Probleme Aer Conditionat.

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Probleme Aer Conditionat.

    Logan 1,6 mpi.
    Dupa de a stat masina in soare cam doua ore a pornit la a doua cheie. Dau aeroterma pe treapta 2 si pornesc aerul conditionat. Se aude cum cupleaza electroventilatorul dupa aia un "clantz" si creste turatia motorului iar "clantz" si creste turatia motorului si tot asa. Evident am oprit a.c. L-am repornit dupa cativa km si a functionat normal pana acasa.
    Aveti idee despre ce poate fi vorba?
    (masina este a unui vecin care m-a rugat sa-l duc la spital si nu vreau sa-l mai necajesc si cu aceasta chestie)

  • #2
    Salut.
    Vrei sa spui ca si dupa al doilea "clantz" a mai crescut turatia?
    Daca da,era motorul rece?Sau dupa ce mersesesi cu el ceva si se saltase apa.
    Daca era motorul rece,e normal sa creasca turatia[intra socul] dupa ceva timp se stabilizeaza.
    Da mai multe detalii.
    Numai bine.
    Un Logan----YNG-----
    Numai bine.

    Comment


    • #3
      Motorul avea doua linii la apa cand l-am pornit (dupa un drum de 70km masina a stat in soare doua ore). Si faza cu clantaneala s-a repetat de 5-6 ori pana am oprit aerul conditionat. In drum spre casa am repornit aerul si nu am mai remarcat nimic ciudat.

      Comment


      • #4
        Salut.
        E posibil ca pe timpul ierni sa nu-l mai fi pornit deloc si de aici acel "clantz"oricum eu zic ca e normal.Atunci a pornit compresorul.
        Oricum nu e parere de specialist.
        Poate te mai lamuresc alti colegi de pe forum,care au intampinat asta.
        Si la mine clantane,dar e normal,turatia creste putin cind pornesti Ac-ul.E normal.
        Numai bine.
        Un Logan----YNG-----
        Numai bine.

        Comment


        • #5
          Posibil sa fie o cantitate scazuta de freon in instalatie sau compresorul sa-si fi pierdut din compresie. Sau sa fie presostatul partial bulit... cine stie.

          Comment


          • #6
            Baga rece?
            Un Logan----YNG-----
            Numai bine.

            Comment


            • #7
              Stai linistit,,nu are nimic,,si eu am lasat masina in soare asta vara si cand am pornit motorul la rece am pornit si ac-ul si a intrat direct pe treapta 1 Gmv-ul si apoi dupa inca vreo 10 secunde a intrat si pe treapta 2 si implicit a crescut si turatia motorului.
              Turatia motorului oricum este mai crescuta,,chiar daca nu pornesti ac-ul,,dar daca il mai cuplezi si pe ala atunci creste si turatia datorita soclului electronic.
              Dar cand motorul se incalzeste totul revine la normal.
              Deci soarele a batut in tabla masinii si temperatura interioara la motor a crescut si aia,,de aici si cuplarea directa a electroventilatorului si mai apoi a intrat pe treapta 2 de viteza pt a raci motorul si compresorul ac-ului!

              Normal cand pornesti aerul conditionat indiferent ca o faci cu motorul cald sau rece.. porneste automat si electroventilatorul pe treapta 1 si numai cand este prea cald acolo porneste si pe treapta 2.

              Comment


              • #8
                popf dupa 2-3 porniri de AC nu o sa mai faca asa,toata iarna freonu nu la deranjat nimeni si vii tu acum sa-l deranjezi,dupa ce se plimba de cateva ori prin instalatie nu o sa mai faca figurile astea

