If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Pana una alta va recomand sa faceți o revizie la aerul condiționat ca tot vine caldura.
Eu unul nu mai aveam suficient ulei in instalației si ce mai ramasese avea o culoare maro iar impuritati grupa mare.
Am si eu urmatoarea problema cu aerul conditionat:
Pana sa fac un accident (l-am lovit pe unul din spate si mi s-a spart radiatorul) aerul conditionat mergea foarte bine. Am reparat masina la o reprezentanta dacia, aerul conditionat functioneaza si dupa reparatie dar nu mai e la fel de eficient ca inainte.
Am constatat ca atunci cand apas pe butonul de aer conditionat, incepe sa creasca turatia motorului, dar aceasta turatie nu mai este asa de mare cum era inainte de a fi reparata masina. In consecinta aerul conditionat nu mai este la fel de rece, motorul fiind turat mai putin decat ar fi necesar pentru a functiona eficient compresorul.
Exista undeva vreun reglaj unde sa umblu astfel incat atunci cand pornesc aerul conditionat motorul sa urce la o turatie mai mare?
De asemenea am observat ca masina nu mai are probleme la demaraj (inainte de reparatie se oprea motorul cand era AC pornit daca nu apasam puternic pe acceleratie).
Pt. ca AC ii ia prea putin din puterea motorului, astfel ca masina cand se afla in mers nici nu mai simte cand pornesc AC., ceea ce nu e normal. Motorul cedeaza prea putina putere pentru AC.
Din cit stiu eu , nu exista reglaj . Teoretic , in functie de cit gaz este in instalatie ar apare ceva diferente de sarcina , dar normal nu ar trebui sa le simti . Dupa cum descrii , la ora actuala masina merge normal . Cind pornesi ac , automat din soft calculator creste turatia . Cit ai turatia la relanti cu /fara ac ? La mine , daca nu ma inseala memoria , creste cam cu 150 tur , adica cam 1000 cu motor cald.
am si eu o problema cu aerul conditionat, in toamna anului trecut am umplut instalatia cu freon ca nu pornea AC-ul decat ventilatorul cand apasam pe buton, iar intr-o luna, doua s-a golit iar instalatia de freon, din cate am observat pana sa se goleasca cred de tot sau nu stiu care era problema conducta subtire era rece cand dadeam drumul la AC iar cea groasa era calda, am desfacut capacelul de umplere de la conducta groasa si era udat, este normal? ar putea pierde pe la ventilul acela de umplere cu freon?
intreb si eu pe cei care au avut probleme cu conducte fisurate....cum au rezolvat pana la urma problema?
si la mine sufla conducta exact in zona flansei de prindere pe compresor. exact la imbinarea cu flansa.
as vrea sa o sudez si voiam si alte pareri de la cei care au mai patit asa ceva. se merita? e scump? va tine?
Din cit stiu eu , nu exista reglaj . Teoretic , in functie de cit gaz este in instalatie ar apare ceva diferente de sarcina , dar normal nu ar trebui sa le simti . Dupa cum descrii , la ora actuala masina merge normal . Cind pornesi ac , automat din soft calculator creste turatia . Cit ai turatia la relanti cu /fara ac ? La mine , daca nu ma inseala memoria , creste cam cu 150 tur , adica cam 1000 cu motor cald.
La mine turatia la relanti e de aproximativ 750 rot, si cand pornesc AC ajunge pe la 850 rot. Inainte ajungea aproape de 1000 rot/min si aveam aer conditionat asa de rece de nu puteam sa stau in masina. Cum spuneam, se observa foarte usor ca motorul face un efort prea mic si aici cred ca este problema. Asta vara i-am pus si o diferenta mica de freon (dupa cum a indicat calculatorul la service) si tot asa merge, baga rece dar nu cine stie ce.
