Probleme Aer Conditionat.

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Aer Conditionat = Cupleaza - Decupleaza

    Salutare tuturor.
    Am un Logan II - 1.5 dci

    Azi (20/05/2016) a fost destul de cald, s-a incins interiorul masinii (avand tapiterie neagra) pornesc motorul, pornesc aerul conditionat si incepe sa bage aer rece. In primele 5-10 minute baga aer rece in valuri. Auzeam cum pornea compresorul - atunci baga aer rece, si apoi se decupla compresorul si baga aer cald. Repeta asta in intervaluri de 30 ~ 60 secunde.
    Nici nu am oprit motorul motorul deloc. Am pornit acasa, am avut un drum de 40 de minute. Pe tot parcursul am tinut rotatia motorului la 2.500rpm (sa nu fie vorba ca merg in relantiu si de aia nu baga aer rece)
    Tot timpul am lasat AC-ul pornit, pe treapta 4 si temperatura setata la rece.

    Tot timpul de 40 de minute nu a bagat nici un pic de aer rece. Cum am ajuns in oras, direct m-am dus la un service de AC, dar baietii nu erau acolo. Asa m-am dus acasa, am ridicat capota de motor si ghici ce. Conductele erau calde. Am mai lasat motorul pornit 3 minute in parcare, am tinut motorul la 2.000 ~ 2.500rpm si conductele erau calde, nu cupa compresorul

    Dupa ce am mancat cu nervi, ies din nou in parcare. Pornesc motorul.
    Ghici ce. Instant baga aer rece. Compresorul a cuplat instant. Dar iar incepea figura cu valuri.
    Cand cupla compresorul conducta se racea instant. Si iar incepea. La 30~60 secunde iar decupla compresorul, peste 30~60 secunde iar cupla compresorul iar teava racea.

    Faza criminala daca merg la service, si cand pornesc AC-ul atunci functioneaza bine. Dupa un drum lung si cand il prind asa trebuie dus masina la service.

    Sunt disperat.

    Ce sa fac? Aveti vreo idee? Va multumesc frumos.

    Comment


    • Ce sa-i faci daca e normal? Se decupleaza compresorul ca sa nu givreze evaporatorul.
      E compresor cu cilindree fixa si nu se poate regla productia de frig altfel.
      Nu contraziceti moderatorii, iti iei ban daca ai dreptate.

      Comment


      • Senzor turatie electroventilator? Ce am patit eu: senzorul respectiv stricat, cupla numai pe treapta a 2a a ventilatorului. Racea, dar nu in parametrii normali. Din ce am inteles de la mecanic, atunci cand se incalzeste motorul, in special pe timpul verii, daca nu face fata la racire motor+gaz instalatie AC, decupleaza AC-ul.

        EDIT: Din cate vad, pe net apare ca Rezistenta Electroventilator
        Last edited by evilsheep; 20 May 2016, 15:04.

        Comment


        • 1. Nivelul de agent frigorific e scăzut = presiune insuficientă = cuplare/decuplare compresor(protecție)
          2. Posible probleme sondă vaporizator(antiîngheț) și/sau comandă climă (problemă by default la Duster ph2)

          Ai făcut a4a revizie ? Că la a4a se umblă la agentul frigorific

          P.S. Dacă nu aveți X52 și nu v-ați lovit de această problemă, NU veniți cu idei
          Pentru H4B(0,9 TCe) datu' cu părerea (mai ales cand nu ai toate datele) e sport național - Do not feed the trolls.

          Comment


          • 1. Nivel freon scazut= nu mai cupleaza deloc, nu ca decupleaza. Asta daca e aproape gol, daca e ceva cat sa aiba presiune ca sa cupleze ar insemna ca cupleaza si ramane cuplat dar nu face prea mult frig, insa niciodata nu e motiv sa decupleze. Freon prea mult insa ar putea fi o cauza, mai ales pe loc cand condesarea e proasta si face presiune mare pe inalta.
            CHIAR DACA AI X52 DAR NU AI REPARAT VREUN AER CONDITIONAT NU VENI CU IDEI
            Nu contraziceti moderatorii, iti iei ban daca ai dreptate.

            Comment


            • Originally posted by t0rquemada View Post
              1. Nivelul de agent frigorific e scăzut = presiune insuficientă = cuplare/decuplare compresor(protecție)
              2. Posible probleme sondă vaporizator(antiîngheț) și/sau comandă climă (problemă by default la Duster ph2)

              Ai făcut a4a revizie ? Că la a4a se umblă la agentul frigorific

              P.S. Dacă nu aveți X52 și nu v-ați lovit de această problemă, NU veniți cu idei

              Am facut a 4a revizie, masina are 85.000km. Dar daca s-a umblat sau nu la agentul frigorific, asta nu mai stiu.

              Nivel scazut agent termic? Probabil, nu zic nu. De si vara trecuta am verificat. Am fost la service AC s-a golit si s-a reumplut tot sistemul.

              Oare sa duc la service autorizat Dacia sau la orice service AC ar trebui sa rezolve problema?!


              PS.
              Faza criminala 2 - am avut un pic de treaba acu in oras 10 min de plimbareala iar nu cupla deloc compresorul.

              O fi din alte motive? De ex daca afara nu e destul de cald, atunci nu mai cupleaza? (Habar nu am, doar intreb) Sau trebuie sa cupleze si la -20 de grade.

              Comment


              • Orice service care stie ac poate face un diag (presiuni, temperaturi tevi), dar la Dacia pot pune si clipul sa verifice parametri cititi de ecu. As prefra a doua varianta.
                Nu contraziceti moderatorii, iti iei ban daca ai dreptate.

                Comment


                • nu mai e in garantie ???
                  o/____\o
                  (i)
                  .........

                  Comment


                  • Am patit si eu acelasi lucru cu AC. Am un Diesel de 90Hp cu 16800Km. Am fost la service, au recuperat freonul din instalatie (570g), au vidat si au facut teste de presiune sa vada daca nu scapa pe undeva. Au introdus 470g in instalatie. Cand am plecat de la ei totul era OK. A doua zi acelasi lucru. Deci...?

                    Am venit acasa si am masurat temperatura pe aeratoare cu Ac pornit pe treapta 4. Temperatura in bord arata 27C, pe aeratoare variaza intre 16-20C. 16 grade cand cupleaza compresorul si urca spre 20 grade cand decupleaza. Timpii de cuplare decuplare; cupleaza 5-6 secunde , decupleaza 15-18 secunde.
                    Last edited by OldMann; 20 May 2016, 15:53.

                    Comment


                    • Originally posted by Costi-bc View Post
                      nu mai e in garantie ???
                      Nu mai este masina in garantie. A iesit din garantie in martie 2016.


                      Originally posted by OldMann View Post
                      Am patit si eu acelasi lucru cu AC. Am un Diesel de 90Hp cu 16800Km. Am fost la service, au recuperat freonul din instalatie (570g), au vidat si au facut teste de presiune sa vada daca nu scapa pe undeva. Au introdus 470g in instalatie. Cand am plecat de la ei totul era OK. A doua zi acelasi lucru. Deci...?

                      Am venit acasa si am masurat temperatura pe aeratoare cu Ac pornit pe treapta 4. Temperatura in bord arata 27C, pe aeratoare variaza intre 16-20C. 16 grade cand cupleaza compresorul si urca spre 20 grade cand decupleaza. Timpii de cuplare decuplare; cupleaza 5-6 secunde , decupleaza 15-18 secunde.
                      Si acuma cum functioneaza? Merge bine sau tot cu probleme?

                      Comment


                      • [QUOTE
                        Si acuma cum functioneaza? Merge bine sau tot cu probleme?[/QUOTE]

                        Tot cu probleme, ma duc saptamana viitoare din nou pe capul lor.

                        Comment


                        • eu am avut problema asta dupa o verificare a instalatiei de freon, mi-au bagat aiurea 780 de grame (pt versiunea veche de vaporizator). Am fost apoi la Dacia si mi-au lasat 500 de grame, de-atunci merge fara rateuri (din august 2011). Cauzele cuplarii/decuplarii pot fi mai multe: insuficient freon in instalatie, cuplaj defect la compresor, senzori defecti. ecu de injectie autorizeaza pornirea a/c doar daca exista destul freon (freon poate fi destul, dar senzorul sa dea rateuri), daca temperatura motorului e normala (la supraincalzire se decupleaza a/c dar daca ar fi de aici, ar trebui sa se vada cum urca temperatura pe indicatorul din bord), daca temperatura de afara e peste 3grd Celsius (asta se vede la diagnoza, daca sezorul de temperatura aer face fente), daca ventilatorul radiatorului a pornit (in mod normal, s emonitorizeaza consumul de curent al ventilatorului si ecu "vede" daca merge sau nu), daca temperatura freonului e ok (aici iar poate fi ok temepratura sau senzorul sa dea rateuri), sau daca e prea mult freon in instalatie (in cazul meu, in 2011, tot asa se comporta, mergea 10 secunde, api decupla vreo 20-30 de secunde si cateodata mergea minute bune, dupa care iar il apucau dracii). cea mai buna varianta e diagnoza la service la dacia, aia pot verifica mai multi parametrii decat baietii care doar incarca instalatii.
                          Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

                          Comment


                          • exact aceeasi problema am avut o si eu si mi-a schimbat sonda de la aer din bord, operatiunea a fost pe garantie, e scris si la probleme tehnice logan II
                            laureate 1.5l, albastru marin

                            Comment


                            • Originally posted by Seba View Post
                              eu am avut problema asta dupa o verificare a instalatiei de freon, mi-au bagat aiurea 780 de grame (pt versiunea veche de vaporizator). Am fost apoi la Dacia si mi-au lasat 500 de grame, de-atunci merge fara rateuri (din august 2011).
                              Sa inteleg ca ai Logan I. La logan I difera gramajul la freon. Altceva daca difera la Logan II fata de Logan I asta nu mai stiu.

                              Originally posted by ten View Post
                              exact aceeasi problema am avut o si eu si mi-a schimbat sonda de la aer din bord, operatiunea a fost pe garantie, e scris si la probleme tehnice logan II
                              Sa inteleg ca Logan II ai?
                              Oare cat costa sonda de aer din bord? (50-100roni? sau mai mult)

                              Comment


                              • da, am logan 2, 1.5 90 de cai, am scris problema si pe topicul cu probleme tehnice. 50 de lei sigur nu este sonda respectiva(ca si idee arata ca un pix cu un fir foarte lung), pretul banuiesc ca e intre 100-200 de lei.
                                laureate 1.5l, albastru marin

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google