                Comment


                • #9
                  sal

                  am si eu problema cu AC
                  de asta iarna si pana acum i-am dat drumul de vreo 2 ori
                  acum 2 zile am pornit ac si a pornit compresorul dar se auzea in interiorul masinii un suierat asa ca de aer ca atunci cand iese aer ca la compresorul de umflat roti
                  am fost la un service si mi-a zis ca nu mai am freon.a zis sa vin a 2 a zi
                  dimineata cand am pornit ac nu a mai pornit nici compresorul.
                  la service mi-a facut vacuare si mi-a bagat presiune si freon si acum vad ca merge....
                  care sa fie cauza?se pierde pe undeva freonu? pe unde s-ar putea pierde?
                  ajutati-ma cu cateva informatii va rog

                  Comment


                  • #10
                    Ce an de fabricatie are masina? O data la 4 ani este bine de verificat toata instalatia de climatizare.
                    sigpicLogan Laureate - 1.5 DCI

                    Comment


                    • #11
                      din 2007

                      masina e din 2007
                      eu am luat-o in 2009 si din 2009 pana acum nu am umblat la ea
                      si cred ca nici cel care a luat-o nou si a tinut-o 2 ani nu a verificat-o la ac
                      dar pe unde sa aiba pierderi?

                      la service mi-au zis ca se poate sa aiba vreo fisura sau vreo gaura
                      dar unde ar putea fi?

                      Originally posted by florin.fanatik View Post
                      Ce an de fabricatie are masina? O data la 4 ani este bine de verificat toata instalatia de climatizare.
                      ce inseamna toata instalatia de climatizare?
                      ce presupune asta?
                      Last edited by fabrizio99; 15 March 2011, 20:42. Reason: Automerged Doublepost

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by fabrizio99 View Post
                        am si eu problema cu AC
                        care sa fie cauza?se pierde pe undeva freonu? pe unde s-ar putea pierde?
                        ajutati-ma cu cateva informatii va rog
                        In mod normal freonul se pierde pe la etansarea compresorului , care daca nu functioneaza o perioada de timp , se usuca si pierde freonul din instalatie, si + de asta nici nu se mai unge cum trebuie rezultand si uzura lui.
                        Chiar daca, sa presupunem, ca ai folosi zi de zi Ac-ul , si tot se pierde cca 20 g /an . Deaia parerea mea , daca aveti AC la masina , folosit-il indiferent de anotimp , si e bine ca o data pe an sa-i faceti un test . Si macar o data la 4 ani , schimbatii filtrul .
                        Vorba lui Augustin-Yng, nu sunt specialist , si daca am gresit va rog sa ma corectati.
                        , sunt cu ochii pe voi !
                        :thumbsup:

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by fabrizio99 View Post
                          masina e din 2007
                          eu am luat-o in 2009 si din 2009 pana acum nu am umblat la ea
                          si cred ca nici cel care a luat-o nou si a tinut-o 2 ani nu a verificat-o la ac
                          dar pe unde sa aiba pierderi?

                          la service mi-au zis ca se poate sa aiba vreo fisura sau vreo gaura
                          dar unde ar putea fi?



                          ce inseamna toata instalatia de climatizare?
                          ce presupune asta?
                          Compresorul verificat, instalatia sa nu aiba pierderi, verificat freonul, etc.
                          sigpicLogan Laureate - 1.5 DCI

                          Comment


                          • #14
                            Am mai testat de cateva ori functionarea ac si este in regula, nu a mai facut urat. Sa fi avut legatura cu pornirea ezitanta a motorului?

                            Comment


                            • #15
                              si de ce credeti ca scpun ei in cartea masinii ca pe timpul iernii e bine sa pornesti aerul conditionat 1 data pe saptamina,pt a evita depresurizarea si neblocarea electrovalvei/magnetului(ii zice altfel dar imi scapa acum) care cupleaza fulia compresorul aerului,compresor care nu lucreaza cand nu e cuplat,deci ramine si fara ungere,dar nu fara ulei
                              sigpic
                              Poate pentru lume ești o singură personă,dar
                              pentru o anumită persoană, ești întreaga lume!

                              Comment

                              Working...
                              X
                              Anulare DPF
                              Politica de Securitate Google