Cantitatea de freon , este de obicei scrisa in documentatie fiecarei unitati frigorifice ; Freonul se determina de obicei prin diferenta cintarire inainte/dupa alimentare . in mod normal , nu se pune la ochi ; se scoate intii afara ce este inauntru apoi se pune de la capat , special ca sa existe control la cit se introduce .
Daca se pune mai mult decit trebuie , se va lucra la presiuni mari .
Fa testul prevazut de fabrican pentru a vedea daca merge corect instalatia.
Este indicat ca AC-ul sa fie pornit si iarna cel putin 10min. pe saptamana ca sa nu ai surprize cand vine vremea sa-l folosesti intens.Turatia compresorului este reglata automat de calculatorul masinii in functie de temperatura motorului, avand o fulie care are o bobina electromagnetica pe ea.Calculatorul de injecţie motor comandă ventilatorul de răcire motor în funcţie de presiunea înaltă a circuitului de refrigerent şi de viteza vehiculului[pe o conducta o sa observati un senzor de presiune].Principiul de funcţionare este următorul:
- Acţionarea de către utilizator a butonului AC de pe tabloul de comandă creează o stare 0 (solicitare de
aer rece dezactivată) sau 1 (solicitare de aer rece
activată).
- Această stare este transmisă prin legătură filară la
calculatorul de injecţie, care va autoriza sau nu
solicitarea de aer rece.
- Calculatorul de injecţie pune în acţiune strategiile sale
de autorizare:
Turaţie motor: dacă este prea mică, nu autorizează
pornirea compresorului.
Sarcină motor: dacă este prea mare (tip apăsare
bruscă pe pedala de acceleraţie, creştere înclinare
sau vehicul încărcat), calculatorul nu autorizează
pornirea compresorului.
Presiune gaz în compresor: dacă există presiune în
compresor, calculatorul trece în mod securitate de
interzicere şi nu autorizează pornirea compresorului.
Trataţi sistemul de AC cu un agent de curăţare special după fiecare perioadă de iarnă sau de nefuncţionare prelungită pentru a elimina eventualele emanaţii.
De asemenea nu uitati sa curatati si conducta de scurgere a apei din condens.
Last edited by iulius s.p.; 28 April 2013, 18:25.
Reason: Automerged Doublepost
Calculatorul de injecţie motor comandă ventilatorul de răcire motor în funcţie de presiunea înaltă a circuitului de refrigerent şi de viteza vehiculului[pe o conducta o sa observati un senzor de presiune]
Salut, daca ma poate lamuri cineva.. acum de cand cu caldurile astea am dat drumul la Ac si spre surprinderea mea nu a functionat, adica nu baga deloc aer rece si nici nu am auzit cuplajul compresorului. am incercat de cateva ori , dar nimic . acasa cand am ajuns am verificat sigurantele de la bord si toate erau ok. altceva nu stiu ce sa mai fac. poate ma puteti voi ajuta. e posibil sa nu mai fie freon? masina este din 2007 iar in aceasta iarna am pornit ac-ul de 2 ori si a mers . multumesc anticipat
Daca la ultima reumplere a instalatiei de AC iti baga mesteru' si substanta de contrast pe langa freon si ulei, acum era mult mai usoara identificarea piesei afectate...de tinut minte pe viitor.
In legatura cu aerul conditionat am intampinat o problema asemanatoare cu unul din colegii de mai sus, in sensul ca dupa o iarna in care nu am folosit AC, am dat drumul si se aude ca o pierdere de presiune la treapta 1, un fasait, si nu prea baga aer rece.Deci problema este ca ce? Freonul nu ar trebui sa fie un consumabil, cel putin din cate stiu eu.Pana una alta ce ar trebui sa fac, sa merg la un service sa imi verifice toata instalatia?Se poata asa deodata sa pirda pe undeva, mai ales ca masina e din 2008 si are aprox 40.000 de km?Daca cineva ma poate ajuta si imi poate da un raspuns ii multumesc anticipat.
Cu respect!
Paste fericit tuturor!
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment