nu fi sarit vreun burduf de cauciuc din ala de la admisie,,,ori ala de langa cutia de rezonanta..ori ala mare de langa filtrul de aer!!
              Last edited by Ivan Marian; 31 January 2011, 13:37.

              Comment


              • #8
                Salut, motorul merge "urat" cand e rece sau si la cald? a mea merge un pic mai turat pana se incalzeste dar dupa merge bine , eu am 63000 km , eu in schimb nu las uleiul si filtrele mai mult de 10.000 km nu te lua dupa producator la cat praf / mizerie e in tara asta sa te uiti la filtru de aer la aprox 10.000 km o sa te crucesti, cum arata, si du-te la service sa te lamureasca calculatorul , multa bafta si dai in goarna ca e motor de turatie .....cica ,apropo poate e benzina proasta ... la cat e de scumpa....

                Comment


                • #9
                  ideea e ca am mers la prima revizie la 20.000. acum am bagat in ea castrol edge 5w30 si a venit timpul sa-l schimb. am 15500 km cu el. primi 20.000 i-am facut la o exploatare normala cu drumuri de cluj-bucuresti vreo 5 (aprox 5000km).

                  ideea e in felul urmator:
                  - punctul 1 isi revine dupa sa zic 500 de metrii... doar sa se invarta motorul putin.
                  - punctul 2 ... asta am observat mai ales la panta cand motorul e incalzit. trage zmancit la schimbat, trepidat
                  - punctul 3... ca e vara ca e iarna, masina la fel face
                  - punctul 4 ... nu stiu ce suna. e mai gros ca la 8v cu care am fost obisnuit.. suna ceva in genul unui motor mic turat (1.0 1.2)... si e sunetul motorului nu sunet de esapament puscat

                  indiferent de benzina, masina are aceleasi simptome

                  Comment


                  • #10
                    Deci n-are uleiul nicio treaba cu problema omului. Dacia Oil e Elf, imbuteliat in Romania. Nu mai bagati omului dume-n cap. In plus, nu a spus nimic de Dacia Oil, ci de "specificatiile producatorului", care sunt multe. Eu bag Texaco Havoline si-mi pare rau dupa el la fiecare schimb. Poate unii ati avut mai mult ghinion cu DaciaOil, dar nu e asa rau precum vreti sa-l faceti. Hai sa-l ajutam daca putem, ca de off-topic avem timp.


                    Ar fi ideal sa o pui pe diagnoza cand motorul e foarte rece (eventual o lasi la service, afara, peste noapte, iar apoi se pleca imediat cu masina cuplata la calculatorul de diagnoza).
                    The future is already here - it's just not very evenly distributed. - W. Gibson

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by 64tzu View Post
                      eu in schimb nu las uleiul si filtrele mai mult de 10.000 km nu te lua dupa producator la cat praf / mizerie e in tara asta sa te uiti la filtru de aer la aprox 10.000 km o sa te crucesti, cum arata,
                      Ca tot veni vorba..Filtrul de aer cand il schimbi?
                      Eu la 5000 de km jos cu el..deja la 5000 e aproape negru si ala de praf ,,bine mers prin Bucuresti,,dar si pt ca filtrul ala e imbacsit rau trage motorul greu si apare sunetul gros de care pomenesti.!

                      Jr,,cu Dacia Oil a mers 20000..nu cu ala vine in motor din fabrica?
                      Last edited by Ivan Marian; 31 January 2011, 13:48.

                      Comment


                      • #12
                        Da, ma, Ivane, dar nu se ineaca masina de la ulei si filtru de aer face probleme tot timpul, nu cu intermitente. Are o problema de amestec, cel mai probabil o sonda, care-si revine dupa un timp, insa nu in totalitate. Citeste ce a postat omul mai sus...
                        The future is already here - it's just not very evenly distributed. - W. Gibson

                        Comment


                        • #13
                          o mananca diagnoza.. oricum trebuie sa merg cu ea la revizie.
                          ideea era sa stiu cum sa pun problema la service.. si cate din problemele descrise de mine sunt probleme.

                          Comment


                          • #14
                            Atunci sa iti zic eu de ce am avut sunetul gros la motor si tragea ca dracu cand urcam vreo panta..
                            1..Sarise odata burduful ala de cauciuc de langa filtrul de aer si ziceai ca sunt tractor
                            2..Motorul mergea ""rugat"" si raspundea greu la demaraj..scot filtrul..filtrul era plin de praf..schimbat filtrul si problema a disparut.
                            Asta am intampinat eu pana acum..iar daca Rares are deja 15.000 de km cu acel filtru de aer..pe gerul asta e si normal sa mearga in "figuri" masina.
                            Iar vara daca a facut 20.000 cu primul filtru,,deaia a avut si probleme vara.
                            Sa inteleg ca asta e prima iarna la masina...?
                            Cand ai cumparat loganul,,cam dupa cati km au aparut aceste probleme..5000...10000??

                            Comment


                            • #15
                              Sa nu te lasi dus de nas de chestii de genul "trebuie schimbata piesa x, dar costa nu stiu cat". Sa-ti demonstreze ca nu e acoperita de garantie si se schimba treaba (dar, marea majoritate a pieselor e acoperita de garantie, mai ales ca masina nici nu are prea multi kilometri). Sa ai reviziile la zi si sa nu ai foarte multe modificari pe masina, ca sa nu aiba motive sa comenteze. In rest, arde-i pe tzarani, dar sa ne spui si noua ce ai rezolvat.

                              Bafta.
                              The future is already here - it's just not very evenly distributed. - W. Gibson

                              Comment

                              Working...
                              X
                              Anulare DPF
                              Politica de Securitate Google